40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با این ۵ شغل برتر درعصر هوش مصنوعی، نگران از دست دادن شغل خود نباشید

با این ۵ شغل برتر درعصر هوش مصنوعی، نگران از دست دادن شغل خود نباشید

نکات کلی

  • حوزه هوش مصنوعی در حال رونق گرفتن است.
  • اگر به مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی علاقه دارید، باید به دنبال کسب مهارت‌ها و دانش موردنیاز باشید.
  • محصولات و راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند.

هوش مصنوعی در ابتدای پیدایش شبیه به داستان‌های علمی-تخیلی به نظر می‌رسید؛ اما اکنون نمی‌توان روند رو به رشد این فناوری را انکار کرد. پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی و ارزش‌آفرینی‌اش برای کسب‌وکارها این فناوری را در کانون توجه قرار داده است.

اگر اخبار را دنبال می‌کنید، احتمالاً تا به حال شنیده‌اید که هوش مصنوعی تهدیدی برای مشاغل به شمار می‌رود. با وجود این، باید این واقعیت را بپذیریم که هوش مصنوعی مشاغل موجود را تکمیل می‌کند و مشاغل جدیدی هم به وجود می‌آورد.

اگر علاقه‌مندید مسیر شغلی خود را در حوزه هوش مصنوعی دنبال کنید، هم‌اینک زمان خوبی برای شروع است. در این نوشتار، با هم بررسی می‌کنیم که چطور می‌توان وارد این عرصه شد.

5 شغل برتر درعصر هوش مصنوعی

مشاغل حوزه هوش مصنوعی

برخی گمان می‌کنند هوش مصنوعی تمامی مراحل کار را، از آغاز تا انتها، انجام می‌دهد؛ اما واقعیت این‌طور نیست. بیشتر نرم‌افزارهای هوش مصنوعی وابسته به نظارت انسانی هستند، هرچند میزان این وابستگی می‌تواند متفاوت باشد. در واقع، هرچقدر کاربردهای هوش مصنوعی بیشتر گسترش یابند، فرصت‌های شغلی بیشتری نیز ایجاد می‌گردد. در ادامه چند مورد از این مشاغل را با هم بررسی می‌کنیم.

پژوهشگر تخصصی هوش مصنوعی

پژوهشگران این حوزه به مطالعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌پردازند. هدف از این مطالعات درک کاربردها و چالش‌های هوش مصنوعی و در نهایت، گسترش مرزهای این فناوری است. متخصصان هوش مصنوعی، بسته به اهداف پژوهش، زمان خاصی را صرف جست‌وجوی راهکارهای جدید می‌کنند. مطالعات معمولاً در دانشگاه‌ها یا مؤسسات پژوهشی اجرا می‌شوند، اما برخی شرکت‌ها هم آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیق‌ و توسعه (R&D) پیشرفته‌ای دارند که پژوهشگران را به کار می‌گیرند.

بازه درآمد پژوهشگران هوش مصنوعی طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد که به گزارش Glassdoor، می‌تواند به ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال هم برسد. میانگین درآمد سالانه پژوهشگران متخصص هوش مصنوعی ۱۲۱,۳۹۳ دلار است، هرچند درآمد عده‌ای به ۲۰۰,۰۰۰ دلار در سال نیز می‌رسد.

تحلیل‌گر داده

تحلیل داده در کانون عملیات‌های هوش مصنوعی قرار دارد. داده‌هایی که وارد نرم‌افزارهای هوش مصنوعی می‌شوند، مستلزم مدیریت و نظارت هستند. تحلیل‌گران داده، بعد از دریافت آموزش‌های کافی، می‌توانند به درآمد بالا دست یابند.

مطالعات Payscale درآمد سالانه شاغلین این حوزه را ۶۴,۶۸۰ دلار برآورد کرده است. این رقم، حتی اگر رقم چندان بزرگی نباشد، خود شغل تحلیل‌گر داده، مسیر خوبی را برای ورود به حوزه هوش مصنوعی هموار می‌کند. کسب تجربه بیشتر در این حرفه به موقعیت‌های شغلی بیشتری می‌انجامد که درآمدهای بالاتری دارند.

تحلیل‌گر داده

مشاور هوش مصنوعی

هوش مصنوعی کاربردهای متعدد و گوناگونی دارد. برای کسب‌وکارهایی که از نظر فناوری چندان پیشرفته نیستند و وارد مباحث فنی نمی‌شوند، حتی فکر کاربرد هوش مصنوعی در عملیات‌ها هم دور از ذهن به نظر می‌رسد. اینجاست که مشاورین هوش مصنوعی وارد کار می‌شوند.

حقیقت آن است که شما به عنوان مشاور هوش مصنوعی باید درک کامل و جامعی از نحوه کارکرد هوش مصنوعی داشته باشید. در واقع، وقتی شما با کسب‌وکار خاصی کار می‌کنید، باید به دنبال راهکارهای هوش مصنوعی باشید که به اثربخشی و بازدهی نهایی آن تجارت کمک می‌کنند. مشاورین هوش مصنوعی معمولاً در حوزه خاصی تخصص دارند. این گروه نیازی به دانش مباحث جزئی هوش مصنوعی ندارند، بلکه باید بدانند چطور هوش مصنوعی را برای رسیدن به خروجی‌های موردنظر به کار گیرند.

مهندسی نرم‌افزار

هوش مصنوعی به‌شدت به مهندسان نرم‌افزار وابسته است. پیش‌زمینه قوی در حوزه مهندسی نرم‌افزار می‌تواند به مسیر شغلی در حوزه هوش مصنوعی بینجامد. مهندسی نرم‌افزار حوزه رو به رشدی است، به‌ طوری که به گزارش Indeed، مهندسان نرم‌افزار سالانه بین ۱۱۲,۴۳۳ دلار کسب می‌کنند. آن دسته از مهندسان نرم‌افزار که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند، به درآمدهای بیشتر نیز می‌رسند.

هوش مصنوعی در بخش فروش

ابزارهای هوش مصنوعی صنایع مختلف را متحول کرده‌اند. این فناوری حتی به زندگی روزمره و فعالیت‌های عادی نیز راه پیدا کرده است. کاربرد هوش مصنوعی نقشی تعیین‌کننده در موفقیت کسب‌وکارها و رضایت مشتریان ایفا می‌کند. فروشندگان محصولات و خدمات هوش مصنوعی به مراجعان خود نشان می‌دهند که چطور می‌توانند به صورت بهینه از این ابزارها بهره‌مند شوند.

هوش مصنوعی در بخش فروش

اشتغال در عرصه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چشم‌انداز هیجان‌انگیزی را از مشاغل آینده به نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید مسیر شغلی خود را در حوزه هوش مصنوعی دنبال کنید، باید این گام‌ها را بردارید:

یادگیری مهارت‌های فنی

هوش مصنوعی یکی از زیرشاخه‌های فناوری است، پس اگر قصد دارید در این حوزه شروع به کار کنید، باید روی مهارت‌های فنی خود کار کنید. البته صرف پرداختن به مهارت‌های فنی، کافی نیست. متقاضیان برتر مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی علاوه بر مهارت‌های فنی، بر مسائل عملی هم تسلط دارند.

ادامه تحصیل

بدیهی است که اگر به دنبال اشتغال در حوزه هوش مصنوعی هستید، باید از یادگیری مباحث پایه شروع کنید. در ابتدا می‌توانید از خواندن کتاب‌های هوش منصوعی شروع کنید. با این حال، در ادامه مسیر، شاید نیاز داشته باشید در دوره‌های آموزشی نیز شرکت کنید. تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط نیز انتخاب هوشمندانه‌ای است، هرچند کار در این حوزه لزوماً به مدرک دانشگاهی نیازی ندارد.

یادگیری مهارت‌های نرم

موفقیت در مشاغل هوش مصنوعی هم مانند هر حوزه دیگری، به چیزی فراتر از دانش تخصصی نیاز دارد. تقویت مهارت‌های نرم، از قبیل سخنرانی در جمع یا مهارت‌های ارتباطی، مسیر موفقیت در این حوزه را تضمین می‌کند.

کلام آخر

باید این واقعیت را بپذیریم که زندگی‌مان به هوش مصنوعی گره خورده است. هرچه این حوزه گسترده‌تر می‌شود، مشاغل بیشتری هم در ارتباط با آن پدید می‌آیند. اگر علاقه دارید در این حوزه مشغول به کار شوید، این را بدانید که هیچ‌گاه برای شروع دیر نیست.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]