40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی نقاشی گمشده ونگوگ را بازسازی کرد

هوش مصنوعی نقاشی گمشده ونگوگ را بازسازی کرد

یک نقاشی گمشده ونگوگ (نقاش پست امپرسیونیست هلندی) بعد از ۱۳۵ سال پیدا شد. با این‌که زمان زیادی از کشیدن این اثر گذشته بود، ولی بازسازی نقاشی ونگوگ به کمک هوش مصنوعی به‌خوبی انجام شد. این نقاشی گمشده ونگوگ زیر یکی دیگر از آثار این نقاش هلندی به نام «طبیعت بی‌جان با گل‌ها و رزهای چمن‌زار»Still life with meadow flowers and roses‌  پنهان شده بود.

نقاشی طبیعت بی‌جان در موزه کرولر مولرKröller-Müller Museum‌ -واقع در هلند-  قرار دارد و دانشمندان بریتانیایی توانستند با تکیه بر فناوری اشعه ایکس نقاشی گمشده ونگوگ در زیر آن را آشکار و سپس بازسازی نقاشی را انجام دهند. طبقه گفته‌ها شخص ونسان ونگوگ در نامه‌ای که در سال ۱۸۸۶ به برادرش تئو نوشته بود، به این نقاشی‌ گمشده ونگوگ اشاره کرده و گفته بود: «این هفته نقاشی‌ِ بزرگی از دو کشتی‌گیر کشیدم که بالاتنه‌شان لُخت است.»

برای بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ، گروهی از دانشمندان کالج دانشگاهی لندنUniversity College London‌ توانستند با تقلید از رنگ و سبک ونگوگ و همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، طیف‌سنجی و پرینت سه‌بعدی پرده از این نقاشی بردارند و بازسازی نقاشی پنهان ونگوگ را انجام دهند. به گفته آنتونی بوراشدAnthony Bourached ‌، متخصص مغز و اعصاب، آن‌ها الگوریتمی توسعه دادند که تلاش می‌کند بر اساس ضربه‌هایی که ونگوگ با قلم‌مو بر روی بوم نقاشی زده، مشخص کند نقاشی گمشده او به چه شکل بوده و بازسازی نقاشی چگونه باید باشد.

بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ

بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ از کمک‌های هوش مصنوعی در هنر

بدون شک این یکی از کمک‌های بی‌نظیر هوش مصنوعی در هنر است. آنتونی بوارشد به همراه جورج کانGeorge Cann ‌ (فیزیک‌دان) و جسپر اریکسونJesper Eriksson‌ (هنرمند) رهبری این پروژه را که موضوعش بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ و کمک هوش مصنوعی در هنر است، بر عهده داشته. بوارشد به The Telegraph گفته: «در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم این بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ تا چه اندازه شبیه نقاشی اصلی است، زیرا اطلاعاتی کاملی در این‌باره در دست نداریم. به باور من بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ بسیار قابل قبول است. با توجه به فناوری‌هایی که در حال حاضر در اختیار داریم، این بهترین کاری بود که هوش مصنوعی در هنر و کمک به بازسازی این نقاشی می‌توانست انجام دهد.»

بازسازی نقاشی گمشده ونگوگ به نام «دو کشتی‌گیر»

نقاشی گمشده ونگوگ، که به نظر می‌رسد نقاش هلندی آن را زمان تحصیلش در آنتروپ کشیده، از حدود ۱۳۵ سال پیش گم شده بوده تا این‌که در سال ۲۰۱۲ پیدا شد. دلیل این‌که چرا ونگوگ نقاشی دیگری بر روی «دو کشتی‌گیر» کشیده است مشخص نیست. هرچند که هوش مصنوعی در هنر، تلاش دارد تا به جواب این پرسش نیز برسد؛ ولی گفته می‌شود برخی هنرمندان به دلیل نارضایتی از آثارشان و گاهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از بوم‌های نقاشی‌شان مجدداً استفاده می‌کنند. اوایل امسال نیز یکی از خودنگاره‌های ونگوگ که پشت یکی دیگر از نقاشی‌هایش (در گالری ملی اسکاتلند) پنهان شده بود، کشف شد. کمک هوش مصنوعی در هنر، این‌جا نیز به چشم می‌آید و این نقاشی گمشده ونگوگ نیز با کمک این فناوری‌ها پیدا و بازسازی شد.

از سوی دیگر، امیلی اِل. اسپرَتEmily L. Spratt‌، تاریخ‌دان هنر در مؤسسه هنری سوتبیزSotheby’s Institute of Art‌ (واقع در نیویورک) در مورد اخلاقی بودن این کار ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت، شاید نقاش نمی‌خواسته کسی این نقاشی گمشده ونگوگ را ببیند.

قرار است این نقاشی اوایل سپتامبر در موزه لوور به نمایش گذاشته شود.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]