40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تقاضا برای سیستم‌های بینایی ربات تا سال ۲۰۳۳ از مرز ۷ میلیون دلار فراتر می‌رود

تقاضا برای سیستم‌های بینایی ربات تا سال ۲۰۳۳ از مرز ۷ میلیون دلار فراتر می‌رود

طبق گزارش Fact.MR، بازار جهانی سیستم بینایی ربات در سال ۲۰۲۳ احتمالاً ۲۶۹۰.۴ میلیون دلار خواهد بود و انتظار می‌رود در سال‌های پیش‌بینی شده ۲۰۲۳-۲۰۳۳ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۰.۴ درصد رشد کند.

به گزارش هوشیو، به‌منظور بهبود کارایی شغلی و جایگزینی نیروی انسانی، بازار ربات‌ها در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده افزایش بیشتری پیدا کند.

این بازار، در‌نتیجه افزایش پذیرش سیستم‌های بینایی ماشین و استفاده از ربات‌های انسان‌نمای شناختی، در صنایع استفاده نهایی (صنایع یا بخش‌هایی هستند که از محصول یا خدمات به عنوان کاربر نهایی استفاده می‌کنند) مانند صنعت خودروسازی و غیره در‌حال گسترش است.

چارچوب‌های جهت‌‌گیری ماشین که برای فرایند تداخل موتور و شاسی حیاتی به‌شمار می‌روند، از  چارچوب‌های بینایی ماشین مجهز به فناوری تصویربرداری دوبعدی و سه بعدی، به‌منظور اطمینان از تراز مناسب این اجزا استفاده می‌کنند. با استفاده از چارچوب‌های بینایی ماشین، دقت و سرعت مونتاژ ربات‌ها و جابه‌جایی مواد بهبود می‌یابد و نگهداری تجهیزات آسان‌تر می‌شود.

سیستم‌های بینایی ربات

حوزه‌های کاربردی عمومی که معمولاً از ربات‌ها و فناوری اتوماسیون در آنها استفاده می‌شود، شامل چند دسته‌بندی اصلی شامل رباتیک، فعالیت‌های اندازه‌گیری ابعاد، تأیید مونتاژ، شناسایی نقص، تأیید کار رنگ و خواندن کد می‌شود. با‌این‌حال، کاربردهای خاص ربات‌ها و فناوری اتوماسیون در یک صنعت یا زمینه معین، به نوع خودرو یا محصول تولید‌شده بستگی دارد.

سیستم‌های بینایی رباتیک در‌حال جلب‌توجه شرکت‌های تولیدی در سراسر جهان هستند، به‌ویژه در مکان‌هایی که اجرای دقیق فعالیت‌های تکراری مانند بازرسی مورد‌نیاز باشد.

این سیستم‌ها هم در مناطق خطرناک و هم در خطوط تولید سریع، نقش مهمی ایفا می‌کنند. این سیستم‌ها مزایای مهمی از‌جمله بهبود بهره‌وری، کاهش زمان از کار افتادن دستگاه و کنترل دقیق‌تر فرایند دارند.

نکات کلیدی از مطالعه بازار

  • پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی سیستم بینایی ربات تا سال ۲۰۳۳ به ارزش ۷۲۳۶.۲ میلیون دلار برسد.
  • این بازار در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ ، شاهد ۷.۲ درصد CAGR بود.
  • سیستم بینایی دوبعدی با ارزش ۱۷۹۴.۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ بر بازار مسلط خواهد شد.
  • بازرسی با ۲۶.۳ درصد سهم بازار در سال ۲۰۲۳ بر بازار مسلط خواهد شد.
  • براساس منطقه، انتظار می‌رود تقاضا برای سیستم بینایی ربات در آمریکای شمالی و آسیای شرقی، با نرخ رشد متوسط ​​سالانه چشم‌گیری، به‌ترتیب ۱۸.۲ درصد و ۴۳.۱ درصد در طول دوره پیش‌بینی شده افزایش یابد.
  • یک تحلیل‌گر Fact.MR می‌گوید: «مزایای زیادی که سیستم بینایی ربات ارائه می‌کند به دلیل پیشرفت‌های فناوری باید افزایش یابد.»

توسعه بازار

به‌منظور رفع نگرانی‌ها در مورد کیفیت سیستم‌های بینایی، بودجه بیشتری از خودروسازان دریافت می‌شود. خودروسازان و تامین‌کنندگان قطعات، از این فناوری برای طیف وسیعی از وظایف مانند توزیع چسب، انتخاب سطل، جابه‌جایی مواد، اثبات خطا، تجزیه و تحلیل جوش درون خطی، بازرسی سطحی، هدایت رباتیک و قابلیت ردیابی استفاده می‌کنند.

افزایش تمایل به شخصی‌سازی، کاهش بازار کار (کم شدن کارگران ماهر) و فشار هزینه‌ها، چند مورد از عوامل کلیدی مؤثر بر استفاده از سیستم‌های بینایی در بخش خودرو هستند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]