40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

این اپلیکیشن حیوانات منظور سگ‌ها را به شما می‌رساند!

یک استارتاپ حیوانات خانگی ساخت کره جنوبی اقدام به تولید یک اپلیکیشن حیوانات کرده که قادر است با بررسی پارس سگ‌ها و با استفاده از فناوری تشخیص صدا، پنج احساس را در آن‌ها تشخیص دهد.

تشخیص احساسات سگ‌ها با برنامه Petpuls

Petpuls می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند به صاحبان حیوانات خانگی اطلاع دهد که آیا سگ آن‌ها خوشحال، آرام، مضطرب، عصبانی یا غمگین است. همچنین فعالیت بدنی و استراحت سگ‌ها را هم ردیابی می‌کند.

اندرو گیل، مدیر بازاریابی جهانی در آزمایشگاه Petpuls، به رویترز گفت:«این اپلیکیشن حیوانات زبان صحبت کردن سگ‌ها است تا انسان‌ها بتوانند آن‌ها را درک کنند.»

این شرکت از سال ۲۰۱۷ شروع به جمع‌آوری انواع پارس‌ها برای تجیزه و تحلیل احساسات سگ‌ها کرد. سه سال بعد، موفق شد الگوریتمی اختصاصی بر اساس پایگاه داده‌ای با بیش از ۱۰ هزار نمونه از ۵۰ نژاد سگ ایجاد کند.

اپلیکیشن صحبت کردن با حیوانات

مون سای مای که صاحب یک قلاده سگ شش ساله نژاد بردر کولی است، بعد از استفاده از اپلیکیشن حیوانات Petpuls این‌چنین اظهارنظر کرده است:«من فکر می‌کردم سگم وقتی بازی می‌کند فقط خوشحال است و وقتی من خانه نیستم احساس غم و اضطراب دارد. اما در واقع وقتی با من بازی کرد و شکست خورد، عصبانی شد.»

طبق ادعای دانشگاه ملی سئول، اپلیکیشن حیوانات Petpuls دارای ۹۰% دقت در تشخیص احساسات سگ‌هاست و این دقت را مدیون نوعی دستگاه تشخیص صدای مبتنی بر هوش مصنوعی است.

آزمایشگاه Petpuls از اکتبر سال ۲۰۲۰ شروع به فروش این محصول در ازای ۹۹ دلار و فقط به صورت آنلاین کرد. تا پایان سال ۲۰۲۰ بازار جهانی مراقبت از حیوانات خانگی که ۱۳۸ میلیارد دلار ارزش داشت، با رشد ۳۴ درصدی مواجه شد و بیشتر این رشد را مدیون محصول آزمایشگاه Petpuls بود.

طبق تحقیقات، این موضوع که افراد در دوران همه‌گیری کرونا بیشتر در خانه مانده، زمان بیشتری را با حیوانات خانگی خود می‌گذرانند و حتی اقدام به خرید حیوانات خانگی هم می‌کنند، تاثیر زیادی در فروش این محصول داشته است. از زمان شروع همه‌گیری کرونا، جمعیت سگ‌‎های جهان هم با رشد ۱۸ درصدی به ۴۸۹ میلیون قلاده رسیده است.

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]