40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی به اولویت اول مدیران اجرایی تبدیل شد

سرمایه گذاری مدیران بر هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی به اولویت اول مدیران اجرایی تبدیل شد

در دنیای تکنولوژی، همیشه شاهد ظهور و سقوط موضوعات جدید هستیم؛ برخی از این فناوری‌ها در طول زمان جذابیت خود را از دست می‌دهند و به فراموشی سپرده می‌شوند و برخی دیگر، زندگی ما را برای همیشه دستخوش تغییر می‌کنند و بر کوچک‌ترین کارهای روزمره ما هم اثر می‌گذارند. جریان NFT و متاورس، از جمله پربحث‌ترین ترندهایی بودند که طی سال‌های اخیر مطرح شدند و توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کردند؛ اما پس از مدتی، هیاهوی پیرامون آن فروکش کرد بیش از ۹۵ درصد توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFTها، ارزش خود را به طور کامل از دست دادند.

به‌جرئت می‌توان گفت که «هوش مصنوعی»، مهم‌ترین موضوع این روزهای دنیای فناوری است و از غول‌های تکنولوژی گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک تلاش، می‌کنند تا محصول و خدمات خود را به این فناوری مجهز کنند. سؤال مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا هوش مصنوعی به رشد برق‌آسای خود ادامه می‌دهد یا باید انتظار داشته باشیم که پس از مدتی، تب‌وتاب اولیه آن فروکش کند؟ شرکت مشهور KPMG برای پاسخ به این سؤال، تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و توانسته با نظرسنجی از ۴۰۰ مدیر اجرایی، چشم‌انداز هوش مصنوعی را در سال‌های آینده پیش‌بینی کند.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از دو سوم مدیران اجرایی، سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی را به‌عنوان اولویت اصلی شرکت خود در نظر گرفته‌اند و سعی می‌کنند تا در سال‌های آینده، بخشی از فعالیت‌های خود را به کمک این فناوری انجام دهند. پل ناپ، رئیس KPMG ایالات متحده، در مصاحبه خود گفت: «هوش مصنوعی یک هیاهو نیست. مدیران شرکت‌های بزرگ به‌خوبی می‌دانند که سرمایه‌گذاری کلان بر روی فناوری‌های نه‌چندان باثبات تا چه اندازه مخرب است و آنها بادقت به این امر توجه می‌کنند.» برنت تیل، تحلیلگر ارشد Jefferies هم اخیراً در گفتگوی خود اعلام کرد: «من مایکروسافت، آمازون و گوگل را برنده می‌دانم؛ چرا که مخارج شرکت خود را به سمت هوش مصنوعی سوق داده‌اند و نتیجه آن را در آینده مشاهده خواهند کرد. هرچند که ممکن است مدتی طول بکشد سرمایه‌گذاری آنها به ثمر بنشیند.»

نظرسنجی KPMG نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از مدیران اجرایی انتظار دارند که سرمایه‌گذاری آنها بر روی هوش مصنوعی طی سه تا پنج‌سال اینده به بازدهی مورد نظر برسد و این در حالی است که ۲۳ درصد دیگر از مدیران، بازه یک‌ساله را برای نتیجه‌گیری از سرمایه‌گذاری خود بر روی هوش مصنوعی در نظر گرفته‌اند. ناپ در این باره گفت: «امروزه سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی در مرحله نوپایی قرار دارد و عمده سرمایه‌گذاری‌ها حول محور ایده‌پردازی انجام می‌شود. ما به طور قطع در آینده شاهد استفاده فزاینده از هوش مصنوعی مولد در بسیاری از صنایع خواهیم بود.»

طبق پیش‌بینی کارشناسان، سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود که در بلندمدت، بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را به خود اختصاص بدهد.

نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا اوج‌گیری هوش مصنوعی با همین شتاب ادامه خواهد داشت یا سرنوشت دیگری را برای آن متصور هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]