40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 معرفی بهترین کتاب‌ها در حوزۀ تکنولوژی

معرفی بهترین کتاب‌ها در حوزۀ تکنولوژی

تکنولوژی به بخش ضروری زندگی روزمرۀ ما تبدیل شده است. از صبح که چشم باز می‌کنیم تا پایان روز به نوعی با تکنولوژی سروکار داریم. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا وسایل آشپزخانه، سیستم‌های کامپیوتری، وسایل ارتباطی، سیستم حمل‌ونقل و خرید آنلاین و در واقع همۀ جنبه‌های زندگی ما در مقایسه با دهه‌های گذشته کاملاً تغییر کرده است.

تکنولوژی در چند دهۀ گذشته شاهد تحولات چشمگیری بوده است. از جاده‌ها، خطوط راه‌آهن و هواپیماها گرفته تا برقراری ارتباط بدون دردسر با هر نقطه‌ای از جهان، تکنولوژی به فعالیت‌های روزمرۀ ما راحتی بخشیده و در عین‌حال باعث صرفه‌جویی در زمان و بهبود کیفیت زندگی ما شده است.

تکنولوژی، سرعت همراه با دقت را به تمام عرصه‌های زندگی ما اضافه کرده و در کسب‌وکار و کارآفرینی نیز بسیار اثرگذار بوده است. افراد با کمک تکنولوژی ایده‌های وسیع خود را عملی یا اجرا می‌کنند، طرح‌های تجاری متحول‌کننده می‌سازند و گام‌های اولیۀ خود را برای راه‌اندازی کسب‌وکار با راحتی بیشتری برمی‌دارند.

اگر به موضوعات مرتبط با تکنولوژی علاقه دارید به خواندن این مطلب ادامه بدهید. در ادامه برخی از بهترین کتاب‌های حوزۀ تکنولوژی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند شما را با زوایای مختلف این عرصه بیشتر آشنا کنند.

تمامی کتاب‌ها توسط سایت خرید کتاب ۳۰بوک تهیه شده‌است و شما می‌توانید با تخفیف، همه‌ی عناوین ذکر شده را در سایت سیبوک به صورت آنلاین خریداری کنید.

صفر تا یک اثر پیتر تیل 

راز بزرگ زمان ما این است که هنوز مرزهای کشف‌نشده‌ای در تکنولوژی وجود دارد. در صفر تا یک، کارآفرین و سرمایه‌گذار افسانه‌ای پیتر تیل نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از راه‌هایی منحصربه‌فرد به ایده‌هایمان پر و بال دهیم. پیتر تیل بر خلاف همه معتقد است که این تلفن‌های همراه و ابزار تکنولوژی پر زرق‌وبرق تنها حواس ما را به خود پرت کرده‌اند و ما درواقع در عصر رکود تکنولوژی زندگی می‌کنیم.

 از نظر تیل سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار بالا است اما این تکنولوژی تنها محدود به دنیای کامپیوترها و سیلیکون ولی شده است. او معتقد است پیشرفت‌ را می‌توان در هر صنعت یا حوزه‌ای از تکنولوژی و کسب‌وکار به دست آورد، تنها کافی است که یاد بگیریم چطور از راهی منحصربه‌فرد، افکار خودمان را به اجرا در بیاوریم.

از نظر تیل انجام کاری که شخصی قبلاً به انجام رسانده است دنیا را از ۱ به جلو می‌برد و تحول خاصی در دنیا پیش نمی‌آورد. اما وقتی کار جدیدی انجام می‌دهید در واقع از صفر به یک می‌روید. بیل گیتس بعدی سیستم عاملی نخواهد ساخت، لری پیج یا سرگئی برین بعدی موتور جست‌وجو نمی‌سازند. برای برنده شدن در این بازار رقابت باید متفاوت و خاص فکر کردن را یاد گرفت و تیل دقیقاً همین را به شما یاد خواهد داد.

ساختن اثر تونی فیدل 

دنیای تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است و هر روز نیز گسترده‌تر می‌شود. بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند وارد این دنیای عظیم شوند یا استارت‌آپ‌های خود را راه بیندازند با سؤال‌های بسیاری مواجه می‌شوند، آیا باید کارشان را رها کنند؟ با چه روندی باید کار خود را پیش ببرند؟ چطور باید ایده‌هایشان را به ثمر برسانند؟

تونی فیدل رهبر تیم‌های موفقی بوده که آی‌پاد، آیفون و ترموستات هوشمند نست را ساختند. او در کتاب «ساختن» توصیه‌هایی به فارغ‌التحصیلان و مدیرعامل‌هایی که سعی دارند در جهان کسب‌وکار و تکنولوژی به جایی برسند و مسیر شغلی خود را بسازند ارائه داده است.

کتاب ساختن تونی فیدل را می‌توانید با تخفیف از سیبوک تهیه کنید.

مینیمالیسم دیجیتال اثر کال نیوپورت 

 شکی نیست که تکنولوژی دنیا را تغییر داده است، البته دیدگاه نیوپورت این است که این تغییر هم خوب بوده است و هم بد! کال نیوپورت معتقد است که باید در این دنیای پرسروصدا به هنر مینیمالیسم دست یافت. یعنی این که بدانیم چه زمانی باید از چیزی دست بکشیم، حال به نظر شما چه زمانی باید از تکنولوژی دست بکشیم؟

مینیمالیست‌های دیجیتال در اطراف ما هستند. افرادی شاد و آرام که می‌توانند بدون نگاه کردن پنهانی به تلفن همراه خود با دیگران صحبت کنند. آن‌ها می‌توانند بدون تکنولوژی سر کنند و به راحتی در یک کتاب خوب، یک پروژۀ جذاب یا تمرینات ورزشی غرق شوند. آن‌ها از اخبار روز مطلع می‌شوند اما کل زمان خود را به مطالعۀ اخبار اختصاص نمی‌دهند.

کال نیوپورت در کتاب مینیمالیسم دیجیتال به شما یاد می‌دهد که چطور کنترل تکنولوژی را در زندگی خود به دست بگیرید تا بتوانید هم در زندگی به آرامش برسید و هم روابطتان با اطرافیان را بهبود ببخشید و هم این‌که یاد بگیرید از چه ابزاری، برای چه اهدافی و تحت چه شرایطی استفاده کنید.

استیو جابز اثر والتر آیزاکسون 

استیو جابز مخترع، طراح و کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار، مدیر اجرایی و رئیس شرکت اپل بود. محصولات انقلابی اپل مثل آی‌پاد، آیفون و آی‌پد که اکنون به عنوان ابزار تکاملی تکنولوژی مدرن شناخته می‌شوند محصولاتی از شرکت او هستند.

کتاب استیو جابز پرفروش‌ترین بیوگرافی از استیو جابز نوشتۀ والتر آیزاکسون است. او این کتاب را بر اساس مصاحبه با استیو جابز، خانواده، دوستان، رقبا و همکاران او نوشت. او در این کتاب به معرفی شخصیتی پرداخته است که اشتیاق و انگیزه‌اش به تکنولوژی این صنعت را متحول کرد.

همه چیز درباره متاورس اثر دکتر علی محمدی 

متاورس دنیایی فراتر از دنیای واقعی است که در آن بسیاری از محدودیت‌های موجود رفع شده است. متاورس با استفاده از علوم و تکنولوژی‌های جدید مثل واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و بلاکچین دنیایی را ساخته است که افراد می‌توانند به صورت آواتارهای سه‌بعدی در‌ آن حضور پیدا کنند و فعالیت‌های مختلفی مثل فعالیت‌ اقتصادی بر پایۀ رمز ارز را انجام دهند.

همه چیز دربارۀ متاورس، یکی از کتاب‌ها در زمینۀ تکنولوژی مدرن است. نویسنده در این کتاب به سیر شکل‌گیری متاورس، شرکت‌های فعال در این حوزه، کاربردهای متاورس، زمین‌های مجازی، محبوب‌ترین بازی‌های متاورس و… پرداخته است. همچنین با مطالعۀ این کتاب سرمایه‌‌گذاری و درآمدزایی از دنیای متاورس را یاد می‌گیرید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]