40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 راه‌اندازی ابزار هوش مصنوعی مولد برای نوشتن نسخه‌های تبلیغاتی

راه‌اندازی ابزار هوش مصنوعی مولد برای نوشتن نسخه‌های تبلیغاتی

اخیراً لینکدین اقدامی جالب انجام داده است: برای اینکه نوشتن کمپین‌های تبلیغاتی که در شبکه حرفه‌ای قرار دارند، خودکار شوند، از یک ابزار هوش مصنوعی مولد کمک می‌گیرد. در واقع، این خودکارسازی که با نام AI Copy Suggestions از آن یاد می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که برای مقدمه تبلیغات خود، متن و سرفصل‌ تولید کنند. پس از آن، به منظور اینکه از مرتبط بودن آن، اطمینان حاصل کند، از داده‌های پلتفرم لینکدین استفاده می‌کند. همچنین این فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند که اگر نیاز است، تغییراتی را به این شکل ایجاد کنند که محتوا را با زبان برندشان هماهنگ نمایند.

حقیقت آن است که لینکدین پیش از این، برای نوشتن مقالات، ابزارهای هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده بود؛ اما این قابلیت جدید، در واقع آخرین موردی است که به مجموعه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت متعلق به مایکروسافت افزوده شده است.

کمک‌رسانی پیشنهادات کپی هوش مصنوعی

لینکدین با استفاده از مدل‌های GPT OpenAI، هوش مصنوعی را به مدیر کمپین خود اضافه می‌کند و کاربران پلتفرم نیز برای اینکه پیشنهادات کپی را برای تبلیغاتشان فعال کنند، یک کلید دریافت می‌کنند. جالب این است که به محض اینکه کاربر شروع به تهیه پیش‌نویس محتوای تبلیغ خود می‌کند و این ویژگی لینکدین فعال می‌شود، آن‌ها گزینه‌هایی را که پیشتر نوشته شده و با محتوا نیز مرتبط است، برای انتخاب و ارسال خواهند دید. این ویژگی از بینش‌های صفحه کاربر در لینکدین و همچنین تنظیمات مدیر کمپین بهره می‌برد، تا بتواند برای متن تبلیغات کاربر چند گزینه پیشنهادی داشته باشد و حتی پنج عنوان برای تبلیغاتش به او پیشنهاد کند.

این ویژگی باعث می‌گردد که کاربران پیشنهاد عنوان‌شده را همان‌طور که هست بپذیرند یا آن را مطابق با استراتژی بازاریابی خود بررسی و ویرایش نمایند. البته در این راستا، لینکدین یادداشتی را در طول کار به اشتراک می‌گذارد، دالّ بر این موضوع که حتی اگر روند کار از طریق هوش مصنوعی انجام گرفته باشد، این ارسال‌کننده متن است که مسئول محتوای تبلیغ خواهد بود.

راه‌اندازی ابزار هوش مصنوعی مولد

با این حال، به نظر می‌رسد تولید محتوای تبلیغاتی، اولین مورد استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ در عرصه بازاریابی باشد. مثلاً متا در ماه گذشته، یک جعبه ایمنی هوش مصنوعی را معرفی کرد که از طریق آن به تبلیغ‌کنندگان اجازه داده می‌شد، تا با پیام‌های متنی، انواع نسخه‌های اولیه را برای مخاطبان مختلف ایجاد کنند. این در حالی است که GPT بازاریابی جدید Salesforce، به شرکت‌ها کمک می‌کند، تا برای کمپین‌ها ایمیل‌هایی را تهیه کنند که از نظر موضوع و محتوا کاملاً شخصی‌سازی ‌شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمازون و گوگل به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ردیابی سریع تبلیغات‌اند و حتی گوگل قصد دارد از مدل PalM 2 خود برای کمک به رشد کار تبلیغ‌کنندگان استفاده کند.

صرفه‌جویی در زمان از طریق هوش مصنوعی مولد

نکته اینجاست که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ابزار لینکدین (LinkedIn) می‌توانند به بازاریابان کمک کنند، تا کارهای تکراری و وقت‌گیر را حذف نمایند و بتوانند بهتر بر فرایندهای استراتژیک و بااهمیت تمرکز کنند. اخیراً Salesforce و YouGov از بیش از ۱۰۰۰ بازاریاب، نظرسنجی کرده‌اند. نتیجه این نظرسنجی این است: از نظر ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان، فناوری‌های هوش مصنوعی مولد، مشغله کاری آن‌ها را رفع کرده و آن‌ها می‌توانند به طور متوسط پنج ساعت در هفته، یا بیش از یک ماه در سال را صرفه‌جویی کنند.

لینکدین در حال حاضر، مشغول آزمایش بر روی گروهی از مشتریان در آمریکای شمالی است، تا پیشنهادات کپی هوش مصنوعی به زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت این ویژگی را به زبان‌ها و جغرافیای بیشتری گسترش دهد و حتی در ماه‌های آینده این امکان را فراهم نماید، تا قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه ‌کند. همچنین لینکدین مدت‌هاست که از طریق هوش مصنوعی به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند، تا بتوانند مخاطب‌ها، پیام‌ها و زمان مناسب خود را بیابند و البته کار به اینجا ختم نمی‌شود و قرار است با ارائه ویژگی‌های جدید در ماه‌های آینده، در این زمینه سرمایه‌گذاری گردد، تا ضمن افزایش کارایی، استراتژی‌های بازاریابی به بهترین نحو، اجرائی شود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]