40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی در آینده کسب‌وکارهای ایرانی چه تأثیری دارد؟

هوش مصنوعی در آینده کسب‌وکارهای ایرانی چه تأثیری دارد؟

هوش مصنوعی آینده بازار کار را تعیین می‌کند و هوش انسانی قابل‌رقابت با آن نیست. برنده‌ها در بازارهای مالی کسانی خواهند بود که از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار باشند؛ اما اغلب دارندگان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، اطلاعات چندانی از این علم ندارند.

واقعیت این است که اگر افراد بدانند که هوش مصنوعی قادر است واکنش‌های مشابه رفتارهای هوشمند انسانی داشته باشد و مهارت‌هایی ازجمله قدرت درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی تفکر انسانی، توانایی یادگیری و آموختن علم و دانش و قدرت استدلال برای حل مسائل را با دقت انجام دهد، توجه بیشتری به این فناوری می‌کردند و درنتیجه بهره‌ افزون‌تری از آن می‌بردند.

هوش مصنوعی در کسب و کار چه تأثیری دارد؟

به جرئت می‌توان گفت هوش مصنوعی در کسب‌وکار آنقدر مؤثر است که می‌تواند همه بازارهای کار را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. این مسئله به‌گونه‌ای است که هوش مصنوعی با الگوریتم‌ها و آیتم‌های برنامه‌ریزی‌شده‌اش، ساختار رفتاری و انگیزشی انسان‌ها را پیش‌بینی می‌کند و درنتیجه سلیقه و ذائقه متقاضیان در بازار را در نظر می‌گیرد و سپس قادر به بخش‌بندی‌های بسیار دقیق از قدرت تصمیم‌گیری و آینده فکری انسان‌هاست.

به این ترتیب این فناوری قادر خواهد بود رفتار و نیازهای مصرف‌کنندگان را پیش‌بینی کند. این مسئله اهمیت فوق‌العاده‌ای در پیش‌بینی‌های بازار و رشد یا رکود اقتصادی دارد. درواقع، چنین اطلاعاتی منبعی غنی از اطلاعات سودآور است که هر بازاری به‌شدت به آن نیاز دارد.

به همین دلیل است که تأکید می‌شود چنانچه صاحبان کسب‌وکارها درخصوص این علم و فناوری اطلاعات کافی داشتند و آن را در روند رشد کسب‌وکارشان به کار می‌بردند، نتایج ارزنده‌ای را در روند شغلی خود درک می‌کردند و قادر به پیش‌بینی وقایع بازار و عکس‌العمل‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها و تقاضای بازار بودند. با این برنامه‌ریزی بی‌شک پیش‌بینی‌های بازار و فعالیت در آن کار چندان دشواری نخواهد بود.

کسب‌وکارها

آینده علمی با هوش مصنوعی

واقعیت اینجاست که هوش مصنوعی برای غلبه بر هوش انسانی به‌نوعی یک تهدید به حساب می‌آید، زیرا دقت هوش مصنوعی بسیار فراتر از هوش انسانی است. برای مثال می‌توان از سرعت و توانایی محاسبات کامپیوترها در این زمینه نام برد. به همین خاطر، برای رقابت هوش انسانی با هوش مصنوعی، اقداماتی در جهت ایجاد جهش ژنتیکی برای ارتقای هوش بشر در حال اجراست.

دیدگاهی که اکنون نسبت به آینده وجود دارد، تصوری بسیار دورتر از حقایقی خواهد بود که در آینده در حال وقوع است. به عنوان مثال، در سال ۱۳۸۰ قادر به تصور تشکیل جلسات ازطریق ویدئوکنفرانس‌های رسمی نبوده‌ایم. طبق تحلیل‌های انجام‌گرفته سرعت رشد تکنولوژی در مقایسه با ۲۰ سال گذشته به بیش از ۱۰ برابر رسیده است و این یعنی قادر نیستیم تغییرات علمی ۲۰ سال آینده را تصور کنیم.

نحوه تأثیر هوش مصنوعی در بهبود کسب‌وکار

باید بپذیریم که هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های تغییر آینده به شمار می‌رود که می‌تواند با طبقه‌بندی اطلاعات از نیازها، رفتارها، ترس‌ها و امیدهای ما، برنامه‌هایی دقیق و سودآور طرح‌ریزی کند و الگوریتم‌های کاربردی به وجود آورد و لذا قادر خواهد بود رفتارهای مردم را در انواع کسب‌وکار پیش‌بینی کند.

به عنوان مثال، فقط هوش مصنوعی است که می‌تواند پیش‌بینی کند در نوروز ۳۰ سال آینده چه تغییراتی ممکن است در سفره هفت‌سین ایجاد شود، چه رنگی ممکن است مورد استقبال مردم قرار بگیرد، قیمت ملک در چه نواحی رشد خواهد داشت، کدام کشورها به پوشش ایرانی متمایل خواهند شد یا در مراسم محرم ۲۰ سال آینده چه روشی باعث خواهد شد که برخی کسب‌وکارها رونق بیشتری پیدا کنند و غیره.

لذا آگاهی از تمامی این اطلاعات، زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری سودمند به شمار می‌روند. اینجاست که بار دیگر تکرار می کنیم: برنده‌ها در بازارهای مالی کسانی خواهند بود که از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار باشند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]