40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی ایرانی ناباروری زودهنگام مردان را تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی ایرانی ناباروری زودهنگام مردان را تشخیص می‌دهد

به گزارش هوشیو به‌دلیل انواع مختلف آلودگی‌های فراوان که در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده‌است، ناباروری و ازکارافتادگی اسپرم به یکی از بیماری‌های روبه‌رشدِ چند سال گذشته تبدیل شده. حال در این بین، سهم مردان ۴۰ درصد از تمام نمونه‌های آماری است و این نشانگر جایگاه روبه‌رشد این بیماری است؛ چراکه به‌اندازه زنان به بیماری‌ها و مشکلات ناباروری آن‌ها توجه نشده است. شاید این یکی از دلایلی ا‌ست که هوش مصنوعی ایرانی به این موضوع وارد شده‌است.

حدود ۴۰ سال گذشته، تعداد اسپرم مردان رو‌ به‌ کاهش بوده و شواهد علمی نشان داده که باید به باروری مردان بیشتر توجه کرد؛ چراکه نرخ جهانیِ ناباروری مردان، نزدیک به ۱۵ درصد است، در حالی که در ایران با آمار بیشتری (معادل ۲۰ درصد) روبه‌رو هستیم.

در ایران بیشتر از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار زوج درمیان ۱۷ میلیون زوجِ در سن باروری با مشکل ناباروری مواجه هستند و این در حالی ‌است که جمعیتِ شیوع ناباروری مردانِ بین ۱۸ تا ۳۵ سال از جمعیت بیمارانِ دیابتی هم در ایران بیشتر است. چگونگی زندگی معاصر و آلودگی‌های آن، خطر پدیدار شدن ناباروری را افزایش داده‌است و همچنین با بالا رفتن سن ازدواج و سن فرزندآوری اسپرم زنان و مردان به ناباروری نزدیک شده‌اند. به‌همین‌خاطر نیز امروز اهمیت استفاده از فناوری‌های همگرایی که مبتنی بر هوش مصنوعی ایرانی هستند، برای کاهش و درمان این بیماری بیش‌ازپیش احساس می‌شود. حال گفته‌ می‌شود که هوش مصنوعی ایرانی راهی برای ارزیابی اسپرم مردان و درمان این مشکل پیدا کرده است.

ارزیابی اسپرم با کمک محصولات همگرا

امروز در ایران، با کمک محصولات همگرا که مبتنی بر هوش مصنوعی ایرانی هستند، می‌توان ارزیابی اسپرم را به‌صورت خانگی و با کمک گوشی‌های هوشمند انجام داد.

اخیراً محصولی با استفاده از هوش مصنوعی ایرانی توانسته، ارزیابی اسپرم را به‌صورت خانگی و با کمک گوشی‌های هوشمند ممکن کند. فرایندی که به غربالگری ناباروری در مردان، تشخیص سریع‌تر این موضوع و کاهش هزینه‌های بهداشت و سلامت کمک فراوانی می‌کند. امروزه با گسترش و همه‌گیری گوشی‌های هوشمند، فرایند آزمایش و ارزیابی اسپرم در خانه و بدون مراجعه به مراکز آزمایشگاهی سرتاسر شهر انجام می‌شود. به‌نظر می‌رسد بنا به ‌دلایل مختلف، تمایل مردان برای انجام تست ارزیابی اسپرم در آزمایشگاه کم است و این آزمایش را پی‌درپی به‌عقب می‌اندازند و یا حتی این‌که به‌طور کلی انجام نمی‌دهند.

ابزار و برنامه‌های کاربردی که بر پایه هوش مصنوعی ایرانی به ارزیابی اسپرم می‌پردازند، این فرصت را به مردان می‌‌دهند که در آرامش و محیط خصوصی آرامِ خود، آزمایش را انجام دهند و با ویدئو و گزارش‌های ماهانه نتایج آزمایش را با پزشک خود به‌اشتراک بگذارند.

ناباروری

محصولات هوش مصنوعی در خدمت نسل جدید کلینیک‌های باروری مبتنی بر داده

محصولات هوش مصنوعی ایرانی چند وقتی است که به‌کمک خدمات بهداشتی آمده‌اند. یکی از این محصولات هوش مصنوعی ایران، اپلیکیشن «اسپو» است که بر اساسِ داده‌های مبتنی بر استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، وضعیت باروری کاربران را تحلیل می‌کند. اسپو، این برنامه هوشمند که یکی از محصولات هوش مصنوعی ایران است، مأموریتش ساده‌سازی چالش‌های ناباروری مردان است و کمک می‌کند تا تابوی فرهنگی گفت‌وگو در مورد ناباروری مردان بشکند و از بین برود.

این ابزارِ هوشمند پارامترهای مهم و اصلی تعداد، تحرک و شکل اسپرم را به‌کاربر نشان می‌دهد و به عنوان یک آزمایشگاه کوچک خانگی کارکرد دارد. این محصولات هوش مصنوعی ایران، همراه با توانایی تکرارپذیری و ارزیابی بسیار دقیق مبتنی بر داده، امکان پایش بهبود باروری را برای بیمار ممکن می‌کند. اسپو در تلاش است تا خارج از فضای سنتی با تشخیص زود هنگام آن، از این بیماری جلوگیری کند.

ناباروری مردان در هر مکانی درمان می‌شود

مدیرعامل اسپو «حسین واثقی دودران» که در زمینه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ایران فعالیت دارد، با بیان این‌که در بحث دسترسی به «مراکز درمان ناباروری» شاهد یک توزیع نامتوازن در ایران هستیم، گفت: حدود ۴۰ درصد از مراکز درمان ناباروری در تهران هستند و در مناطق محروم نیز دسترسی به کلینیک‌های درمان ناباروری مردان با مشکل مواجه است که در این راستا گجت اسپو در مناطق محروم می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: اسپو می‌تواند به کاهش هزینه‌های نظام سلامت در موضوع ناباروری مردان کمک شایانی کند و همچنین با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه کاهش رشد جمعیت وجود دارد، به‌عنوان یک ابزار کارآمد در زمینه هوش مصنوعی ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته او در مناطق محروم با مشکل پایین بودن اطلاعات سلامت باروری مواجه هستیم که منجر به شیوع بیشتر ناباروری مردان در این مناطق می‌شود، با در اختیار قرار داشتن ابزار هوش مصنوعی ایرانی که قیمت پایینی هم دارند، می‌توانیم در سلامت جامعه در این مناطق نقش مؤثری داشته باشیم.

اسپو همچنین به دنبال ایجاد پایگاه داده برای مراکز ناباروری کشور است؛ چراکه با داده‌کاوی و تحلیل دیتاهای موجود می‌توان کمک‌های فراوانی به درمان ناباروری مردان و محصولات هوش مصنوعی ایرانی داد. البته این مسئله موجب می‌شود که با ترتیب درستِ آزمایش‌ها، در هزینه و زمانِ درمان بیماران نیز صرفه‌جویی کرد.

همچنین می‌توان در مورد نوع روش درمانی که بر اساس تصمیم‌گیری‌های دقیق باید باشد با هوش مصنوعی ایرانی به پزشک کمک کرد. مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا همواره حمایت خود از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]