40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آموزش رایگان محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده

آموزش رایگان محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده

جورجیا تک یا مؤسسه فناوری جورجیا، دوره آموزشی رایگان «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» را برگزار می‌کند. این دانشگاه پژوهش‌محور و دولتی واقع در آتلانتا در ایالت جورجیای ایالات متحده امریکا دوره مذکور را به صورت رایگان برای ارتقای سطح علمی علاقه‌مندان علوم رایانه‌ای ترتیب داده است. سطح این دوره که با زبان انگلیسی برگزار می‌گردد، مقدماتی است؛ اما برای استفاده از آن آشنایی با CS1301xII یا دانشی معادل آن مورد نیاز است. همچنین ممکن است برخی از مسائل این دوره مبتنی بر جبر، هندسه، پیش‌حساب و مثلثات باشد. البته پیش‌نیازهای مذکور ضروری نیست و شرکت‌کنندگان بدون این مسائل هم می‌توانند از این دوره استفاده کنند.

متقاضیان به اختیار خود می‌توانند در میان سه تاریخی که برای آغاز این دوره‌های آموزشی رایگان جورجیا تک در نظر گرفته شده یکی را انتخاب کنند. تاریخ اول ۲۷ مارس ۲۰۲۲ است. تاریخ دوم اول ژانویه ۲۰۲۳ و تاریخ سوم اول ژانویه ۲۰۲۴ است.

مدت زمان تشکیل جلسات دوره «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» ۵ هفته و به طور میانگین بین ۹ تا ۱۰ ساعت در هر هفته از دوره آموزشی تخمین زده شده است.

ویژگی‌های دوره محاسبات پایتون سه

در دوره «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» که در پنج فصل طراحی شده است، می‌توانید با مطالعه بیشتر در مورد ساختارهای داده پیچیده پایتون، از جمله رشته‌ها، لیست‌ها، لغت‌نامه‌ها، و ورودی و خروجی فایل، دانش کنونیِ خود را در مورد شرط‌ها، حلقه‌ها و توابع افزایش دهید. این دوره با آموزش اصول ساختار داده آغاز می‌شود و سپس به چهار ساختار داده رایج در پایتون می‌پردازد که عبارت‌اند از:

۱. رشته‌ها: در پایتون از طریق رشته‌ها می‌توان به استدلال بسیار پیچیده‌تری با متن رسید.

۲. فهرست‌ها: پردازش فهرست‌های طولانی از داده‌ها و حتی تهیه فهرست‌هایی از فهرست‌ داده‌ها، برای دستیابی به استدلال پیچیده‌تر، از این طریق میسر می‌گردد.

۳. لغت‌نامه‌ها: کدنویسی برای انواع پیچیده داده، آن هم با وضوح بیشتر، از طریق لغت‌نامه‌ها ممکن می‌شود. بدین وسیله حتی می‌توانید برخی از عناصر اساسی برنامه‌نویسی شیءگرا را همانندسازی کنید.

۴. ورودی و خروجی فایل: احیای برنامه‌ها و حفظ داده‌ها در اجرای همان برنامه‌ها، با آگاهی شما از ورودی و خروجی فایل مقدور می‌شود.

این دوره به لحاظ ساختاری، متشکل از چندین بخش مجزاست. آموزش «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» از طریق فیلم‌های کوتاه دو سه دقیقه‌ای به انجام می‌رسد. برای محک زدن دانش شرکت‌کنندگان و برطرف کردن مشکلات کدنویسی، در میان این فیلم‌ها هم پرسش‌هایی چند گزینه‌ای مطرح می‌شود. بدین ترتیب شرکت‌کنندگان در پایان این دوره، قادر به نوشتن برنامه‌های پیچیده‌تری در پایتون خواهند بود.

آموزش محاسبات پایتون

آنچه در این دوره خواهید آموخت

در دوره «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» با رشته‌ها و روش‌های رشته پیشرفته و تاپل‌ها و فهرست‌ها، از جمله فهرست‌های چند بعدی، آشنا می‌شوید. شناخت ورودی و خروجی فایل و حالت‌های متعدد برای دسترسی به فایل از دیگر مباحثی است که در این دوره مطرح می‌شود.

امکان شناخت لغت‌نامه و مهارت‌هایی درباره آن، از جمله تکرار استدلال شیءگرا با استفاده از لغت‌نامه، و همچنین استفاده از ساختارهای کنترلی با ساختارهای داده، مانند چرخش روی فهرست‌ها یا مدیریت خطا با فایل‌ها، برای شرکت‌کنندگان در این دوره فراهم شده است.

سرفصل دروس

سرفصل‌های دوره «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» از این قرار است:

  • فصل اول؛ ساختارهای داده: ساخت انواع اساسی داده‌ها، شامل بولین‌ها، اعداد صحیح، اعداد ممیز شناور و کاراکترها،‌ در رشته‌ها، فهرست‌ها و لغت‌نامه‌های پیچیده‌تر.
  • فصل دوم؛ رشته‌ها: کار با مجموعه‌ای از کاراکترها که می‌توانند پیام‌های متنی ساده، گذرواژه‌ها و موارد دیگر از جمله تمام پیچیدگی‌های ترکیب زبان انسانی با کد برنامه‌نویسی را نشان دهند.
  • فصل سوم؛ فهرست‌ها: گرفتن انواع داده‌های اساسی مانند رشته‌ها، اعداد صحیح و شناورها و سازماندهی آن‌ها به صورت چندتایی یا لیستی که نمایش ساختارهای پیچیده داده را ممکن می‌سازد.
  • فصل چهارم؛ ورودی و خروجی فایل: گرفتن اطلاعات ذخیره‌شده در کد شما و حفظ آن در یک فایل خارجی که می‌تواند پس از اتمام اجرای برنامه نیز باقی بماند یا بارگیری داده‌های فایل در برنامه‌ای به منظور پردازش.
  • فصل پنجم؛ لغت‌نامه‌ها: سازمان‌دهی جفت‌های کلید-مقدار (KVP) در ساختارهای سطح بالاتر که به‌آسانی می‌توانند با برخی ساختارهای شهودی مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

مدرس دوره «محاسبات پایتون سه: ساختارهای داده» در جورجیا تک، دکتر دیوید جوینر، دانشیار ارشد پژوهشی در دانشکده محاسبات مؤسسه فناوری جورجیاست که مدرک دکتری خود را با گرایش محاسبات انسان‌محور از همین دانشگاه اخذ کرده است.

برای ثبت نام در این دوره به این لینک مراجعه فرمایید.

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]