40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تجهیز خودروهای جنرال موتورز به هوش مصنوعی؛ با استفاده از چت‌جی‌بی‌تی

تجهیز خودروهای جنرال موتورز به هوش مصنوعی؛ با استفاده از چت‌جی‌بی‌تی

شرکت جنرال موتورز یا GM یک شرکت خودروسازی چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در دیترویت، میشیگان، در ایالات‌متحده قرار دارد. این شرکت بزرگ‌ترین خودروساز در ایالات‌متحده است و به مدت ۷۷ سال (قبل از از دست دادن جایگاه اول به تویوتا در سال ۲۰۰۸) بزرگ‌ترین خودروساز جهان بود.

جنرال موتورز در هشت کشور جهان کارخانه تولید خودرو دارد و چهار برند اصلی خودروی آن «شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی و کادیلاک» هستند. این شرکت همچنین دارای بخشی از سهام برندهای چینی Wuling Motors، Baojun و همچنین DMAX از طریق سرمایه‌گذاری مشترک است.

در ژانویه ۲۰۲۱، جنرال موتورز برنامه‌های خود را برای پایان‌دادن به تولید و فروش وسایل ‌نقلیه‌ای که از موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌کنند، به‌عنوان بخشی از برنامه خود برای دستیابی به پاک‌سازی کربن و هوای پاکیزه، تا سال ۲۰۴۰ اعلام کرد. این شرکت نسبت به هر خودروساز دیگری، خودروهایی با سوخت پاکیزه‌تر ارائه می‌دهد که می‌توانند با سوخت اتانول E85 یا بنزین یا ترکیبی از هر دو کار کنند.

این ابرشرکت حال پای خود را فراتر گذاشته و می‌خواهد خودروهای خود را با فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب کند؛ به‌این‌ترتیب خودروهای جنرال موتورز همگی هوشمند خواهند بود.

دراین‌باره «اسکات میلر» معاون اجرایی و یکی از مدیران اصلی شرکت جنرال موتورز، روز جمعه در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «شرکت جنرال موتورز در حال بررسی کاربردهای چت‌ جی‌بی‌تی، به‌عنوان بخشی از همکاری گسترده‌تر خود با شرکت مایکروسافت است. درحقیقت چت ‌جی‌پی‌تی در تمام محصولات این شرکت وجود خواهد داشت.»

خودروهای جنرال موتورز

او ادامه داد: «این چت‌بات می‌تواند برای دسترسی به اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از ویژگی‌های وسیله نقلیه که معمولاً در دفترچه‌های راهنمای مالک یافت می‌شوند، استفاده شود. همچنین در برنامه‌های کاربردی مانند «پیوند با گاراژ و باز و بسته کردن درها» یا ادغام برنامه‌های کاربردی دیگر با استفاده از یک تقویم، این چت‌بات می‌تواند کاربرد داشته باشد.»

این خبر ابتدا توسط وب‌سایت « سمافور Semafor » منتشر شد و در آن اعلام کردند، این خودروساز آمریکایی روی یک دستیار شخصی مجازی کار می‌کند، که از مدل‌های زبانی چت‌ جی‌بی‌تی برای کمک به کاربرانش بهره‌ می‌برد.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت در OpenAI مالک ChatGPT یک سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری انجام داد و اعلام کرد که قصد دارد فناوری این چت‌بات را به تمام محصولات خود اضافه کند.

مایکروسافت مانند سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، تلاش‌های خود را برای تعبیه فناوری‌های هوش مصنوعی بیشتر در وسایل نقلیه افزایش داده است؛ این تلاش‌ها «از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی تا رانندگی خودکار و سیستم‌عامل‌های بررسی عملکرد، مانند بررسی هوشمند باتری و دیگر بخش‌های یک وسیله نقلیه» را شامل می‌شوند.

شرکت جنرال موتورز از سال ۲۰۲۱ همکاری خود را با مایکروسافت شروع کرده است؛ تا با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی، تجاری‌سازیِ وسایل نقلیه بدون راننده، سرعت و شتاب بیشتری یابد.

در هفته‌ای که گذشت، سهام جنرال موتورز در بحبوحه افت روز جمعه، بیشتر از ۲ درصد کاهش‌یافته است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

 [a1]Semafor

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]