40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات انسان نمای تسلا ؛ ایلان ماسک به دنبال فتح یک دنیای جدید

ربات انسان نمای تسلا ؛ ایلان ماسک به دنبال فتح یک دنیای جدید

ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا، پس از تسلط بر بازار خودروهای خودران و تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای دنیا، از دنیای جدید که قصد فتح آن را دارد خبر داد: ربات انسان نمای تسلا.

این کارآفرین مشتاق در روز پنجشنبه گفت که تا سال آینده نمونه اولیه یک ربات انسان نمای تسلا با نام “تسلا بات” را در اختیار خواهد داشت. ماسک در یک رویداد آنلاین درباره پیشرفت‌های تسلا در زمینه هوش مصنوعی گفت: «این ربات با مجهز بودن فناوری مشابه خودروهای نیمه خودکار تسلا، قادر خواهد بود کارهای ساده و تکراری را انجام داده و افراد را از انجام کارهای خطرناک یا خسته‌کننده بی نیاز سازد.»

وی گفت: «مسلماً تسلا بزرگترین شرکت رباتیک جهان است، زیرا خودروهای ما ربات‌های نیمه‌هوشیاری هستند که بر روی چرخ راه می‌روند. بنابراین، منطقی است که این فناوری را در کالبد ربات‌های انسان‌نما قرار دهیم.»

اتوماسیون تسلا زیر ذره‌بین

بازارگرمی‌های تسلا و ستایش فناوری اتوماسیونش باعث شده که این خودروساز و با سیستم کمک‌راننده آن زیر ذره‌بین قرار بگیرند و قانون‎گذاران حوزه ایمنی در ایالات متحده پس مشاهده از یک سری تصادفات، بررسی این فناوری را آغاز کردند. تسلا متهم است که رانندگان را گمراه کرده و به دروغ به آن‌ها قبولانده که وسایل‌نقلیه به اصطلاح خودکار تسلا می‌توانند خودشان رانندگی کنند. درهرحال، ماسک از این سیستم دفاع کرده است.

این جنجال‌های سیستم خودران تسلا در کنفرانس آنلاین دو ساعت و نیمه روز پنجشنبه مورد بحث قرار نگرفت و مخاطبین هم چیزی در این خصوص نپرسیدند.

ماسک در این کنفرانس متعهد شد که ربات انسان نمای تسلا کاملاً بی‌خطر خواهد بود. او گفت که تسلا بات، که پنج انگشت خواهد داشت و به رنگ سیاه و سفید طراحی خواهد شد، رفتاری «دوستانه» خواهد داشت و به گونه‌ای ساخته شده است که «می‌توان از دست آن فرار کرد و به احتمال زیاد بر نیروی بازوی آن فائق آمد»

او به شوخی گفت: «امیدوارم چنین شرایطی اتفاق نیافتد، اما هیچ‌کس از آینده خبر ندارد!»

ربات انسان نمای تسلا

ربات‌ها در خدمت انسان

ماسک که به گفته نشریه فوربس دومین فرد ثروتمند جهان است در این کنفرانس اظهار داشت که معتقد است ربات‌ها به تدریج نیاز به انجام کار فیزیکی را برای مردم از بین می‌برند.

وی گفت: «من فکر می‌کنم اساساً در آینده کار فیزیکی یک انتخاب خواهد بود.»

ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا، این شرکت را از یک استارتاپ نوپا به یک صنعت خودروسازی الکتریکی تبدیل کرد و این شرکت ماه گذشته اولین سود سه ماهه خود را ۱ میلیارد دلار گزارش کرد.

شرکت SpaceX نیز که متعلق به ایلان ماسک است در بازار پررونق هوافضا در حال رقابت است. شرکت Neuralink وی نیز قصد دارد ایمپلنت‌های مغزی توسعه دهد که مغز انسان و رایانه را به هم متصل می‌کنند.

اما این پادشاه دنیای فناوری بارها و بارها بارها مخالفت خود را با دیدگاه‌های قانون‌گذاران در بسیاری از مسائل مطرح کرده است؛ از جمله این مسائل می‌توان به استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بحث در مورد عملیات تسلا و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد که کارخانه‌های وی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

این شرکت سابقه بدی در حوزه نیروی انسانی است و اتهامات مختلفی از جمله اتهامات مربوط به شیوه‌های کار ناعادلانه و اخراج سازمان‌دهنده اتحادیه را در کارنامه خود دارد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]