40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی معادل یک ماه کار در سال برای کسب‌وکارها صرفه‌جویی می‌کند

هوش مصنوعی معادل یک ماه کار در سال برای کسب‌وکارها صرفه‌جویی می‌کند

با کمک فناوری هوش مصنوعی، افراد می‌توانند تا پنج ساعت در هفته در کار خود صرفه‌جویی کنند که معادل یک ماه کار در یک سال می‌شود. به گفته استیو وود، مسئول مدیریت محصول در شرکت نرم‌افزاری پیام‌رسانSlack، مردم می‌توانند از این زمان صرفه‌جویی شده برای ارزیابی مجدد استفاده از نرم‌افزار‌های فعلی خود و بهینه‎سازی استفاده از آن استفاده نمایند. علاوه بر این، او پیشنهاد می‌کند که افراد نباید فقط به فناوری هوش مصنوعی تکیه کنند، بلکه باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند از آن برای به حداکثر رساندن بهره‌وری خود استفاده نمایند.

به گزارش هوشیو، استیو وود، در کنفرانس VentureBeat Transform 2023 در روز سه‌شنبه، گفت که Slack پتانسیل عظیمی را در هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان در مقیاس بزرگ می‌بیند که به اتوماسیون بیشتر برای بهبود بهره‌وری و کارایی در محیط کار کمک می‌کند.

ai in job

وود در میزگرد خود با برایان اورگرین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سودآور Good، یک شرکت مشاوره‌ای، گفت:«من فکر می‌کنم اتوماسیون، یکپارچه‌سازی و هوش مصنوعی به طرز قابل‌توجهی نحوه استفاده ما از نرم‌افزار را در آینده تغییر خواهد داد و این فناوری‌ها به طرز فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا نرم‌افزارها کارآمدتر و مؤثرتر برای استفاده مردم گردند»

Slack به‌عنوان یک استارتاپ پیام‌رسان در سال ۲۰۱۳ توسط بنیان‌گذار سابق وب‌سایت معروف فلیکر، استوارت باترفیلد راه‌اندازی شد و توسط Salesforce به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خریداری گردید. Slack از فناوری اتوماسیون و مدل‌های زبانی پیشرفته ایجاد‌شده توسط OpenAI و Anthropic استفاده کرد تا به‌سرعت فعالیت‌ها را در کانال‌های چت شلوغ خلاصه کند و جریان‌های کاری جدیدی را بر اساس متن در بحث‌های آنلاین ایجاد نماید. در واقع، برنامه پیام‌رسان Slack از فناوری پیشرفته برای سازماندهی بهتر مکالمات گروهی استفاده کرده و به افراد در انجام کارهای‌شان به نحو مطلوب‌تر کمک نموده است.

وود گفت: «پس از تأمل در مورد اینکه چگونه می‌توان از اتوماسیون برای بهبود Slack استفاده کرد، متوجه شدم که این پلتفرم نیاز به به‌روز‌رسانی یا تغییر دارد تا «با فناوری جدیدی مانند هوش مصنوعی سازگار گردد» و با ایجاد تغییراتی در نحوه طراحی یا نحوه پردازش اطلاعات، بتواند اتوماسیون و فناوری هوش مصنوعی را بهتر در خود جای دهد.»

بازار کار و هوش مصنوعی

اتوماسیون برای همه

تغییر دیگری که توسط وود برجسته شد، حرکت به سمت «بلوک‌های ساختمانی انعطاف‌پذیر و مدولار» بود که به افرادی که نحوه کدنویسی نمی‌دانستند، اما همچنان می‌خواستند ویژگی‌های برنامه‌های مورد علاقه خود را خودکار سازند، این امکان را می‌داد تا به‌راحتی بتوانند این خودکارسازی را انجام دهند.

استیو وود بر این باور است که «برخی از سازمان‌ها تنها از اتوماسیون به عنوان راهی برای آموزش افراد استفاده می‌کنند و تنها تعداد کمی از افراد دانش لازم برای استفاده مؤثر از اتوماسیون را دارند. سازمان‌ها باید رویکرد خود را تغییر دهند و همه را تشویق کنند که ابزارهای اتوماسیون را بسازند و از آن استفاده نمایند، حتی اگر فوراً نتوانند آن‌ها را کامل کنند. سازمان‌ها باید نسبت به این ایده بکارگیری فناوری بازتر باشند، تا بتوانند آن را برای همه افراد شرکت در دسترس‌تر نمایند. در دسترس قرار دادن این ابزارها برای همه، به سازمان‌ها کمک می‎کند تا در آینده کارآمدتر باشند، به خصوص اگر از ابزارهای اتوماسیون تقویت‌شده با هوش مصنوعی استفاده شود.»

وود فکر می‌کند با استفاده از یک مدل زبانی پیشرفته (LLM) و تجزیه‌و‌تحلیل مکالماتی که در Slack اتفاق می‌افتد، افراد می‌توانند توصیه‌ها و بینش‌های شخصی‌سازی شده در مورد کار خود دریافت نمایند که متناسب با نیازهای آن‌ها باشد.

transform

آیا هوش مصنوعی کم استفاده شده است؟

گزارشی که توسط یک اپلیکیشن چت محبوب در ماه می منتشر شد، سه تغییری را که در محیط‌های کاری مدرن اتفاق می‌افتد و به کارمندان کمک می‌کند تا بهره‌ورتر شوند، تشریح کرد. این گزارش «بررسی وضعیت کار ۲۰۲۳» نام دارد و اولین روند ذکر‌شده در آن این است که فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون به اندازه کافی توسط شرکت‌ها استفاده نمی‌شوند. روند دوم این است که مکان‌های کاری در حال تغییر هستند، زیرا افراد بیشتری از خانه یا در محیط‌های ترکیبی کار می‌کنند، بنابراین طراحی‌های اداری باید با این تغییرات سازگار شوند. گرایش سوم این است که مشارکت کارکنان و توسعه استعداد آنها عوامل کلیدی هستند که بر بهره‌وری تأثیر می‌گذارند.

وود گفت:«دستاوردهای بهره‌وری زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از ابزارهای مختلف امروزی به دست آورد. او فکر می‌کند که این دستاوردها به طور گسترده در دسترس هستند، اما مردم باید آنها را کشف نمایند و شروع به استفاده از آنها کنند.»

اتوماسیون کارهای تکراری یک روش مفید اما کم استفاده برای بهبود بهره‌وری در میان تیم‌ها در محیط‌های کاری ترکیبی (محیط‌هایی در آن افراد هم از راه دور و هم در دفتر با یکدیگر کار می‌کنند) و مدرن است. در حالی که این نظرسنجی نشان داد که مردم اتوماسیون را مفید می‌دانستند، اما تنها چند شرکت ابزارهای جدیدی را برای پیاده‌سازی اتوماسیون و رویارویی با چالش‌های مرتبط با آن به کار گرفته‌اند. در واقع، خودکار کردن کارهای تکراری می‌تواند راهی مفید برای افزایش بهره‌وری در تیم‌ها باشد، اما با این حال این نظرسنجی نشان داد که تعداد کمی از شرکت‌ها در حال حاضر از ابزارهای جدید برای خودکارسازی این وظایف و مقابله با چالش‌های ناشی از اتوماسیون استفاده می‌کنند.

فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به افراد کمک کند پنج ساعت کار در هفته، معادل یک ماه کار در سال، صرفه‌جویی نمایند. استیو وود فکر می‌کند که مردم می‌توانند از این زمان اضافی برای ارزیابی مجدد نرم‌افزاری که استفاده می‌کنند و نحوه کار با آن استفاده کنند، آن‌ها نباید فقط به این ابزارها اعتماد کنند، بلکه باید به نحوه استفاده از آنها نیز فکر کنند تا از زمان ذخیره‌شده خود حداکثر استفاده را ببرند.

وود همچنین اظهار داشت که به نظر او ارزش کامل هوش مصنوعی مولد هنوز درک نشده است زیرا احتمالاً افراد را ملزم به تغییر رفتارهای اجتماعی خود می کند. او موضوع این را با ظهور اپلیکیشن‌های Uber و ride-hail مقایسه می‌کند، جایی که بازار آدرس‌پذیر فقط افرادی نبودند که با تاکسی رفت و آمد می‌کردند، بلکه تمامی کسانی بودند که وقتی فهمیدند می‌توانند به راحتی از تلفن خود سفارش تاکسی بدهند، رفتار خود را تغییر دادند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]