40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آیا استفاده از GPT-3 و هوش مصنوعی اینترنت را به نابودی خواهند کشید؟

آیا استفاده از GPT-3 و هوش مصنوعی اینترنت را به نابودی خواهند کشید؟

همه روزه، طوفانی از محتوا در فضای اینترنت منتشر می‌شود. آیا امکان دارد در عین حال که حجم تولید محتوای خود را ۱۰ برابر افزایش می‌دهید، ۱۰ برابر نیز در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید؟ آیا حتی در صورتی که محتوا عادی باشد، کماکان مایل هستید آن را منتشر کنید تا ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این اقدام چه پیامدهایی برای وب‌سایت‌ها، شبکه‌های وبلاگ خصوصی، SEOها و الگوریتم‌های موتور جستجو دارد؟

نحوه استفاده از GPT-3 و آشنایی با آن

GPT-3 به یک نوع مدل زبانی اطلاق می‌شود که از یادگیری عمیق برای تولید متون معتبر استفاده می‌کند. شرکت OpenAI این مدل پیش‌بینی زبان را ساخته است. GPT-3 که تولیدکننده و یک مدل پردازش زبان طبیعی به شمار می‌رود، از کدها و محتوای موجود برای یادگیری الگوها شناسایی قواعد دستوری استفاده می‌کند. این ابزار نوین می‌تواند خروجی‌های منحصربه‌فردی بر اساس دستورها، پرسش‌ها و ورودی‌هایشان تولید کند. این مدل ابزاری نیست که صرفاً در اختیار تولیدکنندگان محتوا باشد و در واقع استفاده از GPT-3 آسان نیست؛ به تازگی شرکت OpenAI از گیت‌هاب برای تولید کد با استفاده از ابزار Copilot استفاده کرده است. قابلیت مدل‌سازی زبان خودهمبسته فقط به زبان انسان محدود نمی‌شود، بلکه در انواع گوناگونی از کدها نیز به کار برده می‌شود. در حال حاضر، خروجی‌ها محدود هستند، اما امید بر این است که در آینده شاهد افزایش کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف باشیم.

استفاده از GPT-3

استفاده از GPT-3 و کنترل آن

دسترسی بتا به OpenAI API این فرصت را در اختیارمان قرار داده تا ابزار اختصاصی خودمان را بسازیم. پیش از اینکه نرم‌افزار معینی برای استفاده عموم مردم در بازار عرضه شود، باید مورد تایید تیم OpenAI قرار گیرد. از جمله مواردی که باید این تیم تایید کند، می‌توان به نوع و طول خروجی‌هایی اشاره کرد از API استخراج می‌شوند. برای نمونه، در حال حاضر به‌کارگیری OpenAI در برخی از شبکه‌های اجتماعی از قبیل توئیتر ممنوع است؛ بسیاری بر این باورند که شاید حجم بالای توئیت‌ها برای پیشبرد مقاصد بدخواهانه و سیاسی به کار برده شوند یا به شکل‌گیری باورهای نادرست عمومی دامن بزنند. علاوه بر این، OpenAI هر گونه ابزاری را که از API بیشتر از ۲۰۰ کاراکتر استفاده کرده باشد، ممنوع اعلام کرده است. عملیات پیش رو هدفی بالاتر از تولید محتوای معمولی و خسته‌کننده دارد.

نمونه‌های استفاده از GPT-3 در مقیاس وسیع

ابزار منحصربه‌فردی که در پلتفرم OpenAI ساخته‌ شده، به طور گسترده در مقیاس درون‌سازمانی به کار برده شده است. البته این ابزار در پروژه‌های سازمان نیز آزمایش شده است. نمونه‌های زیر می‌تواند نقش موثری در تولید محتوا داشته باشد. شاید بدون این نمونه‌ها به منابع و هزینه‌های بیشتری نیاز داشته باشید.

  • صفحات ورود در مقیاس وسیع: در دیجیتال مارکتینگ، صفحه ورود یک صفحه وب مستقل است، که به طور اختصاصی برای کمپین های مارکتینگ و تبلیغاتی درست شده است. آن جا جایی است که بازدید کننده بعد از کلیک کردن بر روی یک ایمیل مستقیما به آن صفحه هدایت می شود یا تبلیغات گوگل، Bing، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر یا مکان های مشابه در وب سایت. اگرچه این ابزار قابلیت چندانی در تولید محتوای وبلاگ ندارد، اما عملکردش در ساخت صفحات ورود بسیار دقیق است. اخیراً این قابلیت با ایجاد بیش از ۱۱۰۰ صفحه فرود شهر و ایالت برای یک پروژه در co به آزمایش رسید.
  • مقدمه‌ی پادکست: امکان تولید تدوین مقدمه‌ی پادکست با GPT-3 وجود دارد. افزون بر این، فناوری صدا (مجهز به هوش مصنوعی) برای تولید فایل صوتی پادکست نیز آزمایش شده است. آیا روزی فرا می‌رسد که کل پادکست به دست این ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده باشد؟
  • شبکه‌های اجتماعی: اگرچه در حال حاضر شاهد محدودیت‌هایی در خصوص طول و نوع فرمتی که GPT-3 در آن به کار برده می‌شود هستیم، اما قابلیت‌های آن غیرقابل چشم‌پوشی است.
  • هرزنامه ایمیل: در حال حاضر، الگوریتم‌های اسپم (هرز) الگوهای موجود در ایمیل‌ها را تشخیص می‌دهند. یادگیری ماشین / هوش مصنوعی به این روش می‌توانند ایمیل‌های هرز را مورد شناسایی قرار دهند.
  • چون API قادر است خروجی‌های طولانی و منحصربه‌فردی با ورودی ساده و کوتاه تولید کند، اکنون این گمانه‌زنی مطرح شده که آیا امکان بازتولید محتوای مشابه در انتشارات آنلاین نیز وجود دارد یا خیر.

آیا تولید انبوه محتوا منجر به نابودی وضعیت فعلی اینترنت خواهد شد؟

۲۰ سال پیش به شوخی می‌گفتند که به این سادگی اطلاعات برگرفته از اینترنت را باور نکنید. اینک، فناوری جدید ممکن است ما را به گذشته بازگردانَد؛ یعنی دوره‌ای که کیفیت محتوا بدتر شده و تشخیص حقیقت از شِبه حقیقت دشوار شده است. در واقع، بر اساس برآوردها، ۵/۷ میلیون پست جدید وبلاگی در طول روز منتشر می‌شود. تصور کنید ماشین‌ها این کار را با الگوریتم ساده‌ای در فضای ابری انجام دهند.

وقتی شرایط به نحوی پیش رفته که همه می‌توانند با کمترین هزینه ممکن به تولید محتوا بپردازند، کیفیت تنها عاملی است که تفاوت‌ها را در آینده رقم خواهد زد. همان‌طور که OpenAI چندی پیش اعلام کرد، باید کیفیت و هدف تولید محتوا با GPT-3 به کمک قوانین سخت‌گیرانه‌ای کنترل شود.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]