40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 استفاده از هوش مصنوعی برای تجسم معماری تکه‌تکه‌شده

استفاده از هوش مصنوعی برای تجسم معماری تکه‌تکه‌شده

مایکل آرلانز بنیانگذار استودیو MA2، هم‌افزایی تکتونیکی را با هم ترکیب می‌کند، تا معماری هیبریدی آینده‌نگر را با سری جدید تولید‌شده توسط هوش مصنوعی خود با نام «آینده مصنوعی» قابل تصور نماید. این پروژه که با استفاده از Midjourney ایجاد شده است، محدودیت‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند و نماها، دهانه‌ها و پوشش‌های ساختاری را به‌صورت پویا و سیال ارائه می‌دهد. به عبارات بهتر، پیکربندی‌ها ترکیبی از پانل‌های فلزی، بتن و شیشه، منحنی، چین‌دار و لایه‌بندی شده‌اند، تا ساختارهای به‌یادماندنی را در مقوله‌های زیبایی‌شناسی دگرگون‌کننده جدید نمایان سازند. در‌واقع، هوش مصنوعی فرم‌های متالیک تکه‌تکه را، برای تجسم معماری مصنوعی آینده به‌صورت سری به هم می‌بافد، تا معماری مصنوعی آینده را به تصویر بکشد.

لایه‌های «آینده مصنوعی» قطعات پویا

با «آینده مصنوعی»، استودیو MA2 در نظر می‌گیرد که چگونه فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند با طراحی کاربر مطابقت داشته باشند، تا زیبایی‌شناختی سازگار با مجموعه موجود ایجاد کنند. بنیانگذار و طراحMichael Arellanes ، با آزمایش پیچیدگی هوش مصنوعی، توانایی برنامه متن‌به‌تصویر Midjourney را برای ایجاد یک زبان معماری متحول و درعین‌حال سازگار آزمایش می‌کند.

تجسم معماری با هوش مصنوعی

سطوح و محفظه‌های تکتونیکی رندر‌شده با هوش مصنوعی، لایه‌هایی از بخش‌های پرجنب‌وجوش و تأثیرات پانل‌های فلزی و حجم‌های بتنی را نشان می‌دهند، که به‌طور یکپارچه در ترکیب‌های پویا جمع شده‌اند، که این ساختار در واقع حس سیال‌بودن را برمی‌انگیزد. عبارات حاصل به‌صورت ساختارهای معماری متمایز و آینده‌نگر، متشکل از خطوط و منحنی‌های گسترده و بخش‌های لایه‌ای از اجزای ساختمان که در کنار یکدیگر به شکل‌گیری ادامه می‌دهند، پدیدار می‌شوند.

AI معماری ترکیبی آینده را در نظر می‌گیرد

همان‌طور ‌که معماران و طراحان به‌طور فزاینده‌ای به تطبیق طراحی مولد و هوش مصنوعی ادامه می‌دهند، استودیو MA2 براساس توانایی خود، برای ایجاد یک زیبایی‌شناسی سازگار و کنترل‌شده به آزمایشاتش ادامه می‌دهد. Michael Arellanes  در‌توضیح اهداف مفهومی این پروژه توضیح می‌دهد که چگونه تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی فعلی، از فناوری‌های متن به تصویر برای تولید تصاویر مسطح با نتایج فوق‌العاده غیرمنتظره استفاده می‌کنند. «نتایج غیرمنتظره جذاب‌ترین جنبه این پارادایم جدید است. همان‌طور‌که طراحان محدودیت‌های تخیل هوش مصنوعی و ترکیب‌بندی‌های پیچیده تصویر را آزمایش می‌کنند، احتمالات جدیدی ظاهر می‌شوند که قبلاً دیده نشده بود.»

این تصاویر از مجموعه داده‌های بزرگی هستند که در آنها هوش مصنوعی قادر است به هم ارجاع داده و بچسباند و در نهایت تصاویر یا برداشت‌های جدید و اصلی ایجاد نماید. با‌این‌حال، هر‌چه پیچیده‌تر، امپرسیونیستی‌تر است. این امر باعث می‌شود که طراح خلاقیت‌های رسمی حل‌نشده‌ای داشته باشد، اما جعبه پاندورا از تداعی‌های نامحدود برای هوش مصنوعی برای نوشتن باقی می‌ماند. کاربران فعلی پیشینه و مراجع مختلفی برای محاسبه هوش مصنوعی دارند، به این معنی که برخی از تصاویر مربوط به جامعه بازی، فیلم و مد هستند که هوش مصنوعی آنها را ادامه می‌دهد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]