40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ایلان ماسک و بزرگان تکنولوژی توصیه کرده ‌اند این ۱۰ کتاب را بخوانیم

ایلان ماسک و بزرگان تکنولوژی توصیه کرده ‌اند این ۱۰ کتاب را بخوانیم

۱۰ کتاب برتر حوزه هوش مصنوعی که توسط ایلان ماسک و بیل گیتس توصیه شده اند.
در این مقاله ۱۰ کتاب برتر حوزه هوش مصنوعی که توسط کارآفرینان موفقی همچون ایلان ماسک، بیل گیتس، اریک اشمیت، رید هافمن و مارک آندرسن و سایر کارآفرینان موفق به صاحبان مشاغل توصیه می‌شود را معرفی خواهیم کرد:
ایلان ماسک می‌گوید: من عادت داشتم هر کتابی که به دستم می‌رسید را مطالعه کنم. زمانی که من شروع به مطالعه‌ی کتاب‌هایی برای یافتن راه‌حل برای مسائل مرتبط با کسب‌وکار خود کردم کم‌کم به این نتیجه رسیدم که رویکرد مطالعه‌ای که من در پیش گرفته‌ام، به‌هیچ‌وجه نیست و من برای اینکه که بهترین نتیجه را از مطالعه‌های خود دریافت کنم بایستی شروع به مطالعه‌ی کتاب‌هایی بکنم که میلیاردرها توصیه می‌کنند.
این کار پیدا کردن کتاب را برای من دشوارتر کرد ولی با این حال اطمینان خواهم داشت که به محتوای باکیفیتی دست پیدا خواهم کرد. این کار یک آرامش خاطر و اطمینان از خواندن و استفاده کردن از ایده‌ها و مفاهیم ارائه شده را به من می‌داد. ایده‌ها و مفاهیمی که توسط میلیاردرهای خودساخته و در صدر صنایع مختلف پیشنهاد داده‌اند.
آیا خوب نیست که به قفسه کتاب آن‌ها سری بزنید؟
 

لیستی از کتاب های توصیه شده توسط ایلان ماسک

ابر هوش
شگفتی نزدیک است

خوشبختانه افرادی مانند بیل گیتس و ایلان ماسک در کتاب‌هایی که برای خواندن انتخاب می‌کنند بسیار پرآوازه هستند. بر این اساس لیستی از توصیه‌شده‌ترین کتاب‌ها توسط آن‌ها را با درج منابع آن‌ها در متن زیر آماده کرده‌ایم:

کتاب شماره ۱: ابر هوش؛ راه ها، خطرها، استراتژی‌ها

ایلان ماسک بنیان‌گذار SpaceX و Tesla در توییتی افراد را به خواندن این کتاب توصیه کرده و می‌گوید:
کتاب ابر هوش کتابی ارزشمند برای مطالعه است. باید بسیار مراقب هوش مصنوعی باشیم زیرا هوش مصنوعی قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند حتی خطرناک‌تر از بمب هسته‌ای برای انسان‌ها باشد.

کتاب شماره ۲: شگفتی نزدیک است؛ وقتی انسان از زیست‌شناسی فراتر می‌رود.

بیل گیتس این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید: ری کورزویل بهترین شخصی است که در پیش‌بینی آینده‌ی هوش مصنوعی می‌شناسم.
کتاب موردنظر آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن تکنولوژی به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده است که به بشریت این امکان را می‌دهد که از محدودیت‌های بیولوژیکی خود فراتر رود. زندگی ما را به‌نوعی تغییر می‌دهد که حتی تصورش را هم نمی‌کنیم. کتاب خوش‌بینانه ری استحقاق خواندن و تفکر کردن را دارد.
و در ادامه بیان می‌کند برای افرادی مثل خودم که دیدگاه متفاوتی نسبت به توازن بین منافع و خطرات این تکنولوژی دارند، خواستار یک گفتگوی روشن برای رفع نگرانی‌های ناشی از امکانات این تکنولوژی را دارم.

کتاب شماره ۳: زندگی ۳.۰؛ انسان بودن در عصر هوش مصنوعیانسان بودن در عصر هوش مصنوعی

بیل گیتس این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید: هر کسی که می‌خواهد در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه در جهان شکل گرفت، اطلاعات کسب کند، باید این کتاب را بخواند. این کتاب وقت زیادی را صرف گفتن اینکه چه باید بکنیم و چه نکنیم، نمی‌کند بلکه در زندگی ۳.۰ مفاهیم اساسی در مورد یک موضوع بیان می‌شود.
ایلان ماسک نیز در توییتی این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید، کتاب زندگی ۳.۰ مکس تگمارک ارزش خواندن را دارد. هوش مصنوعی بهترین و یا بدترین چیز برای بشریت خواهد بود، پس بیایید از آن درست استفاده کنیم.
وی همچنین در بخش بررسی وب‌سایت آمازون عنوان می‌کند: این کتاب یک راهنمای قانع‌کننده برای رفع چالش‌ها و ارائه‌ی مواردی جهت تلاش برای آینده‌ی حیات، هوش و آگاهی در زمین و فرارتر از آن است.

کتاب شماره ۴: شگفتی در حال صعود؛ بقا و رشد در یک دنیای باهوش‌تر، غنی‌تر و خطرناک‌ترشگفتی در حال صعود

پیتر تیل بنیان‌گذار Paypal، Palantir این کتاب را به دیگران توصیه کرده و می‌گوید: نمودار سیر پیشرفت ممکن است به صورت یک منحنی صعودی باشد و یا اینکه نزولی بوده و به صفر برسد. دیگر بر اساس روال سابق کار انجام نخواهم داد. با یک بینش و تفکر عالی کتاب شگفتی‌های در حال صعود میلر با نشان دادن عواقب ناشی از هوش مصنوعی و نشان دادن مشکلات مهم تکنولوژی در طی سه دهه‌ی آینده ما را برای مسیرهای پیش رو آماده می‌کند.

کتاب شماره ۵: عصر دوم ماشین؛ کار، پیشرفت و شکوفایی در عصر تکنولوژی‌های درخشانعصر دوم ماشین

رید هافمن بنیان‌گذار Linkedin این کتاب را توصیه کرده و بیان می‌کند: بینش‌های مهمی در مورد اینکه چطور فناوری‌های دیجیتال اقتصاد ما را متحول می‌کند ارائه می‌دهد؛ روندی که به‌تازگی آغاز شده است.
مارک اندرسن بنیان‌گذار Netscape و اندرسن هوریتز هم این کتاب را توصیه کرده و می‌گویند: برایونفولسون و مک آفی درست می‌گویند؛ ما به طرز چشمگیری در حال روبرو شدن با دنیای متفاوتی هستیم که توسط فناوری به وجود آمده است. برای هر کسی که می‌خواهد تا در این دنیای جدید موفق شود و همین‌طور به همه‌ی کارآفرینان خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم و امیدوارم که رقبای آن‌ها این کار را انجام ندهند.

کتاب شماره ۶: ماشین، پلتفرم، جمعیت؛ استفاده از آینده دیجیتالی ما ماشین، پلتفرم، جمعیت

رید هافمن بنیان‌گذار Linkedin این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید: هوش مصنوعی، سیستم‌عامل‌ها و جمعیت همگی عوامل متحول کننده هستند.
اریک اشمیت، مدیرعامل پیشین گوگل نیز این کتاب را توصیه کرده و بیان می‌دارد: حتی دره سیلیکون نیز از سرعت و وسعت تغییرات امروزی غافلگیر شده است. بهترین راه برای ماندن در اوج در این شرایط، درک برخی از اصولی است که حتی در صورت ایجاد تغییر و تحولات گسترده، باز هم بتوانید در این شرایط دوام بیاورید. این کتاب بهترین توضیحات در مورد این اصول را ارائه می‌دهد.

کتاب شماره ۷: ابرقدرت‌های هوش مصنوعی؛ چین، دره سیلیکون و نظم نوین جهانیابرقدرت‌های هوش مصنوعی

مارک بنیوف، رئیس و مدیرعامل شرکت Salesforce این کتاب را توصیه کرده و بیان می‌دارد: کای-فو لی در کتاب درخشان خود ابرقدرت‌هایی را برای پیش‌بینی شیفت‌های مختل‌کننده‌ای که آینده‌ی هوش مصنوعی را تعریف خواهند کرد را اعمال می‌کند و یک قرارداد اجتماعی انقلابی را پیشنهاد می‌دهد که هم‌افزایی جدیدی را مابین هوش مصنوعی و قلب انسان ایجاد می‌کند.

کتاب شماره ۸: ماشین‌های بااحساس؛ عصر فرارسیدن هوش مصنوعیماشین‌های بااحساس

جان چمبرز، بنیان‌گذار و مدیرعامل سیسکو سیستم این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید: چه شما رهبر یک کسب‌وکار باشد، چه سیاست‌گذار و یا کارآفرین باشید، باید هوش مصنوعی و قدرت آن در شکل دادن به آینده‌مان را درک کنید. امیرحسین، یکی از متخصصین برجسته جهان در زمینه هوش مصنوعی، در کتاب درخشان خود به شما کمک می‌کند تا به این مفاهیم دست پیدا کنید.

کتاب شماره ۹: اختراع نهایی ما؛ هوش مصنوعی و پایان دوره بشراختراع نهایی ما

ایلان ماسک بنیان‌گذار و مدیرعامل Tesla و SpaceX در توییتی این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید: موضوع آن مسائل پیرامون خطرات هوش مصنوعی است؛ کتاب اختراع نهایی ما نوشته‌شده توسط جیمز بارات ارزش خواندن را دارد.

کتاب شماره ۱۰: ارتش هیچ؛ سلاح‌های خودگردان و آینده جنگارتش هیچ

بیل گیتس این کتاب را توصیه کرده و می‌گوید: خواندن این کتاب را به کسانی که علاقه‌مند به هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بینایی ماشین هستند، توصیه می‌کنم. وی همچنین خلاصه‌ای از این کتاب را در وبلاگ خود درج کرد.

شما کدام یک از این کتاب‌ها را خوانده بودید؟  نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]