40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دسته بازی واقعیت مجازی سونی برای پلی استیشن ۵ رونمایی شد

دسته بازی واقعیت مجازی سونی برای پلی استیشن ۵ رونمایی شد

کمپانی ژاپنی مدت کوتاهی پس از تایید خبر ساخت سیستم واقعیت مجازی برای پلی‌استیشن ۵ از دسته بازی واقعیت مجازی سونی رونمایی کرد. طراحی جدید سونی زمین تا آسمان با دسته‌های قدیمی این شرکت فرق دارد و برخی از ویژگی‌های دوآل‌سِنس پلی‌استیشن ۵ را در خود جای داده است. دسته بازی واقعیت مجازی سونی پلی‌استیشن ۵  تا حدی به دسته‌های عادی شباهت دارند که گویی دو نصف شده باشد.

تصاویر نشان می دهند که هرکدام از دسته های این هدست به نوعی مشابه با نصف یک دسته کنترلی DualSense  طراحی شده است. به گونه ای که هرکدام از این دسته ها دارای یک کنترل آنالوگ است و بر روی یکی از آن ها دکمه های مثلث و مربع و بر روی دیگری دکمه های دایره و ضربدر دیده می شود. دسته سمت چپ همچنین دکمه های L1  و L2  و Create  را در اختیار کاربران قرار می دهد و دسترسی به دکمه های R1  و R2  و Options  نیز از طریق دسته راست امکان پذیر است.

دسته بازی واقعیت مجازی سونی
دسته‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن ۵ با الهام از دسته‌های Oculus Quest طراحی شده‌اند.

 

طراحی دسته بازی واقعیت مجازی سونی

خوشبختانه، این دسته‌های جدید از طراحی بسیاری مدرن و کاربرپسندی برخوردارند و آثاری از طراحی دسته‌های Move در آنها به چشم نمی‌خورَد.  این موضوع سبب شده است که این دسته ها نسبت به نسخه پیشین خود کاملاً متفاوت به نظر برسند. این شرکت اعلام کرده است که طراحی جدید صورت گرفته برای این دسته ها به گونه ای است که همه کاربران از جمله افرادی که دسته های کوچک یا بزرگ دارند نیز بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. البته اینها شباهت کمی به دسته‌های رده Oculus Quest هم ندارند.

شکل کرویِ دسته‌ها باعث می‌شود تا امکان ردیابی حرکات کاربر فراهم شود. یکی دیگر از ویژگی های جدید این دسته، تشخیص لمس انگشت است. این دسته می‌تواند بدون اینکه نیاز باشد دکمه‌ای را فشار دهید، محل انگشت شست، میانی و سبابه را روی دسته تشخیص دهد. همچنین خود دسته هم از طریق هدست واقعیت مجازی نسل بعدی سونی و یک حلقه ردیابی که در پایین دسته واقع شده است، ردیابی می‌شود. اگرچه در حال حاضر بسیاری از سیستم‌های واقعیت مجازی از این شیوه ردیابی استفاده می‌کنند، اما سونی هم به این رقابت پیوسته و در صدد آن است تا گام‌های موثری در این راه بردارد. سیستم جدیدی که شرکت سونی طراحی کرده می‌تواند امکان بهره‌مندی ۳۶۰ درجه‌ای از قابلیت‌های واقعیت مجازی را نیز فراهم نماید.

همچنین کنترلرها از طریق قسمت‌های حساس به لمس خود، به خوبی می‌توانند انگشتان کاربران را حس کنند. بنابراین هر زمان بازیکنان انگشتان شست، اشاره یا میانی خود را در آن‌ قسمت قرار دهند، دسته بازی واقعیت مجازی سونی آن را تشخیص خواهد داد. با این وجود، بازیکنان می‌توانند در حین انجام بازی حرکات طبیعی‌تری با دست خود را انجام دهند. این قابلیت با الهام از دسته‌های Oculus تعبیه شده است.

دسته بازی واقعیت مجازی سونی

قابلیت Haptic Feedback

در دسته بازی واقعیت مجازی سونی، دکمه های L2  و R2  قابلیت آن را دارند که نوعی فشار و تنش را به انگشت کاربران خود منتقل کنند. در زیر این دکمه ها از نوعی از موتورهای کوچک استفاده شده است که توسط بازی کنترل می شوند.

قابلیت Haptic Feedback که در هنگام اجرای بازی ها یک بازخورد را به کاربران منتقل می کند نیز اکنون به صورت بهینه سازی شده در این دسته ها گنجانده شده است. این قابلیت برای اولین بار در هنگام رونمایی از دسته های DualSense  معرفی شد. در پایان باید اعتراف کرد که طراحی جدید دسته سونی همه را به وجد آورده است. خبر بد اینکه سونی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ به انتشار این سیستم جدید نخواهد پرداخت. شاید قدری عجیب باشد که چرا شرکت سونی به این زودی چنین خبری را اعلام کرده است. انتظار می‌رود نسخه‌های اولیه زودتر از پیش‌بینی‌ها روانه‌ی بازار شوند. دسته‌های جدید سونی بی‌تردید ارزش صبر کردن را دارند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]