40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ایگوازیو (Iguazio) به مک‌کنزی ملحق می‌شود

جنجالی‌ترین نقل‌وانتقال دنیای هوش مصنوعی

ایگوازیو (Iguazio) به مک‌کنزی ملحق می‌شود

خبر هیجان‌انگیز دنیای نقل‌وانتقال هوش مصنوعی آن است که تیم ایگوازیو (Iguazio)؛ مهم‌ترین تیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دنیا به تیم موسسه مک‌کنزی ملحق شده و این دو مجموعه با هم ادغام می‌شوند. با اضافه شدن تکنولوژی ایگوازیو و بیش از ۷۰ متخصص داده و هوش مصنوعی، مک‌کنزی می‌تواند استقرار و مقیاس‌پذیری هوش مصنوعی را به طور چشمگیری افزایش دهد؛ با این شرایط، تأثیرگذاری مک‌کنزی روی مشتریان چند برابر خواهد شد.

چرا هوش مصنوعی مهم است؟

سرعت تغییر فناوری هرگز به اندازه امروز نبوده است. برای موفقیت در بازار رقابتی امروز، استفاده از قدرت هوش مصنوعی واقعاً ضروری است. بر اساس تحقیقات موسسه مک‌کنزی، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ بیش از ۴۹۰ میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری شده است و بااین‌حال، اکثر مدیران کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا این سرمایه‌گذاری‌ها را به بازدهی ملموس تبدیل کنند؛ زیرا اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، تنها ۱۰ درصد از پروژه‌های هوش مصنوعی واقعاً از مرحله آزمایشی عبور می‌کنند و وارد دنیای واقعی تجارت و کسب‌وکار می‌شوند.

نقش کوانتوم‌بلک؛ واحد هوش مصنوعی شرکت مک‌کنزی

خوب است بدانید که کوانتوم‌بلک، بخش هوش مصنوعی مک‌کنزی، بیش از ده سال است که با مشتریان ارتباط گرفته تا بتواند به روشی برای کمک گرفتن واقعی از هوش مصنوعی دست پیدا کند.

اما سؤالی کلیدی همچنان بی‌پاسخ باقی مانده است: سازمان‌ها چگونه هوش مصنوعی را با موفقیت پیاده‌سازی و مقیاس‌گذاری کنند تا ارزش واقعی کسب‌وکار خود را افزایش دهند؟

پاسخ به این چالش چندان سخت نیست. الکساندر سوخارفسکی  (Alexander Sukharevsky) شریک ارشد مک‌کنزی و مدیر جهانی کوانتوم‌بلک، توضیح می‌دهد: «پاسخ به این سؤال چندبعدی است. ما باید هم‌زمان بر عناصر زیادی تسلط داشته باشیم که شامل داده‌ها، الگوریتم‌ها، زیرساخت فناوری اطلاعات، قابلیت‌ها، مدیریت تغییر و تخصص حوزه کسب‌وکار است.

ما روی پیشنهادی جامع کار کرده‌ایم که به ما کمک می‌کند تا تمام این ابعاد را با روشی بسیار شهودی مدیریت کنیم. البته ما این روش را با مشتریان مختلف در سراسر جهان آزمایش کرده‌ایم. تیم‌های ما روی راه‌حلی کار کرده‌اند که توسعه و استقرار هوش مصنوعی را ضمن سرعت بخشیدن، خودکار می‌کند و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را به صورت مقیاس‌پذیر و در زمان واقعی در هر محیطی به مرحله تولید می‌رساند».

همکاری با تیم ایگوازیو به کوانتوم بلک کمک می‌کند تا در لحظه، راه‌حل‌ها و پاسخ‌های هوش مصنوعی را در موضوعات تخصصی هر صنعت به مشتریان ارائه کند. نکته جذاب آن است که این راه‌حل‌ها پنج برابر کارآمدتر، هشت برابر سریع‌تر (از مرحله اثبات مفهوم تا تولید نهایی) و دو برابر‌ اعتمادپذیرتر خواهند بود.

بن النسویگ (Ben Ellencweig)، شریک ارشد مک‌کنزی و مدیر جهانی شعبات و واحدهای ادغام‌شده در کوانتوم‌بلک می‌گوید: «ما بیش از ۱۰۰۰ شرکت هوش مصنوعی را در سراسر جهان بررسی کردیم و درنهایت، ایگوازیو را به‌عنوان بهترین گزینه برای افزایش جادویی سرعت خدمات هوش مصنوعی خود – از مفهوم اولیه تا تولید، به روشی ساده، مقیاس‌پذیر و خودکار – انتخاب کردیم. ایگوازیو فناوری پیشرفته‌ای دارد که بسیاری از بازاریان و صاحبان کسب‌وکار عاشق آنند و این موضوع در بعضی مشتریان وفادار ما به‌خوبی دیده می‌شود. تقویت خدمات ما با ایگوازیو به ما امکان می‌دهد تا اولین راه‌حل جامع دنیا را به بازار ارائه دهیم که به هر سازمانی کمک می‌کند تا از پتانسیل و قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کامل ببرد».

 با گذشت زمان، تیم‌های ایگوازیو و کوانتوم‌بلک کاملاً ادغام خواهند شد و بر اساس نقشه راه مشترکی کار خواهند کرد تا از این طریق، بهترین قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های خود را به کمک همدیگر بیاورند. این اقدام به مک‌کنزی فرصت می‌دهد تا هوش مصنوعی را در تصمیم‌گیری لحظه‌ای خود دخیل و با کسب ارزش کامل به مشتریان برای رسیدن به رشد پایدار کمک کند.

الکس سینگلا (Alex Singla)، شریک ارشد مک‌کنزی و یکی از مدیران جهانی کوانتوم‌بلک می‌گوید: «این ادغام به ما کمک می‌کند تا هوش مصنوعی را با منابع کمتر و با هزینه بسیار پایین‌تری اجرا کنیم. این موضوع به‌ویژه برای شرکت‌هایی که با کمبود شدید نیروی کار فناوری روبه‌رو هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد و شاید بتوان گفت، یکی از دلایلی که بسیاری از پروژه‌های هوش مصنوعی با تأخیر مواجه می‌شوند، همین بحث هزینه‌ها است».

مت فیتزپاتریک (Matt Fitzpatrick) شریک ارشد مک‌کنزی و همچنین مدیر جهانی آزمایشگاه‌های کوانتوم‌بلک می‌گوید: «جذب فناوری‌های خارق‌العاده و خاص و گسترش اکوسیستم فناوری به مک‌کنزی کمک می‌کند تا کانون جذب فناوری‌های برتر دنیا به تل‌آویو شود».

بنیان‌گذاران تیم اگوازیو، از چپ به ترتیب: یارون هاویو، یارون سگیو، اوریت نیسان و آساف سومخ

شاید بپرسید چرا مک‌کنزی ایگوازیو را انتخاب کرده است؟ واقعیت آن است که مدیران ایگوازیو مستقیما شاهد چالش‌های سازمانی استفاده از هوش مصنوعی بوده‌اند و می‌دانند چگونه بر آن‌ها غلبه کنند. آسف [مدیرعامل ایگوازیو] می‌گوید: «از منظر ارزش‌ها، ما همیشه اول به این فکر می‌کنیم که نیازهای مشتریان ما چیست، نه‌فقط در حال حاضر، بلکه حتی یک سال بعد. از طرفی ما پلتفرم تولیدمحوری را توسعه داده‌ایم که بر خودکارسازی و تسریع فرآیند علم داده به صورت جامع متمرکز است. ما بسیار خوشحالیم که به خانواده مک‌کنزی می‌پیوندیم و به مشتریان کمک می‌کنیم تا ارزش تجاری واقعی را از ابتکارات هوش مصنوعی خود ببینند».

پیوستن به مک‌کنزی برای همکاران ایگوازیو، فرصتی برای ارائه ارزش بیشتر به تعداد روزافزون مشتریان سازمانی در سراسر جهان است. اریت [معاون بخش معماری ایگوازیو] اضافه می‌کند: «ما سال‌ها وقت خود را صرف توسعه و بهبود فناوری کرده‌ایم. این فرصتی برای پذیرش گسترده‌تر، یکپارچه‌سازی بهتر راه‌حل‌های تخصصی و همچنین ساده‌سازی فرآیند ایجاد ارزش تجاری واقعی از هوش مصنوعی برای شرکت‌ها به همراه تیم مک‌کنزی و با هزینه بسیار کمتر است».

ماه گذشته، فارستر (Forrester) مک‌کنزی را به عنوان «رهبر» در میان ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی معرفی کرد. یارون حویو [مدیر ارشد فناوری ایگوازیو] می‌گوید: «اکتساب مک‌کنزی و فناوری متحول‌کننده ایگوازیو، گواهی بر تعهد این شرکت برای کمک به شرکت‌ها در ساختن کسب‌وکار خود حول محور هوش مصنوعی است».

الکساندر سوخارفسکی می‌گوید: «مرحله بعدی نوآوری در هوش مصنوعی در حال شکل‌گیری است؛ و ما مفتخریم که رهبری این مسیر را بر عهده داریم».

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]