40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی برای خرید

معرفی سه سهام برتر هوش مصنوعی برای خرید

هوش مصنوعی یعنی استفاده از کامپیوترها برای وظایفی که به طور معمول نیاز به رفتار هوشمندانه انسانی دارد. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند انسان‌هایی که استاد‌ بزرگ شطرنج شناخته می‌شوند را به راحتی شکست دهند، شروع به راندن ماشین‌ها کرده‌ است و این روزها، دستیارهای شخصی‌ تحت فرمان صوتی مثل الکسا در خانه‌های میلیون‌ها آمریکایی حضور دارد.

فناوری هوش مصنوعی امروزه تجارت بسیار بزرگی است و این بازار در چند سال آینده چندین‌ برابر بزرگ‌تر خواهد شد. شرکت تحقیقاتی IDC تخمین زده که سیستم‌های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۳ به تعداد حدود ۹۷.۹ میلیارد کسب‌وکار خواهد رسید. این در حالی است که تعداد این کسب‌و‌کارها در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۷.۵ میلیارد بوده است، یعنی رشد سالانه بیشتر از ۲۸%. سرمایه‌گذاران باید توجه زیادی به این نیروی مهیب داشته باشند.

در ادامه مطلب با سه شرکت درجه یک که امروزه سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ایده‎ای ناب به نظر می‎رسد، آشنا خواهید شد. شناخت این سه سهام برتر هوش مصنوعی حداقل به این دلیل که از رهبران هوش مصنوعی در دنیا به شمار می‌آیند، بسیار مهم است.

شرکت آمازون

در آمازون چیزی جز افراد کله‌گنده نمی‌بینیم! این شرکت نه‌تنها یک غول تجارت الکترونیکی پیشرو بلکه یک اسطوره در زمینه پردازش ابری (Cloud Computing) و بازارهای هوش مصنوعی است.

آمازون به طرق مختلف بر ابزارهای هوش مصنوعی تکیه دارد. دستیار دیجیتالی مشهور الکسا و دستگاه‌های Echo از شبکه‌های عصبی پیچیده‌ای برای آنالیز حرف زدن و واکنش مناسب به فرمان شما استفاده می‌کنند. آمازون قدرت مرکز ترابری‌اش را هم مدیون مراکز مرتب‌سازی خودکار است که بدون آن‌ها تاثیرگذاری بسیار کمتری دارد.

آمازون

هر بازدیدی از سایت تجارت الکترونیک آمازون آنالیز و به سیستم هوش مصنوعی دیگری وارد می‎شود که به شما کالاهای بیشتری را نشان می‎دهد که شاید مشتاق خریدنش باشید. این شرکت حتی از طریق پلتفرم پردازش ابری AWS، خدمات وب آمازون، پردازشگرهای تغذیه شده با هوش مصنوعی و ابزارهای آنالیز داده به کاربران می‌فروشد.

این تازه شروع تمرکز طولانی‌ مدت آمازون بر تحقیقات هوش مصنوعی است. «دهه‌هاست که روی هوش‌های مصنوعی‌ به کاررفته در این فرایندها کار می‌کنیم، اما هنوز در اولین مراحل درک و فهم پتانسیل واقعی آنیم و می‌خواهیم درک کنیم که این فناوری چطور می‌تواند در حل مشکلات روزانه‌ کمک‌مان کند و باعث شود زندگی راحت‌تری داشته باشیم». این ادعای مرکز نوآوری آمازون است که می‌توان با توجه به انگیزه‌ای که به صراحت به آن اشاره کرده، انتظار نتایج تاثیرگذاری از آن داشت. در بازار امروز، سرمایه‌گذاری روی آمازون یکی از برگ‌های برنده‌ای است که می‌توان به موفقیت آن و سهام برتر هوش مصنوعی بودن امید زیادی داشت.

آلفابت

احتمالا شما آلفابت را به عنوان پدر موتور جستجوی کهنه‌کار گوگل می‌شناسید. اما در واقع آلفابت بسیار فراتر از یک موتور جستجو در تلاش برای آنلاین کردن سیستم تبلیغات است. این کمپانی در سال ۲۰۱۱ یک تیم یادگیری ماشینی تاسیس کرد و از ۳ سال پیش توسعه نیمه‌رساناهای مبتنی بر هوش مصنوعی‌ را آغاز کرد. جالب اینجاست که هر دوی این اقدامات تنها بخشی از کل اهداف و چشم‌اندازهای این شرکت‌اند.

بخش مرکزی هوش مصنوعی گوگل درباره اهداف‌شان می‌گوید:«ماموریت گوگل ساماندهی اطلاعات دنیا  و در دسترس کل دنیا قرار دادن و مفیدتر کردن آن است. هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا این کار را با روش‌های جذاب جدید انجام دهیم و مشکلات کل دنیا، کاربران و مشتریان‌مان را حل کنیم».

آلفابت حتی مشکلی با قراردادن نتایج تحقیقاتش در دسترس عموم هم ندارد و سیستم‌‎های هوش مصنوعی را مثل TensorFlow (پلتفرم آموزشی منبع آزاد یادگیری ماشینی برای عموم) در دسترس گذاشته است. چرا؟ چون این رویکرد دقیقا با نگرش ترقی‌خواه گوگل درباره همه‌ مسائل همخوانی دارد.

مرکز هوش مصنوعی در توضیح اهمیت در دسترس بودن هوش مصنوعی می‌گوید:«ما معتقدیم هوش مصنوعی وقتی بیشترین بازدهی را دارد که همه به آن دسترسی داشته باشند؛ مخصوصا زمانی که در تمام مدت ساخته شدنش این موضوع فراموش نشود که قرار است همه از آن بهره ببرند».

آلفابت

در واقع گوگل و آلفابت در سیستم‌های جستجو و تبلیغاتی‌شان، در حال هوشمندسازی سیستم‌های هوش مصنوعی، به کار گرفتن مغزهای هوش مصنوعی در تجارت اتومبیل‌های خود‌ران Waymo و به‌کارگیری این تکنولوژی‌ها در تحقیقات دارویی و پیش‌بینی آب و هواست. این شرکت‌ها همچنین از دنیا دعوت می‌کنند که از ابزار مشابه بهره ببرند، آن‌ها را به عملکردهای پیشرفته‌‍تر تبدیل کنند و به طور کلی کمک کنند تا دنیا جای بهتری شود.

فروش ابر گوگل می‌تواند از بالا رفتن توقعات از سیستم‌های هوش مصنوعی بهره ببرد؛ همچنین فروش این شرکت همزمان با تغییرات اقتصاد جهانی و گسترش استفاده از سرویس اینترنت در هر گوشه‌ای از دنیا، بالا خواهد رفت.

آلفابتِ سال ۲۰۳۰ یا ۲۰۴۰ شاید برای آن‌هایی از ما که گوگل را سلطان جستجوی آنلاین و بازارهای تبلیغاتی در ۲۰ سال گذشته می‌دانستیم، چندان هم آشنا به نظر نیاید. هوش مصنوعی می‌تواند شامل ایده‌های جدید بسیاری در این زمینه داشته باشد؛ چه در ساخت عملگرهای هوش مصنوعی و چه در پروسه توسعه آن‌ها.

IBM 

آی بی ام (International Business Machines) که به نوعی می‌توان آن را اسطوره پردازش در دنیای کامپیوتر تلقی کرد، سبک تجاری خود را حول دو ایده اصلی هسته‎ای از نو ساخته است. شروع این ایده‌پردازی با هوش مصنوعی و زیر پرچم Watson (یک سیستم کامپیوتری سوال و جوابی) بوده است.

آی ‌بی ‌ام از قبل هم ابزار تخصصی هوش مصنوعی مرتبط با سلامتی، امنیت سایبری، خدمات مالی و غیره می‌فروخت. یادگیری ماشین Watson، پردازش زبان طبیعی و قدرت‌های تحلیل داده در دنیای واقعی مشکلات تجاری را حل کرده‌اند. Big Blue (لقب آی‌بی‌ام) حساب زیادی روی هوش مصنوعی و پردازش ابری کرده است و مشتری‌هایشان هم از صمیم قلب Watson را پذیرفته‌اند.

ibm

آرویند کریشنا، مدیر اجرایی آی‌بی‌ام، این‌چنین درباره اشتیاق بازار به استفاده از هوش مصنوعی گفته است: «مشتری‌ها می‌خواهند اپلیکیشن‌ها مدرن شده و بیشتر اضافه‌کارهای‌شان را روی ابرها منتقل کنند . آن‌ها همچنین می‌خواهند وظایف فناوری اطلاعات‌شان را خودکار کنند. می‌خواهند هوش مصنوعی در تمامی جریان کارشان حضور داشته باشد و زیرساخت‌های فناوری اطلاعاتشان را امن‌تر کنند تا در مقابل تهدیدهای امنیت سایبری به خوبی بتوانند از خود دفاع کنند. در نتیجه احتمالا شاهد افزایش موقعیت‌های گوناگون برای پروژه‌های بزرگ تحول‌آفرین خواهیم بود.

به زبان ساده، مشتریان این سه شرکت بزرگ که دارای سهام برتر هوش مصنوعی هستند، شدیدا مشتاق‌اند تا ابزارهای امنیت داده‌ها و جریان کاری فناوری اطلاعاتشان را با کمک هوش مصنوعی خودکار کنند. این روند نوید پیشرفتی فوق‌العاده برای آی‌بی‌ام در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌دهد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]