40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با اولین رحم مصنوعی، می‌توانید انتخاب کنید نوزادان شما چه ویژگی‌هایی داشته باشند!

با اولین رحم مصنوعی، می‌توانید انتخاب کنید نوزادان شما چه ویژگی‌هایی داشته باشند!

رحم مصنوعی EctoLife اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان محسوب می‌شود که برای کاهش درد مادران و نیز کاهش احتمال سزارین طراحی شده است. این رحم مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند که والدین بتوانند ویژگی‌های نوزاد خود را از منوی این دستگاه انتخاب کنند. گفته می‌شود که رحم مصنوعی EctoLife که می‌تواند ۳۰۰۰۰ نوزاد را در سال رشد دهد، بر اساس بیش از پنجاه سال تحقیقات علمی پیشگامانه ساخته شده است.

انتخاب ویژگی نوزاد با رحم مصنوعی

EctoLife زاییده فکر هاشم الغیلی، ساکن برلین، بیوتکنولوژیست و ارتباط‌دهنده علم است. او در این خصوص می‌گوید: «این تسهیلات به زوج‌های نابارور اجازه می‌دهد تا بچه‌دار شوند و والدین بیولوژیکی واقعی فرزندان خود باشند. همچنین به آن‌ها این امکان را می‌دهد که جنین را قبل از کاشت در رحم مصنوعی، مهندسی ژنتیک کنند. در واقع، همه چیز از رنگ چشم و مو گرفته تا قدرت، قد و هوش را می‌توان انتخاب کرد و از بیماری‌های ژنتیکی ارثی جلوگیری نمود.»

هاشم در ادامه توضیح می‌دهد: «معرفی EctoLife که اولین مرکز رحم مصنوعی جهان محسوب می‌شود و به طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه می‌شود، خبری امیدوارکننده برای زنانی است که به دلیل سرطان یا سایر عوارض رحم خود را با جراحی خارج کرده‌اند. همچنین می‌تواند به کشورهایی که از کاهش شدید جمعیت رنج می‌برند، از جمله ژاپن، بلغارستان و کره جنوبی کمک کند.»

هاشم معتقد است که این فناوری درحال‌حاضر در دسترس است و تنها محدودیت‌ها و نگرانی‌های اخلاقی مانع از تبدیل شدن این مفهوم به واقعیت می‌شود. به عقیده او همه ویژگی‌های ذکرشده در این مفهوم، ۱۰۰% مبتنی بر علم است و پیش از این توسط دانشمندان و مهندسان ثابت شده است.

رحم مصنوعی با هوش مصنوعی

این مرکز دارای ۷۵ آزمایشگاه بسیار مجهز است که هر کدام می‌توانند تا ۴۰۰ غلاف رشد یا رحم مصنوعی را در خود جای دهند. هر غلاف طوری طراحی شده است که شرایط دقیقی را که در داخل رحم مادر وجود دارد، هر بار تکرار کند. جالب این است که غلاف‌ها مجهز به صفحه نمایشی هستند که تغییرات واقعی پیشرفت رشد جنین را نمایش می‌دهد. حتی این اطلاعات را می‌توان از طریق یک برنامه تلفن نیز مشاهده کرد.

رشد جنین در رحم مصنوعی EctoLife

هاشم در خصوص EctoLife توضیح می‌دهد: «EctoLife به جنین شما اجازه می‌دهد در محیطی عاری از عفونت رشد کند. در واقع، غلاف‌ها از موادی ساخته شده‌اند که از چسبیدن میکروب‌ها به سطح آن‌ها جلوگیری می‌کند. هر غلاف رشد دارای حسگرهایی است که می‌تواند علائم حیاتی جنین شما از جمله ضربان قلب، دما، فشار خون، سرعت تنفس و اشباع اکسیژن را کنترل کند.»

در واقع، هر گروه از غلاف‌ها به دو بیوراکتور مرکزی متصل هستند. اولین بیوراکتور حاوی مواد مغذی و اکسیژن است که از طریق بند ناف مصنوعی به جنین شما می‌رسد. این بیوراکتور همچنین حاوی یک محلول مایع است که به عنوان مایع آمنیوتیک (مایعی که جنین را در رحم مادر احاطه می‌کند) عمل می‌کند که سرشار از هورمون‌های حیاتی، فاکتورهای رشد و آنتی‌بادی‌هایی است که رشد و تکامل جنین شما را حفظ می‌کنند. به لطف این سیستم که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود، هر جنین مواد مغذی سفارشی متناسب با نیاز خود را دریافت می‌کند.

بیوراکتور دوم برای از بین بردن مواد زائد تولیدشده توسط جنین‌ها طراحی شده است که توسط بند ناف مصنوعی منتقل می‌شوند. با کمک یک لایه ظریف از آنزیم‌های مهندسی‌شده، بیوراکتور دوم می‌تواند مواد زائد را بازیافت کرده و دوباره آن‌ها را به مواد مغذی مفید تبدیل کند.

نوزاد در رحم مصنوعی

نکته حائز اهمیت این است که سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین ویژگی‌های فیزیکی جنین شما را کنترل می‌کند و هرگونه ناهنجاری ژنتیکی احتمالی را گزارش می‌دهد.

هاشم در ادامه می‌گوید: «هدف ما این است که فرزندانی باهوش به وجود بیاوریم از این رو بسته نخبگان را فراهم کرده‌ایم. این بسته به شما امکان می‌دهد جنین را قبل از کاشت در رحم مصنوعی، مهندسی ژنتیک کنید.»

نکته دیگر این است که از آنجایی که تصور می‌شود نوزادان زبان را تشخیص می‌دهند و کلمات را در دوران بارداری می‌آموزند، غلاف‌های رشد EctoLife دارای بلندگوهای داخلی هستند که طیف وسیعی از کلمات و موسیقی را برای جنین پخش می‌کنند.

رحم های مصنوعی

فرایند زایمان در رحم مصنوعی EctoLife

حقیقت آن است که EctoLife جایگزین ایمن و بدون درد را در اختیار افراد قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند نوزادشان را بدون استرس به دنیا بیاورند. این فرایند راحت است و تنها با فشار دادن یک دکمه قابل انجام است. بدین صورت که پس از تخلیه مایع آمنیوتیک از رحم مصنوعی، افراد می‌توانند به‌راحتی نوزاد خود را از غلاف رشد خارج کنند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]