40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استارتاپ Petuum ؛ استارتاپی که هوش مصنوعی را همه جا برده است

استارتاپ Petuum ؛ استارتاپی که هوش مصنوعی را همه جا برده است

امروزه راه‌حل‌های هوش مصنوعی اغلب برای برنامه‌ها و عملکردهای خاص تخصصی می‌شوند و به نگهداری توسط چند توسعه‌دهنده خاص متکی هستند. این راه‌حل‌ها هزینه‌ی بالایی دارند، نیاز به افراد مستعد وجود دارد، بازتولید آن‌ها سخت است و در کل پایدار نیستند. به این دلایل هوش مصنوعی در حال حاضر برای اکثر سازمان‌ها غیرقابل‌دسترس است. استارتاپ Petuum  یک بستر نرم‌افزاری هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که به کسب و کارها و سازمان‌های مختلف، امکان طراحی، ساخت، آزمایش، سفارشی‌سازی، بهره‌برداری و داشتن راه‌حل‌های عمودی هوش مصنوعی را در طیف وسیعی از صنایع و حوزه‌ها ازجمله، بهداشت و درمان، تولیدات صنعتی، خدمات مالی، ارتباطات از راه دور و رانندگی خودکار می‌دهد.

استارتاپ Petuum به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا هوش مصنوعی را به‌راحتی درک کنند و از آن استفاده کنند تا بینشی عمیق برای تصمیم‌گیری بهتر و بهبود بهره‌وری و کارایی به دست آورند. پتویوم در سال ۲۰۱۶ و توسط دانشمندان و اساتید دانشگاه کارنگی ملون، ازجمله دکتر اریک زینگ که به‌عنوان بهترین محقق حوزه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر در جهان شناخته می‌شود، تأسیس شد.

مأموریت این شرکت این است که سازمان‌ها را قادر سازد تا نسبت به راه‌حل‌های هوش مصنوعی آگاه شوند و اطلاعاتی بیشتری به دست بیاورند، این راه‌حل‌ها را بسازند و درنهایت صاحب یک راه‌حل مبتنی بر هوش مصنوعی شوند بدون آنکه هزینه‌ی بالایی صرف کنند. آن‌ها این کار را با تبدیل هوش مصنوعی به یک فناوری صنعتی انجام می‌دهند و در این راه از فرایندهای استاندارد، ابزارهای طراحی نرم‌افزار، ساخت بلاک برای فرایند داده‌ها و یادگیری ماشین استفاده می‌کنند. همچنین طرح‌های قبلی شخصی‌سازی اجازه می‌دهد راه‌حل‌های هوش مصنوعی به‌طور مداوم و با هزینه کم به‌صورت انبوه تولید شوند، از داده‌های کوچک و بسیار بزرگ پشتیبانی کنند و دقت کار را  افزایش دهند. این فناوری‌های نرم‌افزاری توسط برنامه‌های آموزشی Petuum برای مهندس هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، که هدف آن آموزش کارشناسان موضوعات صنعتی و تحلیل‌گران تجارت برای تبدیل‌شدن به سازندگان هوش مصنوعی و کاربرانی آگاه است. به‌این‌ترتیب، پتویوم می‌تواند درنهایت هوش مصنوعی  را در شالوده‌ی هر صنعتی وارد کند.

هوش مصنوعی برای همه

استارتاپ Petuum شعار خود را بر این مبنا قرار داده است تا هوش مصنوعی را وارد تمامی صنایع و خدمات کند. سه حوزه اصلی که Petuum خدمات هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد صنعت، اتوماسیون رباتیک فرایندها و مراقبت های بهداشتی است.

هوش مصنوعی برای بخش صنعتی

استارتاپ Petuum معتقد است بکارگیری هوش مصنوعی در صنعت باعث افزایش بازدهی، مصرف کمتری انرژی و رسیدن به حداکثر توان می شود. همچنین می توان معیارهای کیفی و پایداری را افزایش داد. هوش مصنوعی صنعتی Petuum انواع مختلف داده‌ها از جمله داده‌های سری زمانی، داده‌های ثبت نشده ساختاری، تصاویر، داده‌های ساختاری و سایر موارد را برای یادگیری و ارائه پیش‌بینی‌های دقیق صدها پارامتر جذب می‌کند.

آن‌ها علاوه بر این، اقدامات اصلاحی برای بهینه‌سازی پارامترهای مختلف مانند توان عملیاتی، کیفیت، ایمنی و هزینه را پیشنهاد می‌دهند. این کسب و کار برای قسمت فلزات، معادن، سیمان، محصولات شیمیایی، حفاری نفت و گاز و پالایش نفت و گاز به ارائه خدمات می‌پردازد.

اتوماسیون رباتیک فرایندها و هوش مصنوعی

Petuum Neurobots  خانواده‌ای از توابع هوش مصنوعی هستند که  برای واردکردن هوش مصنوعی به فرایندهای تجاری طراحی شده اند. Neurobots قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را برای اتوماسیون فرآیند رباتیک در یک راه‌حل نرم‌افزاری آسان ارائه می‌دهد. با این فناوری می‌توان رویای اتوماسیون رباتیک فرایندها و هوش مصنوعی را تحقق بخشید.

مراقبت‌های بهداشتی

تحقیقات پیشرفته در زمینه‌های تصویربرداری پزشکی و خودکارسازی گردش کار، سطوح جدیدی از بهره وری و دقت را در مراقبت‌های بهداشتی و علوم زندگی به ارمغان می آورد. هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی باعث کاهش زمان کشف محصولات جدید ، بهبود کارایی متخصصان بسیار ماهر و کاهش کارهای ناتمام می‌شود.

اتوماسیون ثبت پرونده‌های پزشکی

مراکز پزشکی در سراسر ایالات متحده اطلاعات را به صورت دستی وارد می‎‌کنند. این کار به دلیل پردازش طولانی و زمان‌بر بودن باعث تلنبارشدن پرونده‌ها می‌شود که بار مالی زیادی را به همراه دارد. پتیموم این مشکلات را با خودکارسازی فرایند ثبت، حل کرده است.

تشخیص دقیق‌تر

تشخیص‌های پزشکی با استناد به طبقه‌بندی بین‌المللی آماری بیماری‌ها  (ICD) انجام می‌شود که بسیاری اوقات ممکن است با اشتباهاتی همراه شود. در نتیجه کاهش خطاها و افزایش دقت در کدگذاری ICD از اهمیت بالایی در روند درمان و بستری دارد.

گزارش تصویربرداری

هوش مصنوعی Petuum  از فناوری‌های پیشرفته بینایی ماشین و پردازش زبان طبیعی برای تولید گزارش های کتبی از تصاویر اشعه ایکس استفاده می‌کند. Petuum ناهنجاری‌های احتمالی موجود در تصویر را ثبت می‌کند و یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌ها را در یک گزارش کتبی خلاصه می‌کند. این ابزار باعث صرفه‌جویی در وقت  پزشکان می‌شود در نتیجه آنان می‌توانند بیماران بیشتری را ویزیت کنند.

استارتاپ Petuum در سال ۲۰۱۸ از طرف مجمع جهانی اقتصاد به‌عنوان پیشگام فناوری معرفی شد. این شرکت یکی از ۶۱ شرکت تازه تأسیس در جهان است که از چنین افتخاری برخوردار می‌شود.

این استارتاپ با ۱۰۸ میلیون دلار سرمایه‌ای که از طرف سرمایه‌گذران مختلف و در رأس آن‌ها SoftBank  جذب کرده است یکی از موفق‌ترین شرکت‌های در جذب سرمایه در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. هلدینگ چینی تنسنت، Advantech Capital ، Northern Light Venture Capital، Oriza Ventures از دیگر سرمایه‌گذران این استارتاپ هستند.

 

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]