40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دوره‌ رایگان دانشگاه هاروارد: مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون

دوره‌ رایگان دانشگاه هاروارد: مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون

دانشگاه هاروارد با معاونت دانشکده مهندسی و علوم کاربردی در جهت ارتقای سطح دانش و توانایی علاقه‌مندان به فناوری روز در حوزه رایانه و هوش مصنوعی، بالأخص «زبان برنامه‌نویسی پایتون» (Python Programming Language)، اقدام به برگزاری دوره‌ رایگان «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون» کرده است. این دوره که اجرا و تدریس آن به زبان انگلیسی است، دارای سطح مقدماتی است و به صورت آنلاین (برخط) برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

آنچه در دوره مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون خواهید آموخت

آنچه در این دوره مقدماتی هوش مصنوعی، به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود به صورت فهرست‌وار شامل این موارد می‌شود:

  • الگوریتم‌های جستجوی نمودار.
  • فراگیری ماشین.
  • یادگیری تقویتی.
  • اصول و قواعد هوش مصنوعی.
  • چگونگی طراحی سیستم‌های هوشمند.
  • نحوه بهره‌گیری از دانش هوش مصنوعی در برنامه‌ پایتون.

شرح دوره

دانشگاه هاروارد دوره رایگان و آنلاین «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون» را به قصد دانش‌افزایی و گسترش دادن مهارت‌های فعالان عرصه هوش مصنوعی از طریق آشنا کردن آنان با مبانی امر و همچنین استفاده از آن اصول در برنامه پایتون ارائه می‌کند. مدرس این دوره ابتدایی پروفسور دیوید جی مالان، استاد شناخته‌شده علوم رایانه‌ای گوردون مک کی در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه جان آ. پالسون هاروارد، است که تا کنون بارها بزرگ‌ترین دوره‌های علمی رایگان را در این دانشگاه برگزار کرده است.

با توجه به اینکه هوش مصنوعی نحوه زندگی، کار و بازی انسان‌ها را دچار تغییر و تحول چشمگیری می‌کند، با به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند خودروهای خودران و سیستم‌های توصیه یا بهبود فناوری‌های قدیمی مانند تشخیص‌های پزشکی و موتورهای جستجو، تقاضا برای یافتنِ تخصص در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به سرعت در حال افزایش و ازدیاد است. به همین منظور برگزاری دوره‌های آموزشی در برآورده شدن نیازها و پاسخ به درخواست‌های موجود گامی رو به جلو به شمار می‌آید. این دوره آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که با آگاه شدن از ساز و کار هوش مصنوعی و مهارت‌افزایی در این زمینه اولین گام خود را برای حل مشکلات مهم دنیای واقعی و اثبات آینده شغلی خویش بردارید.

هوش مصنوعی با پایتون

دوره «مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون» مفاهیم و الگوریتم‌های پایه هوش مصنوعی مدرن را بررسی می‌کند و به ایده‌هایی می‌پردازد که باعث پیدایش فناوری‌هایی مانند موتورهای بازی، تشخیص دست‌خط و ترجمه ماشینی می‌شود. از طریق پروژه‌های عملی، دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره با تئوری پشت الگوریتم‌های جستجوی نمودار، طبقه‌بندی، بهینه‌سازی، یادگیری تقویتی و سایر موضوعات در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آشنا می‌شوند و آنچه را که آموخته‌اند در برنامه‌های پایتون قرار می‌دهند و به کار می‌گیرند تا در این زمینه به صورت عملی نیز توانایی پیدا کنند. در پایان دوره، دانشجویان با برخورداری از دانش و تجربه یادگیری ماشین و همچنین مبانی و اصول هوش مصنوعی که فراگرفته‌اند قادر خواهند بود به طراحی سیستم‌های هوشمند مورد نظر خود بپردازند.

علاقه‌مندان با ثبت نام در این دوره، که از سوی سازندگان یکی از محبوب‌ترین دوره‌های علوم کامپیوتر در جهان برگزار می‌شود، قادر به کسب تخصص در حوزه‌ای می‌شوند که در حال حاضر در میان  دانش‌های رایانه‌ای سرعت رشد و پیشرفت بی‌نظیری دارد. از ویژگی‌های مثبت و مهم دوره مذکور این است که دانشجویان شرکت‌کننده علاوه بر فراگیری چهارچوب‌های نظری که این فناوری‌های جدید را ایجاد می‌کند، تجربه عملی در نحوه به‌کارگیری این تکنیک‌های قدرتمند را نیز می‌آموزند.

مدت زمان برگزاری این دوره‌ رایگان که به صورت هفتگی توسط دانشگاه هاروارد برگزار می‌شود نسبتاً کوتاه است و تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره رایگان دانشگاه هاروارد می‌توانند برای ثبت نام به این لینک مراجعه کنید:

ثبت‌نام

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]