40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی مایکروسافت نوآوری را به میز کار ما آورده است!

هوش مصنوعی مایکروسافت نوآوری را به میز کار ما آورده است!

هوش مصنوعی مایکروسافت با هر دستاورد علمی این شرکت در حوزه علوم رایانه‌ای، بهینه‌‌سازی می‌شود و ویژگی‌های جدیدی را به مجموعه آفیس ۳۶۵ اضافه می‌کند. فناوری هوش مصنوعی ویژگی‌‌هایی مانند طراح پاورپوینت، ترکیب متن در وان نوت و فیچر پیشنهادهای گرامری و سبک نگارشی در ورد را اضافه کرده و در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

هوش مصنوعی مایکروسافت به صورت یکباره ویژگی‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را به پلتفرم‌های آفیس ۳۶۵ وارد نمی‌کند، بلکه با یک نسخه اولیه از یک فیچر این ادغام را ایجاد کرده و با گذشت زمان، اجزای آن را را اصلاح می‌کند. تیم هوش مصنوعی مایکروسافت دائماً در تلاش است تا بفهمد چه چیزی باعث بهره‌وری بیشتر کاربران می‌شود و چه چیزی این بهره‌وری را کاهش می‌دهد یا مانع تحقق آن می‌شود. بسیاری از ویژگی‌های این فناوری در محصولات مایکروسافت به مدل‌های یادگیری ماشین متکی هستند که به واسطه استفاده زیاد توسط کاربران، سازگارتر و بهینه‌تر می‌شوند.

هوش مصنوعی مایکروسافت

همانطور که می‌دانید، فناوری هوش مصنوعی به عنوان توانایی رایانه در انجام وظایفی که معمولاً با موجودات هوشمند مرتبط است تعریف می‌شود. این اصطلاح به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که می‌تواند توسط دستگاهی انجام شود که شبیه انسان فکر می‌کند، تحلیل می‌کند و تصمیم می‌گیرد. به عبارتی، کارهایی است که رایانه‌ای هوشمند که از روی انسان شبیه‌‌سازی شده، انجام می‌دهد.

از اصلی‌ترین کارهایی که یک رایانه هوشمند شبیه‌‌سازی‌شده از روی انسان انجام می‌دهد، می‌توان به استدلال، معنا‌‌سازی و حتی یادگیری از تجربه مکرر اشاره کرد. مایکروسافت هوش مصنوعی و مجموعه محصولات آن که در آفیس ۳۶۵ وجود دارد، نشانگر طیف فزاینده‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی است. حالا بیایید بیشتر به هوش مصنوعی آفیس ۳۶۵ بپردازیم.

معرفی هوش مصنوعی مایکروسافت

هوش مصنوعی مایکروسافت در تعدادی از ابزارها و برنامه‌های مفید جهت استفاده شخصی، تجاری و شرکتی ادغام شده است. هوش مصنوعی مایکروسافت همچون پیشرفته‌ترین نمونه‌های هوش مصنوعی دنیا سعی در ایجاد همزیستی با یک فرد یا افرادی دارد که در یک گروه، وظایفی را انجام می‌دهند. هوش مصنوعی در دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون، کارهای تکراری و روتین را انجام می‌دهد تا بشر بتواند بر فعالیت‌های با اهمیت‌تر و نوآورانه، به روشی موثرتر تمرکز کند.

ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی مایکروسافت در آفیس ۳۶۵

یک پژوهش در هاروارد بیزنس ریویو منتشر شده که نشان می‌دهد انجام پروژه‌های بزرگ هوش مصنوعی بسیار دشوارتر از پروژه‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی است که به تدریج فرایندهای موجود را بهبود می‌بخشند. هوش مصنوعی مایکروسافت در آفیس ۳۶۵ نمونه‌ای از این موارد است. توجه به این نکته مهم است که توسعه هوش مصنوعی یک فرایند تکرارشونده است. ویژگی‌هایی که هوش مصنوعی به آن‌ها تجهیز می‌شود، با گذشت زمان اصلاح می‌شوند. بسیاری از تکرارها توسعه می‌یابند و بهتر می‌شوند، زیرا توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند بفهمند چه چیزی برای کاربران مفید است و چه چیزی مفید نیست.

هوش مصنوعی مایکروسافت طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی، لجستیکی، امداد و نجات و کمک‌های بشردوستانه در موارد ضروری ارائه می‌دهد. در صورت وجود یک حلقه بازخورد، بسیاری از پروژه‌های توسعه محصول به سطح بعدی یعنی تولید و ارائه به کاربر می‌رسند. کاربران از برخی ویژگی‌ها استفاده می‌کنند و بازخورد خود درباره استفاده از آن‌ها را منتقل می‌کنند.

در کنار همه محصولات هوش مصنوعی مایکروسافت که پیش از این درباره آن‌ها صحبت کردیم، این شرکت برای پشتیبانی از دنیای متغیر کسب‌وکار، امکانات هوش مصنوعی ویژه‌ای را برای دسکتاپ‌های ما ایجاد کرده است. در حال حاضر، هوش مصنوعی مایکروسافت در حال تبدیل شدن به یک مجموعه مشترک و مبتنی بر ابر است. مایکروسافت ۳۶۵ به کاربران امکان می‌دهد تقریباً از هر دستگاهی به صورت آنلاین با هم کار کنند. در کنار موفقیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت در آفیس ۳۶۵، جریان رشد این فناوری به طور چشمگیری در این شرکت در حال افزایش است.

هوش مصنوعی مایکروسافت در اوت لوک (outlook)

ایمیل‌خوان: برای کاربران در حال حرکت، دستیار هوش مصنوعی کورتانا اوت لوک می‌تواند ایمیل‌های شما را همچون یک هوش انسانی بخواند. این ویژگی، جزئیات مهم مانند فرستنده، زمان ارسال نامه و موضوع نامه را در بر می‌گیرد.

برنامه‌ریز: دستیار هوش مصنوعی کورتانا همچنین می‌تواند طیف وسیعی از کارهای زمانبندی مانند پیشنهاد زمان ملاقات به مخاطبین انتخاب‌شده، یافتن فاصله زمانی در دفتر یادداشت‌ها و رزرو اتاق یا وقت آرایشگاه را انجام دهد. همه این‌ها می‌تواند با گفتگو به زبان طبیعی یا به صورت صحبت کردن با هوش مصنوعی کورتانا اتفاق بیفتد.

همگام‌‌سازی پیش‌نویس‌ها: با هوش مصنوعی مایکروسافت پیش‌نویس‌های ایمیل خود را بین چندین دستگاه به طور خودکار همگام‌‌سازی کنید. این بدان معناست که هنگام جابه‌جایی بین دستگاه‌ها، مجبور نیستید ایمیل‌های پیش‌نویس‌شده را دوباره در دستگاهی دیگر بنویسید.

هوش مصنوعی مایکروسافت

ترجمه متن ایمیل: برای دنیای امروز که همه چیز رو به جهانی‌شدن می‌رود، یک دستیار هوشمند برای ترجمه متن‌ها بسیار ضروری و مفید است. با هوش مصنوعی اوت لوک، ایمیل‌های دریافتی به زبان‌های خارجی را با یک کلیک بر روی هر دستگاهی ترجمه کنید. ترجمه‌ای که هوش مصنوعی به شما ارائه می‌دهد، در سطح بالایی از درک زبانی و بسیار کاربرپسند است.

هوش مصنوعی مایکروسافت در اکسل (excel)

قرار دادن داده‌های تصاویر در جدول: یک عکس از تکه کاغذی که حاوی جدول است، بگیرید. حالا آن را به اکسل هوشمند مایکروسافت وارد کنید. هنگام وارد کردن اطلاعات دقیق‌تر مانند لایوت آنالوگ یا برنامه‌ها، می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و کار ورود اطلاعات را به هوش مصنوعی واگذار نمایید. هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که در حال خواندن یک جدول است و به آرامی آن را در سلول‌های اکسل تکرار می‌کند.

ثبت ایده‌ها در اکسل: این ابزار هوشمند با استفاده از خلاصه‌های تصویری، می‌تواند بین داده‌هایی که ثبت کرده‌اید، همبستگی‌های احتمالی را پیدا کند. این امکان مانند یک دستیار بسیار هوشمند است.

طرح سوالات به صورت شفاهی: می‌توانید درمورد داده‌های خود از هوش مصنوعی اکسل سوال کنید و پاسخ‌های شهودی و مبتنی بر داده ها دریافت کنید. دیگر نیازی به دانستن نحوه نوشتن فرمول‌های صحیح در خانه‌های اکسل نیست!

هوش مصنوعی مایکروسافت در پاورپوینت (Powerpoint)

زیرنویس‌خوان هوشمند: اگر کم‌شنوا یا یک فرد غیربومی هستید، مشکلی نیست. هوش مصنوعی پاورپوینت اکنون می‌تواند زیرنویس‌ها و متن پاورپوینت شما را در زمان ارائه برایتان بخواند. هوش مصنوعی مایکروسافت در پاورپوینت از ۱۲ زبان گفتاری پشتیبانی می‌کند و زیرنویس‌های روی صفحه را به بیش از ۶۰ زبان نمایش می‌دهد.

مربی هوشمند برای ارائه‌دهنده: این دستیار هوشمند برای کمک به کاربران برای ارتقای مهارت‌های مربوط به سخنرانی و ارائه کنفرانس طراحی شده است. این ویژگی می‌تواند به سخنران و ارائه‌‌دهنده، درباره تله‌های رایجی همچون بد قدم‌زدن و استفاده از کلمات نادرست، بازخورد فوری دهد. حتی اگر دارید کلمه به کلمه از روی اسلایدها می‌خوانید، این دستیار هوشمند می‌تواند به کمک شما بیاید و هشدارهای لازم در این موقعیت را بدهد.

استفاده مجدد از اسلایدهای موجود: این ویژگی، به شما کمک می‌کند حین سخنرانی، نیازی به بازآفرینی اسلایدهای جدید نداشته باشید. هوش مصنوعی مایکروسافت در پاورپوینت به کاربران این امکان را می‌دهد که اسلایدها را از هر آلبومی که به آن دسترسی دارند، استخراج کنند و در صفحه اصلی اسلایدهای خود قرار دهند.

شروع سریع یا QuickStarter: هوش مصنوعی مایکروسافت با استفاده از موتور جستجوی بینگ در شروع سریع مطالب به شما کمک می‌کند. این ویژگی، رئوس مطالب را در هر موضوعی به صورت منظم استخراج می‌کند و به شما ارائه می‌دهد. وقتی کاربران ایده‌های آماده نداشته باشند، ادامه سخنرانی با ارائه موضوعات پیشنهادی هوش مصنوعی، آسان‌تر می‌شود!

MyAnalytics برای هوش مصنوعی آفیس ۳۶۵

افزایش بهره‌وری: با استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت در آفیس ۳۶۵ می‌توانید داده‌های مربوط به روتین کاری خود را به روشی قابل‌فهم و آموزنده تجزیه‌وتحلیل کنید. به عنوان مثال، این هوش مصنوعی قدرتمند می‌تواند نحوه گذران وقت شما بین جلسات را پیشنهاد دهد و یا ایمیل‌ها را با هوشمندی از یکدیگر تفکیک کند.

بهینه‌‌سازی توانایی رهبری امور: این ویژگی به افزایش بهره‌وری شما در مدیریت امور و زمان کاری کمک می‌کند. وقتی بیش از حد وقت خود را صرف جلسات اصلاحی در یک روز کاری می‌کنید، به شما هشدار می‌دهد تا دچار کمبود وقت یا تاخیر برای دیگر کارها نشوید. همچنین این هوش مصنوعی تمایل شما به انجام موثر کارها را با رسیدگی به جلساتی که برنامه‌ریزی کرده‌اید، محقق می‌کند.

هوش مصنوعی مایکروسافت ورد (Word)

ترجمه‌های خودکار به بیش از ۶۰ زبان: با هوش مصنوعی ادغام شده در نرم‌افزار ورد، می‌توانید بخش‌‌هایی از متن یا کل اسناد را به بیش از ۶۰ زبان مختلف ترجمه کنید. این ابزار، با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی، جملات پیچیده یا مبهم را مثل یک مترجم انسانی برای شما ترجمه می‌کند.

دستیار هوشمند نوشتن رزومه: این ابزار به شما امکان می‌دهد رزومه‌های جذاب و موثر بنویسید. برای بهتر کردن رزومه شما، این هوش مصنوعی از ویژگی‌های شخصی شده دیگر شبکه‌ها مانند لینکداین استفاده می‌کند و البته شما را از انجام آن آگاه می‌کند.

تعاریف اختصاری: این ویژگی هوشمند در ورد مربوط به زمانی است که در حال خواندن اسناد و متن‌‌هایی هستید و به عبارت‌های ناآشنا بر می‌خورید. هوش مصنوعی ورد پیشنهادهایی را برای تعاریف مخفف خاص سازمان یا اسم صنایع ارائه می‌دهد و باعث می‌شود فرایند خواندن برای شما کوتاه‌تر و با زحمت کمتر همراه باشد.

لیست وظایف: با هوش مصنوعی مایکروسافت در ورد لیست‌‌هایی برای تسک‌ها ایجاد کنید تا همکاران بتوانند به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و نکته‌های دیگر را نیز اضافه کنند یا دستورالعمل‌ها را در صورت لزوم انجام دهند.

نتیجه‌گیری

هدف هوش مصنوعی مایکروسافت این است که این فناوری بتواند در محصولات مایکروسافت با کاربر سازگار شود تا هر کاربری بتواند روی رشد دیگر مهارت‌های خود و بهره‌وری از آن‌ها تمرکز کند. آن روزهایی که کاربران برای انجام کارهای خود مجبور بودند بر اساس برنامه و شیوه طراحی نرم‌افزارها عمل کنند، دیگر گذشته است! حالا دیگر هوش مصنوعی است که باید خود را با انسان سازگار کند!

هوش مصنوعی مایکروسافت در همه محصولات این شرکت در حال تبدیل شدن به یک دستیار شخصی قدرتمند است. این فناوری با محدود کردن عوامل حواس پرتی، از هر لحاظ به شما امکان می‌دهد تا فرایندهای اصلی را که در انجام هر کار ضروری هستند، انجام دهید. دستیار‌های هوشمند مایکروسافت در موقعیت‌‌هایی که تمرکز بیشتر شما مورد نیاز است، به کمک شما می‌آیند. محصولات هوش مصنوعی مایکروسافت و هوش مصنوعی آفیس ۳۶۵ در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنند و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]