40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی در اتاق عمل ؛ تحولی که جهان به آن امیدوار است

هوش مصنوعی در اتاق عمل ؛ تحولی که جهان به آن امیدوار است

هوش مصنوعی در حال تغییر جهان در بسیاری از زمینه‌ها است. یک شرکت تازه تاسیس در تلاش است تا از فناوری هوش مصنوعی در اتاق عمل که به دقت و ظرافت متخصص نیاز دارند استفاده کند.

Theator، یک استارت آپ مستقر در پالو آلتوی کالیفرنیا است که با یک سایت تحقیق و توسعه همکاری می‌کند تا از هوش مصنوعی در اتاق عمل استفاده کند. در اوایل ماه جاری، این شرکت اعلام کرد که برای رشد آنچه پلتفرم «هوش جراحی» خود می‌نامد، در سری A جمع‌آوری سرمایه توانسته است ۱۵.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت تا به امروز موفق به جمع‌آوری ۱۸.۵ میلیون دلار سرمایه شده است.

بنر-ایران سلامت
مشاوره با شرکت هوش

آنچه که در پس پرده‌ی این ایده می‌گذرد این است که بینایی ماشین و  هوش مصنوعی در اتاق عمل مورد استفاده قرار گیرد. هدف از این کار، استخراج و تجزیه و تحلیل لحظات حیاتی در حین عمل جراحی است. همچنین با این کار، کادر درمان می‌توانند بینش بهتری کسب کنند.

بیشتر بیماران از عمل جراحی می‌ترسند، اما این یک جنبه حیاتی و اجتناب‌ناپذیر از فرایند درمان است. تخمین زده می‌شود که یک آمریکایی در طول عمر ۸۵ ساله به طور متوسط بیش از ۹ عمل جراحی انجام می‌دهد.

شرکت Theator در سال ۲۰۱۸ و توسط Dotan Asselman و Tamir Wolf تاسیس شد. Wolf دارای سابقه زیادی در حوزه تکنولوژی و بهداشت است . او تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفته است که عمل جراحی همیشه ایمن و مقرون به صرفه نیست و حتی با توجه به محل زندگی بیماران، درصد عمل‌های موفقیت‌آمیز می‌تواند بسیار کم باشد. حتی در داخل یک شهر، یک بیمارستان می‌تواند به مراتب از بیمارستانی دیگر در چند خیابان آن طرف‌تر عملکرد بهتری داشته باشد. ولف می‌گوید از دیدن چنین نابرابری‌هایی در بخش بهداشت آن هم در این عصر و زمانه ناامید شده است.

هوش مصنوعی در اتاق عمل

ولف که اکنون مدیرعامل شرکت است می‌گوید دلیل اینکه ما Theator را تأسیس کردیم و تصمیم گرفتیم زندگی خود را وقف آن کنیم، در واقع مبارزه با نابرابری‌ها و ناپایداری‌ها در دنیای جراحی است. ما امیدواریم که با استفاده از فناوری عمیق و درک بهترین روش‌ها این کار را انجام دهیم تا بتوانیم این حوزه را بهبود دهیم.

این شرکت از نوآوری خود به عنوان «انقلاب هوش جراحی» یاد می‌کند. این برنامه از داده‌های علمی برای پیشبرد توانایی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند، در نتیجه از آن می‌توان یه عنوان پایه‌ای برای آینده عمل‌هایی که با کمک ربات انجام می‌شوند نام برد. این پلتفرم ِ مجهز به هوش مصنوعی، مبتنی بر تجزیه و تحلیل ویدیو و یادداشت‌نویسی هوشمند است.

این نرم‌افزار با استفاده از فناوری بینایی رایانه، فیلم‌های ویدئویی مربوط به اتفاقات لحظه‌ای و همچنین لحظات حساس آن‌ها را اسکن می‌کند. در این روش جراحان می‌توانند فیلم‌های ضبط شده از کارهایی را که باید انجام دهند تماشا کنند و مراحل مختلف را به دقت زیر نظر بگیرند تا آنچه را که دوست داشته‌اند، یاد بگیرند. کاربران همچنین می‌توانند خلاصه‌ای از عملکرد جراحی خود را همراه با تجزیه و تحلیل، گرافیک و رتبه‌بندی داشته باشند. این کار به افراد کمک می‌کند تا آموزش و مهارت‌های اضافی را که ممکن است لازم باشد مشخص کنند.

هوش مصنوعی در اتاق عمل

Wolf معتقد است جراحان در سراسر جهان امروز ابزاری ندارند که به آن‌ها اجازه دهد تصمیم گیری در جراحی را در یک مقیاس گسترده تجربه کنند. آگاهی از وضعیت و تصمیم گیری به موقع، هسته‌ی اصلی یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز را تشکیل می‌دهند. اینها همان چیزهایی هستند که مدت‌ها طول می‌کشد تا جراحان در آن به مهارت برسند.

این شرکت برای تقویت توسعه، عضو Nvidia Inception شد؛ یک شتاب‌دهنده استارت آپی در بخش‌های هوش مصنوعی و علوم داده. در واقع ایده استفاده از همان فناوری تصمیم‌گیری هوش مصنوعی است که در اتومبیل‌های خودران نیز پیش از این وجود داشته است؛ الگوریتم‌هایی که ریشه در تجزیه و تحلیل، کارایی، خود اصلاحی و بهبود دارند. Nvidia Corp یک غول بازی و گرافیک رایانه‌ای مستقر در ایالات متحده است که در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۷ میلیارد دلار بودجه جذب کرد.

ولف تصمیم به همکاری با انویدیا را بدون تردید و سریع گرفت زیرا این شرکت آمریکایی می‌تواند توانایی تجزیه و تحلیل Theator را به طرز چشمگیری افزایش دهد تا بتوان ویدیوها را در مقیاس گسترده و به موقع تجزیه تحلیل کرد. این کار با بکارگیری و تقویت فناوری بینایی رایانه انجام می‌شود.

ولف می‌گوید این شرکت در حال ساخت یک بنیان هوش است تا در آینده آن را به خدمت گرفت. در نهایت این طرح، فرصت‌های بیشتری را در مراکز درمانی سراسر جهان در اختیار افراد قرار می‌دهد، حتی در مکان‌هایی که دسترسی آن‌ها به ابزارهایی معمول که انتظار می‌رود در یک بیمارستان وجود داشته باشد محدود‌تر است.

شرکت Theator با بودجه جدیدی که جذب کرده است قصد دارد بخش تحقیق و توسعه را تقویت کنند، حضور تجاری خود را در آمریکا گسترش دهد، با بیمارستان‌های بیشتری همکاری کند، شرکای متعددی برای خود پیدا کند و داده‌هایی که برای هوش مصنوعی نیاز دارند را بیش از پیش به دست آورد.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]