40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ۱۰ مورد از تجارب مشتریان موفق مایکروسافت در به‌کارگیری هوش مصنوعی

۱۰ مورد از تجارب مشتریان موفق مایکروسافت در به‌کارگیری هوش مصنوعی

در این که هوش مصنوعی می‌تواند تفاوتی چشم‌گیر در شرکت‌ها ایجاد کند هیچ شکی نیست؛ اما باید برای استفاده بهینه از آن، تجارب مشتریان موفق در این زمینه را هم بررسی کرد. این فناوری می‌تواند در سازمان‌ها به حل مشکلات بزرگ و همچنین به تکامل رساندن مدل‌های کسب‌و‌کار کمک کند. به همین دلیل است که دو سال پیش دانشکده تجارت هوش مصنوعی توسط مایکروسافت تاسیس شد تا افراد علم لازم درمورد استراتژی، فرهنگ، مسئولیت و سایر موضوعات مهم را برای تصمیم‌گیرندگان اصلی در صنایع را به دست آورند.

هرچند پیاده‌سازی کلی و موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی کار ساده‌ای نیست و مطمئنا وقتی تصمیم به چنین کاری بگیرید متوجه می‌شوید که پاسخ همه سوالاتتان را ندارید. در همین راستا در مطلب زیر به ۱۰ مورد از تجارب مشتریان درباره بکارگیری هوش مصنوعی اشاره شده است. با مطالعه این مطلب می‌توانید به خوبی با ابعاد مختلف موفقیت آن‌ها آشنا شوید و درک مناسبی از چگونگی انجام کار داشته باشید.

تجارب مشتریان

همه افراد سازمان خود را درگیر کنید

شرکت‌هایی که توانستند با موفقیت از هوش مصنوعی بهره ببرند این موضوع را به خوبی درک کردند که این فناوری فقط مناسب تیم‌های فنی یا رهبران نیست. آن‌ها با کارمندانشان جلساتی برگزار می‌کنند تا کارمندان به خوبی درک کنند که هوش مصنوعی چگونه به کمک کسب‌و‌کار می‌آید. شرکت Outokumpu از ابتدا همه کارمندان خود را با فناوری هوش مصنوعی درگیر کرده و به همه آن‌ها امکان دسترسی به داده‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی را داده تا بتوانند کارهای روزمره خود را با بهترین تصمیم‌گیری انجام دهند. استفان اردمان، مدیر ارشد فناوری، می‌گوید که باید به رهبری هوش مصنوعی اعتماد کرد و با همه کارمندان درباره گسترش کار صحبت کرد و همه افراد را در آن شریک کرد.

از هوش مصنوعی برای افزایش ارزش تجاری استفاده کنید

نکته ویژه‌ای که از تجارب مشتریان دستگیرمان شده این است که هوش مصنوعی این توانایی را دارد که در حل مشکلات دشوار به شما کمک کند. همچنین ممکن است فرصت‌های جدید برای رشد و موفقیت به همراه داشته باشد. شرکت HOCHTIEF با ارائه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی به مشتریان به عنوان یک سرویس از تخصص جدیدش در هوش مصنوعی کسب درآمد می‌کند. دیوید کوچ، مدیر ارشد ریسک شرکت می‌گوید که تمام راه‌حل‌هایشان را به بازار ارائه خواهند کرد و مدل تجاری جدیدی برای شرکت ایجاد کرده‌اند.

یک نقطه شروع استراتژیک انتخاب کنید

طبق تجارب مشتریان باید با پیدا کردن مورد مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی شروع کنید و در ادامه مطمئن شوید که به طور منظم نتایج خود را به اشتراک گذاشته‌اید. CES2019 از یک تجربه واقعیت افزوده برای نشان دادن چشم‌انداز خود برای هوش مصنوعی و چگونگی تحول در تجارت و صنعت استفاده کرده است. این نشان می‌دهد که شرکت چه شور و هیجانی داشته و همزمان با تاسیس سامانه هوش مصنوعی چطور شرکت در مسیر رسیدن به اهداف خود، پیشرفتی منظم داشته است. مت هولوی، مدیر ارشد سیستم‌های هوشمند می‌گوید اثبات مکرر و فزاینده و ارائه نتایج هر ۳ تا ۶ ماه یکبار بهترین راه برای به دست آوردن و ادامه رسیدن به موفقیت است.

تجارت و فناوری را با هم داشته باشید

نکته مشترک تجارب مشتریان در زمینه استفاده بهینه از هوش مصنوعی این بوده که همه افراد در سازمان شما به دلیل تخصصی که دارند آنجا هستند. کاری کنید که آن‌ها هم بتوانند همکاری، نوآوری و استفاده از راه‌کارهای خلاقانه هوش مصنوعی را تجربه کنند. در Mondelez International متخصصان هوش مصنوعی و کارشناسان محصول برای دستیابی به بهترین نتایج همکاری کردند.

راب هارگرو، معاون اصلی تحقیق، توسعه و کیفیت در این شرکت می‌گوید یک طرف ما متخصصان علوم داده، مدل‌سازی و شبیه‌سازی را داریم و در طرف دیگر متخصصان تولید بیسکوییت، شکلات، آدامس یا آب‌نبات را در تیم‌های تولیدی خود داریم. هیچ‌یک از طرفین وظیفه دیگری را به طور کامل نمی‌دانند و از طرفی می‎‌دانند که نمی‌توانند کارهای یکدیگر را انجام دهند و اگر غیر از این باشند نمی‌توانند موفق شوند.

مقادیر را عملی کنید

همانند سایر نوآوری‌های قابل توجه فناوری، استفاده از هوش مصنوعی نیز می‌تواند عواقبی ناخواسته از جمله مسائل مربوط به حریم خصوصی و نقض امنیت را به همراه داشته باشد. اصول، روش‌ها و ابزارها را برای سازمان خود پیش‌بینی کنید و سعی کنید هرگونه خطر را کاهش دهید و مطمئن شود که نتیجه نهایی را ارزش‌های شما همسو هستند. در AXA ایجاد ابزارها و روش‌های مدیریتی نه‌تنها به خوبی عمل کرده، بلکه به شرکت کمک کرده تا در مورد تجارت خود و اینکه چگونه می‌توانند به بهترین شکل به مشتریان خود کمک کنند، بیشتر بیاموزد. جروم لفون، رئیس بخش تجارت اتومبیل متصل، داده و فناوری در این شرکت می‌گوید مسئولیتشان مدیریت صحیح داده‌هایی است که مشتری تصمیم دارد با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

با نهادهای دیگر همکاری کنید

بر اساس تجارب مشتریان برای پیاده‌سازی مسئولانه هوش مصنوعی اغلب به همکاری با سازمان‌های دیگر، تعامل با کاربران نهایی و هماهنگی نهادهای عمومی نیاز است. سعی کنید همیشه از راهنمایی‌های دیگران بهره ببرید و موارد زیادی را یاد بگیرید. سازمان غیرانتفاعی OceanMind برای درک تاثیرات با شرکا همکاری می‌‎کند. کانیت ناکسونگ، مدیر بخش بازرسی قرنطینه ماهی و ماهیگیری در بخش شیلات تایلند، که با این شرکت همکاری دارد می‌گوید آن‌ها می‌توانند برای کمک به اجرای قانون شیلات و کمک به مقامات برای تصمیم‌گیری بهتر از هوش مصنوعی استفاده کنند.

ابتدا ثابت کنید، بعد در مقیاس وسیع به کار گیرید

یک اصل تجارب مشتریان می‌گوید وقتی دیدید استفاده از سیستم برای شما موثر بوده، در گسترش آن در سازمان خود سرمایه‌گذاری کنید. برای ارزیابی راه‌حل‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی و توسعه استراتژی‌هایی برای گسترش دامنه آن‌ها، منابعی اختصاص دهید. این در DHL به معنی ایجاد زیرساخت‌های مناسب و سپس پشتیبانی و ارتباطات برای اثبات مفهوم در تولید بوده است. مارکوس ووس، CIO و COO می‌گوید تقریبا در همه امکانات از راه‌حل‌های دیجیتالی بهره برده‌اند و پیش‌بینی او این است که هر مشتری، هر سایت و هریک از کارمندان آن‌ها باید احساس کنند که دنیای زنجیره تامین در حال تغییر است.

برای دستیابی به بیشترین تاثیرگذاری اولویت‌بندی کنید

نمی‌توان همه مشکلات را یکباره حل کرد. بنابراین باید تلاش را در اولویت قرار داد، در هزینه‌ها و مزایا کاوش کرد و سپس تعیین کرد که چطور می‌توان به موفقیت رسید. ممکن است مانند CSIRO شما هم دریابید که هوش مصنوعی در همه موارد کاربرد دارد، اما مهم است که با دقت انتخاب کنید تا ارزش واقعی کارتان حفظ شود. جان وایتل، مدیر CSIRO می‌گوید همه می‌خواهند با متخصصان هوش مصنوعی آن‌ها کار کنند، هم در داخل سازمان و هم خارج از آن و البته این خطر وجود دارد که به جهات مختلف منحرف شوید و دیگر نتوانید در هر زمینه‌ای تغییر ایجاد کنید، چراکه سعی کرده‌اید کارهای زیادی انجام دهید.

همه را توانمند کنید

طبق تجارب مشتریان ایده‌های خوب می‌توانند به هر شکلی به وجود آیند، به همین دلیل رویکرد «هوش مصنوعی در همه‌جا» در Grab جواب داده است. کارمندان غیرفنی با متخصصان کار می‌کنند تا ایده‌ها را به راه‌حل تبدیل کنند. ووی نگیاپ فو، رئیس فناوری این شرکت می‌گوید هنگامی که مردم آنچه را که می‌خواهید از طریقش کاری انجام دهید، پذیرفته‌اند، به ارزش واقعی هوش مصنوعی پی می‌برید.

داده‌های خود را فعال کنید

بر اساس تجارب مشتریان داده‌ها می‌توانند به روش‌های غیرمنتظره مورد استفاده قرار گیرند و به ارتقاء تخصص انسان کمک کنند. در WPP داده‌ها باعث ایجاد تخیل و ایده‌های جدید برای طراحان و بازاریابان این شرکت شده و آن‌ها قادرند خلاقیت بیشتر به خرج دهند. دی مایزه، رئیس جهانی داده‌ها و هوش مصنوعی در WPP می‌گوید داده‌ها خسته‌کننده نیستند، بلکه می‌توانند الهام‌بخش و غافلگیرکننده باشند و این همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند تا اطمینان حاصل کنند که داده‌ها و خلاقیت در کنار هم به پیشرفت شرکت کمک می‌کنند.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]