40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی‌های همراه

نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی‌های همراه

نقاشی‌کشیدن یکی ‌از اولین کارهایی است که هر انسان در کودکی تلاش ‌می‌کند آن ‌را انجام‌ دهد. لذتِ نقاشی و حتی تلاش برای کشیدنِ آن، بسیار بالاست. یکی‌ از دلایل این لذت فراوان، این ‌است که شما تجربه‌ای کسب‌ می‌کنید که در آن تصویر ذهنی شما به ‌تصویری عینی و حقیقی تبدیل ‌می‌شود؛ در حقیقت شما از هیچ به ‌آفرینش چیزی می‌رسید. حالا به‌جایی رسیده‌ایم که گذرِ سال‌ها ابزارِ خلق هنر را از ما دور کرده‌ است و به ‌جای ‌آن، فناوری‌های نوینِ دیجیتالی در دستانِ ما قرار داده. درست‌ است که دیگر کمتر کسی در کیف خود دفتر نقاشی و مدادرنگ نگه‌ می‌دارد، ولی همه ما یک گوشی هوشمند یا تبلت همراه خود داریم. این‌ نکته را می‌توانیم به ‌فال نیک بگیریم و با استفاده از این فناوری‌های جدید، از راه‌های نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی آگاه شویم، تا دوباره لذت نقاشی را برای خود تجربه ‌کنیم.

نقاشی در گوشی با کمک برنامه‌های تبدیل متن به تصویر

نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی راه‌های مختلفی دارد. یکی‌ از ‌این راه‌ها استفاده از برنامه‌های تبدیل متن به تصویر است و ما در این ‌بخش به‌ شما ۵ برنامه جذاب در این ‌زمینه را معرفی ‌می‌کنیم که متن را به ‌نقاشی تبدیل‌ می‌کنند.

برنامه اول: کافه‌شبانه Nightcafe

این ‌برنامه تبدیل متن به تصویر که تحت وب نیز کار می‌کند، ساده‌ترین برنامه رایگان تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی است که کمک می‌کند شما به لذت نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی همراه خود برسید. کافه‌شبانه ساده‌ترین و درعین‌حال قابل تنظیم‌ترین برنامه تبدیل متن به تصویر است. کافه‌شبانه نمونه کاملی از تمام برنامه‌های تبدیل متن به تصویر است که با انواع خلاقیت‌های شگفت‌انگیزی که هوش مصنوعی می‌تواند انجام‌ دهد، شما را شگفت‌زده ‌می‌کند.

هر جمله ساده انگلیسی را تایپ ‌کنید، کافه‌شبانه آن را به یک نقاشی زیبا تبدیل‌ می‌کند. هنگام خلق یک نقاشی جدید، می‌توانید از سبک‌های مختلف هنری مانند کوبیسم، رنگ‌روغن، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم و غیره بهره‌ ببرید. همچنین می‌توانید سبک‌های خاص هنرمندان، تکنیک‌ها و ژانرهای فرهنگی را نیز به‌ نقاشی خود اضافه‌ کنید. سپس باید بین دو سبک هوش مصنوعی یکی را انتخاب کنید: هنری یا منسجم. شما می‌توانید در مورد اصطلاحات فنی هر یک در وب‌سایت این برنامه مطالعه‌ کنید، اما یک تفاوت اساسی برای کاربران عادی وجود دارد. نوع «هنری» برای خلاقیت‌های انتزاعی مانند نشان‌ دادن ساختمان‌ها در آسمان یا سایر جملات تخیلی بهتر است؛ نسخه منسجم برای تصاویر واقعی با سفارشی‌سازی‌های کاربر بهتر کار می‌کند.

برنامه دوم: هوش مصنوعی درخشان Starry AI

این‌ برنامه تبدیل متن به تصویر بر روی وب، اندروید و iOS کار می‌کند و اصلی‌ترین تفاوتش با بقیه برنامه‌ها در کنترل تصویر با تکنیک‌های دانه‌بندی ‌است. StarryAI متن را مانند سایر برنامه‌های این لیست به نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی‌های همراه تبدیل ‌می‌کند، اما بر خلاف بسیاری از برنامه‌های دیگر، کنترل دقیقی بر جنبه‌های خاص خلق‌ اثر ارائه‌ می‌دهد که نتایج را بسیار شخصی‌تر می‌کند.

اینجا شما برای نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی، با وارد کردن یک عبارتِ تصادفی و انتخابِ بین دو موتور هوش مصنوعی شروع ‌می‌کنید: Altair «تصاویر رویایی‌مانند، انتزاعی‌تر» و Orion «نقاشی‌هایی بر پایه رئالیسم و اغلب منسجم‌تر» تولید می‌کند. سپس از میان ۱۶ مکتب و سبک مختلف هنری، اندازه بوم یا نسبت ابعاد سوژه را انتخاب‌ می‌کنید و به‌ صورت اختیاری تصویر سفارشی خود را برای استفاده به‌عنوان پایه الهام‌گیری، اضافه‌ می‌کنید. انتخاب یک تصویر سفارشی، معمولاً در این برنامه‌ها ایده خوبی ‌است. این‌ برنامه تبدیل متن به تصویر به ‌شما امکان‌ می‌دهد از اعتبار اضافی برای طولانی‌تر کردنِ زمان اجرای هوش‌ مصنوعی استفاده‌ کنید، تا تصویر نهایی بهتری دریافت ‌کنید.

برنامه سوم: مینی‌دال‌ای Dall-E Mini

این ‌برنامه، بخشی از همان برنامه تبدیل متن به تصویر دال‌ای معروف است که تحتِ کار روی وب، برای نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی آماده ‌شده ‌است. در مینی‌دال‌ای شما می‌توانید تا ۹ تصویر بر اساس عبارتی که نوشته‌اید، نقاشی ‌کنید.

آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI نسخه تبدیل متن به تصویر مینی‌دال‌ای را تولید‌ کرده‌ است، که درحال‌حاضر، با توانایی خود در تبدیل زبان طبیعی به تصاویر، کاربران را شگفت‌زده‌ کرده ‌است. شما برای اینکه با برنامه اصلی دال‌ای در گوشی خود نقاشی ‌بکشید، می‌توانید در لیست انتظار ثبت‌نام کنید، ولی تا آن ‌زمان می‌توانید از مینی‌دال‌ای، یک نسخه منبع‌باز که برای استفاده عمومی در دسترس ‌است، استفاده ‌کنید. دستگاه با خواندن شرح تصاویر و نقاشی‌های دیگر در اینترنت، آن‌ها را می‌آموزد و سپس آن را روی هر عبارتی که تایپ می‌کنید، اعمال ‌می‌کند.

با برنامه مینی‌دال‌ای می‌توانید یک تجربه متفاوت از نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی به‌ دست ‌آورید و برای این‌ تجربه نیازی به ثبت‌نام در حسابِ کاربری ندارید، چراکه مینی‌دال‌ای به ‌شما تصاویر نامحدودی می‌دهد.

برنامه چهارم: رویا از وومبو Dream by Wombo

این ‌برنامه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برنامه‌های تبدیل متن به تصویر است و لذت نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی را با کمک نقش‌ونگارهای رویایی و فانتزی فراهم ‌می‌کند؛ این ‌برنامه به‌ معنی واقعی کلمه بی‌نهایت و رایگان است.

هر مولد هنری تبدیل متن به تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی یا پولی است، یا بر روی یک سیستم اعتباری اجرا می‌شود و یا محدودیت‌های دیگری دارد. Dream by Wombo تمام این محدودیت‌ها را جبران ‌می‌کند، تا به‌ شما امکان‌ دهد آثار هنری نامحدودی را از متن خود در سبک‌های مختلف ایجاد کنید. این‌ کار به‌سادگی ایجاد یک حساب کاربری، نوشتنِ یک جمله و انتخاب یک سَبک است. 

سبک‌های کنونی این برنامه، برای کشیدن نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی عبارتند از: گیبلی (یادآور استودیوی ژاپنی معروف گیبلی)، دالی (یادآور نقاش بزرگ مکتب سورئال)، عشق (تصاویر عاشقانه و رومنتیک)، روبات‌ها (یادآور فانتزی‌های علمی-تخیلی)، روان‌پریشانه، موج‌های سینت، مکتب باروک و فانتزی سیاه.

اجازه ‌دهید برنامه تبدیل متن به تصویر وومبو برای شما نقاشی ‌بکشد، همچنین می‌توانید بلافاصله از ‌آن بخواهید تصویر دیگری را توسعه ‌دهد یا تصویری را که دوست ‌دارید، دانلود کند.

برای استفاده از این تبدیل‌گر می‌توانید از برنامه وب یا برنامه تلفن‌های همراه استفاده‌ کنید، اما همان‌طور که بررسی دقیق Dream by Wombo نشان می‌دهد، نسخه موبایل اندروید و IOS چند ویژگی جالب دیگر را نیز ارائه ‌می‌دهند.

برنامه پنجم: پیکس‌ری Pixray

این ‌برنامه کشیدن نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی، با کدهای سفارشی هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر را انجام ‌می‌دهد. مستندات گسترده پیکس‌ری به‌ افراد حرفه‌ای اجازه‌ می‌دهد تا فیلترها و پارامترهایی را برای سفارشی‌سازی نقاشی‌های هوش مصنوعی، به‌روش‌های مختلف و با انتخاب از بین موتورهای گوناگون هوش مصنوعی اضافه کنند.

در حقیقت پیکس‌رِی یک تبدیل‌گر متن به اثر هنری است که می‌توانید با کمک آن کشیدن نقاشی با هوش مصنوعی در گوشی را با لذت فراوانی تجربه ‌کنید؛ این برنامه را می‌توانید در مرورگر گوشی یا API آن اجرا کنید.

این برنامه تبدیل متن به تصویر و نقاشی، رابط کاربری ساده‌ای دارد، اما با کمک «موتورهای هوش مصنوعی قابلِ تنظیم» و «مستندات گسترده برای کدهای سفارشی گیک‌ها» زمان لذت‌بخش و خوبی را با آن خواهید گذراند.

در این برنامه به‌آسانی نقاشی با هوش مصنوعی را تجربه‌ خواهید کرد. رابط پیش‌فرض بسیار ساده‌ است. ابتدا جمله خود را همان‌طور که معمولاً در هر برنامه‌ای اضافه ‌می‌کنید، اضافه‌ کنید؛ سپس از بین موتورهای رندرگیرِ هوشمندِ مختلف، هرکدام را که می‌خواهید، انتخاب‌ کنید: پیکسل نقاشی‌های هنری تولید می‌کند، vqgan تصاویر GAN تولید می‌کند و clipdraw/line_sketch نقاشی‌های مبتنی بر اسکچ‌ها و اسکیس‌های تند ایجاد می‌کند، گویی‌ که یک طراحی تندِ هنرمندانه از یک ایده‌ زودگذر و خلاقانه‌، با خطوط برجسته کشیده‌ شده‌اند.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]