40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 انواع ارز دیجیتال هوش مصنوعی، راه‌حل‌های تجارت آینده

انواع ارز دیجیتال هوش مصنوعی، راه‌حل‌های تجارت آینده

باوجود این‌که اولین پیدایش ارز دیجیتال (بیت کوین) به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد، اما همه‌گیری آن را در چند سال اخیر شاهد هستیم. امروزه همه مردم حتی اگر به سرمایه‌گذاری‌های مالی نیز علاقه نداشته باشند، نام ارز دیجیتال و به دنبال آن فناوری‌های بلاک چین و هوش مصنوعی را شنیده‌اند. در این مقاله ما تصمیم داریم به بررسی ارزهای هوش مصنوعی بپردازیم.

پتانسیل هوش مصنوعی به حدی است که می‌تواند هر صنعت بزرگی را مختل کند. این شامل مراقبت‌های بهداشتی، خدمات، امنیت، بلاک چین و بازارهای مالی است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ارتباط هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال و به دنبال آن بهترین ارزهای هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم:

به چه ارزی، ارز دیجیتال می‌گویند؟

ارزهای مدرن اغلب به‌عنوان ارز فیات شناخته می‌شوند که توسط یک‌نهاد دولتی تنظیم و تولید می‌شود. برای مثال، دلار آمریکا یک ارز فیات است. در مقابل، ارز دیجیتال توسط هیچ مقام دولتی صادر نمی‌شود. معمولاً مستقیماً توسط یک مرجع واحد مدیریت نمی‌شود، بلکه در یک رویکرد اجماع توزیع‌شده کار می‌کند.

به‌طورکلی هر شکل ارزی که فقط به‌صورت دیجیتالی وجود داشته باشد و معمولاً هیچ مرجع صادرکننده یا تنظیم‌کننده مرکزی نداشته باشد، اما در عوض از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش‌ها و مدیریت صدور واحدهای جدید استفاده کند و برای جلوگیری از جعل و تراکنش‌های جعلی به رمزنگاری متکی باشد را، ارز دیجیتال می‌گوییم.

کریپتوکارنسی نام خود را از ترکیب «رمزنگاری» و «ارز» به دست آورده است. در قلب همه ارزهای دیجیتال یک الگوریتم رمزنگاری با رمزگذاری پیچیده قرار دارد. ارز دیجیتال با حل بخشی از یک الگوریتم هش رمزنگاری در یک زنجیره طولانی ایجاد می‌شود. این‌یک واحد فیزیکی، مانند یک سکه یا اسکناس دلار نیست، بلکه یک محاسبات ریاضی است. دارایی‌های ارز دیجیتال اغلب در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شوند که ارز دیجیتال را ردیابی می‌کند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال

ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شوند، هوش مصنوعی می‌تواند در کنار بلاک چین برای رفع بسیاری از چالش‌ها کار کند. چند روشی که در آن‌ها می‌توان از هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کرد، شامل پیش‌بینی‌های دقیق‌تر، تجزیه‌وتحلیل احساسات در صرافی‌های رمزنگاری، معاملات خودکار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد بهتر از سرمایه‌گذاری است.

پیش‌بینی‌های دقیق‌تر بازار cryptocurrency با هوش مصنوعی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در معاملات ارزهای دیجیتال، نوسانات بازار است. با محبوبیت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، هوش مصنوعی می‌تواند به غلبه بر عدم اطمینان ارزهای دیجیتال کمک کندو با تجزیه‌وتحلیل داده‌های قدرتمند، سرمایه‌گذاران می‌توانند رویدادهای مهم در بازار ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنند. همچنین هوش مصنوعی کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران آگاهانه‌تری اتخاذ کنند و با جمع‌آوری، تمیز کردن، پردازش و تجزیه‌وتحلیل مجموعه‌های بزرگی از داده‌ها، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها می‌توانند بینش ارزشمندی را در مورد یک ارز دیجیتال ارائه دهند.

تجزیه‌وتحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال

برای تعیین احساسات بازار ارزهای دیجیتال، مقادیر زیادی از داده‌های متنوع باید جمع‌آوری، پردازش و تجزیه‌وتحلیل شوند. این اطلاعات شامل اخبار، وبلاگ‌ها، مقالات، انجمن‌ها، پست‌های اجتماعی، تابلوهای پیام سهام و حتی نظرات مربوط به آن‌ها می‌شود. با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان مقادیر زیادی از داده‌های اینترنت و همچنین داده‌های بلاک چین را پردازش و به‌سرعت احساسات بازار را تجزیه‌وتحلیل کرد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی

استراتژی‌های معاملاتی رمز ارزها

ازآنجایی‌که هوش مصنوعی می‌تواند هوش انسانی را شبیه‌سازی کند، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران اغلب از هوش مصنوعی در استراتژی‌های معاملاتی با فرکانس بالا استفاده می‌کنند. معاملات با فرکانس بالا شکلی از معاملات الگوریتمی است که توسط سرمایه‌گذاری و صندوق‌های تأمینی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در آن کامپیوتر تعداد زیادی سفارش را در کسری از ثانیه اجرا می‌کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تجزیه‌وتحلیل‌های سریع و کارآمدی ارائه دهند و به سرمایه‌گذاران کمک کنند تا آگاهانه‌ترین تصمیم‌های معاملات ارزهای دیجیتال را بگیرند.

کسب درآمد

هوش مصنوعی به دانشمندان و توسعه‌دهندگان داده اجازه می‌دهد تا روش‌هایی بسازند که معامله گران بتوانند از آن‌ها برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط و طبقه‌بندی‌شده در یک پلت فرم استفاده کنند. با تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی، می‌توان داده‌ها را با ویژگی‌های خاصی ازجمله نام واحد پول، نوع سند، مؤسس ارز و موارد دیگر طبقه‌بندی و استخراج کرد و سپس بینش‌های معاملاتی دقیقی را به شیوه‌ای ارائه داد که برای معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران غیر مسلط به فناوری از طریق داشبورد یا رابط بصری قابل‌درک باشد. سپس سرمایه‌گذاران و معامله گران می‌توانند با استفاده از بینش‌های به‌دست‌آمده، سود خود را افزایش دهند.

رمز ارز هوش مصنوعی چیست؟

AI Crypto پروژه‌ای نوآورانه است که هوش مصنوعی و بلاک چین را باهم ترکیب می‌کند و قصد دارد زندگی انسان‌ها را برای همیشه تغییر دهد. طبق وب‌سایت این پروژه، آن‌ها اولین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز هوش مصنوعی در جهان برای رهبران عمومی جهانی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان، کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی هستند. مأموریت این پلتفرم ایجاد انقلابی در اکوسیستم هوش مصنوعی با استفاده از فناوری بلاک چین است.

در ادامه این مقاله به بررسی برخی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌پردازیم:

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی:

سکه‌های رمزنگاری که حول محور فناوری هوش مصنوعی می‌چرخند، قرار است در آینده در کانون توجه قرار گیرند. هوش مصنوعی در حال حاضر برای اهداف متعددی از اتومبیل‌های خودران تا شکست دادن شطرنج‌بازان استفاده می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که رمز ارزهای آینده بر روی واقعیت مجازی و روباتیک تمرکز خواهند کرد. هم‌اکنون تعداد زیادی ارز دیجیتال هوش مصنوعی در بازار وجود دارد که ما در این بخش برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

SingularityNETSingularityNET

SingularityNET یک بازار غیرمتمرکز برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی است. این تنها پلتفرمی است که به هوش مصنوعی اجازه مشارکت و تسهیل در مقیاس را می‌دهد. SingularityNET به هرکسی اجازه می‌دهد تا الگوریتم‌های هوش مصنوعی را تطبیق دهد و به سازمان‌ها، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا هوش مصنوعی را در مقیاس خریداری و بفروشند.

Ocean ProtocolOcean Protocol

Ocean Protocol یک‌لایه سرویس نشانه‌گذاری شده است که داده‌ها، محاسبات، ذخیره‌سازی و الگوریتم‌ها را برای استفاده با دسته‌ای از شواهد قطعی در مورد در دسترس بودن و یکپارچگی نشان می‌دهد؛ که به‌عنوان قراردادهای خدمات غیرقابل‌انکار تکمیل می‌شوند. پروتکل Ocean به باز کردن قفل اطلاعات به‌خصوص برای هوش مصنوعی کمک می‌کند.

NumeraireNumeraire

ارز دیجیتال Numeraire محصول شرکت صندوق تأمین Numerai است که به محققان کمک می‌کند تا مدل‌های مالی را با استفاده از داده‌های رمزگذاری شده پیش‌بینی کنند. این سازمان ترکیبی از علم داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و رمزنگاری برای دستیابی به هدف خود در جمع سپاری یک مدل مالی درخشان بدون از دست دادن محرمانه بودن اطلاعات استفاده می‌کند.

FetchFetch

Fetch یک نمایش دیجیتال غیرمتمرکز از جهان است که در آن عوامل نرم‌افزاری مستقل کارهای اقتصادی مفیدی را انجام می‌دهند. این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند وظایفی مانند ارائه داده یا ارائه خدمات را انجام دهند و برای تلاش‌های خود با ارز دیجیتالی – Fetch Token – پاداش می‌گیرند.

DeepBrain ChainDeepBrain Chain

DeepBrain Chain (DBC) یک پلت فرم محاسباتی مبتنی بر بلاک چین برای هوش مصنوعی است که هدف آن کاهش هزینه‌های کاربر برای قدرت پردازش است و به‌عنوان یک شبکه عصبی غیرمتمرکز عمل می‌کند. DeepBrain به دانشمندان معمولی هوش مصنوعی و دیگران چارچوبی معقول، سازگار و خصوصی برای تحقیق و تقویت پروژه‌های هوش مصنوعی می‌دهد.

Prometeus NetworkPrometeus Network

شبکه Prometeus یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که برای رسیدگی به مسائل واقعی در کارگزاری داده طراحی‌شده است و برای صنایع اینفلوئنسر مارکتینگ، پزشکی و بازار داده بیمه ساخته‌شده است. این شبکه توسط Prometeus Labs ایجادشده است.

Project PAIProject PAI

Project PAI یک پروتکل بلاک چین برای آواتارهای هوشمند در اقتصاد هوش مصنوعی است. آن‌ها چنین آواتارهایی را از نمایه‌های دیجیتالی رفتارهای کاربران آنلاین می‌سازند و آن‌ها را هوش مصنوعی شخصی یا PAI می‌نامند. پروژه PAI بر این باور است که هر فردی در این سیاره باید آواتار دیجیتال خود را داشته باشد که تمام فعالیت‌های یک انسان را انجام می‌دهد.

VelasVelas

Velas یک پلتفرم بلاک چین خودآموز برای تراکنش‌های ایمن، قابل تعامل و مقیاس‌پذیر شگفت‌انگیز و قراردادهای هوشمند است. Velas از توافقنامه DPOS مبتنی بر هوش مصنوعی (AIDPOS) جهت دریافت بلاک چین برای پردازش تراکنش‌های با حجم بالا و بدون از دست دادن تمرکززدایی، ثبات و امنیت استفاده می‌کند.

CortexCortex

Cortex اولین رایانه شخصی غیرمتمرکز جهان است که برای اجرای AI و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) مبتنی بر هوش مصنوعی در بلاک چین مجهز شده است. Cortex قابلیت یادگیری ماشین را به قراردادهای هوشمند و DApps اضافه می‌کند تا با موارد استفاده واقعی سازگار شود. مهندسان می‌توانند از زبان معروف Solidity و مدل‌های هوش مصنوعی خارج از قفسه در لایه ذخیره‌سازی Cortex برای ساخت برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی و قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

GNYGNY

GNY یک پلت فرم پیش‌بینی یادگیری ماشین برای بلاک چین است. شبکه DPOS GNY به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که زنجیره‌های جانبی را در شبکه GNY با استفاده از Typescript، یک پایگاه کد کاملاً جدید برای دنیای رمزنگاری، معرفی کنند.

سوالات متداول حوزه ارز دیجیتال

چگونه یک سکه هوش مصنوعی دریافت کنم؟
به CoinMarketCap بروید و هوش مصنوعی را جستجو کنید. روی دکمه با برچسب “Market” در نزدیکی نمودار قیمت ضربه بزنید. در این نما لیست کاملی از مکان هایی که می‌توانید هوش مصنوعی خریداری کنید و همچنین ارزهایی که می‌توانید برای به دست آوردن آن استفاده کنید را مشاهده خواهید کرد.
آیا ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری خوبی است؟
سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزنگاری مخاطره‌آمیز است اما به‌طور بالقوه بسیار سودآور است.a>
ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟
ارز دیجیتال که گاهی اوقات به آن کریپتوکارنسی یا کریپتو نیز گفته می‌شود، به هر شکل ارزی گفته می‌شود که به‌صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها استفاده می‌کند.
چه ارز دیجیتالی از بلاک چین استفاده می‌کند؟
بیت کوین. بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که از فناوری بلاک چین برای تسهیل پرداخت و تراکنش‌های دیجیتال استفاده می‌کند.
بلاک چین چیست و چگونه کار می‌کند؟
بلاک چین سیستمی است از ثبت اطلاعات به‌گونه‌ای که تغییر، هک یا تقلب سیستم را دشوار یا غیرممکن می‌کند. یک بلاک چین اساساً یک دفتر دیجیتالی از تراکنش‌ها است که کپی شده و در کل شبکه سیستم‌های کامپیوتری روی بلاک چین توزیع می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]