40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی در صنعت بیمه به خنکی لیموناد

هوش مصنوعی در صنعت بیمه به خنکی لیموناد

لیموناد استارتاپ شماره یک هوش مصنوعی در صنعت بیمه آمریکا

لیموناد استارتاپی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت بیمه در آمریکا است که موجب تحول عظیمی در مدل کسب‌وکار صنعت بیمه این کشور شده است. این استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی با تزریق فناوری و شفافیت به صنعتی مانند بیمه که غالبا فاقد این دو ویژگی است یک تجربه سریع، مقرون به صرفه و بی دردسر به مشتریان ارائه می‌دهد.

لیموناد و تحول عظیم هوش مصنوعی در صنعت بیمه

مدل کسب درآمد در شرکت‌های بیمه سنتی، دریافت حق بیمه از مشتریان است که پرداخت آن بصورت ماهیانه یا سالیانه انجام می‌شود. بنابراین اگر در طول مدت قرارداد، بیمه شده متحمل خسارتی شود و آن را از بیمه‌گذار مطالبه کند، در حقیقت آن شرکت ضرر می‌کند. به همین دلیل شرکت‌های سنتی بیمه برای فرار از این زیان دهی تا حد امکان پرداخت مطالبات را به تاخیر می‌اندازند یا در ارزیابی خسارات معمولا منفعت شرکت را در نظر می‌گیرند.

زمان زیادی که صرف دریافت مطالبات می‌شود و همچنین عدم شفافیت در مبالغ هنگفت باقیمانده در دست شرکت‌های بیمه موجی از بی اعتمادی را در بین مردم به وجود آورده است.
بطوری که مشتریان هم در قبال این بی اعتمادی سعی در جعل مستندات به منظور دریافت مطالبات بیشتر از شرکت‌های بیمه هستند و به این ترتیب چرخه‌ای معیوب در صنعت بیمه در جریان است.

با تحولی اساسی در سبک ارائه خدمات بیمه به مشتریان، لیموناد توانسته است به مشکلات موجود در حوزه صنعتی بیمه فائق آید.

بنر بورس، بانک و بیمه
مشاوره با شرکت هوش

راه حل لیموناد در رفع مشکلات کسب‌کارهای سنتی بیمه

لیموناد با حذف کارگزاران و نمایندگان بیمه و با ارائه خدمات مبتنی بر وب و اپلیکیشن، دارای بیشترین سرعت در خرید بیمه نامه و پرداخت مطالبات است . همچنین در پایان هر سال مبالغ مطالبه نشده مشتریان را به انتخاب خود آن‌ها به خیریه‌های مورد تایید مشتریان پرداخت می‌کند.
در شکل زیر مبالغ بیمه در لیموناد با رقبای سنتی مقایسه شده است،

رفع مشکلات کسب‌کارهای سنتی بیمه

همانطور که در شکل فوق مشاهده می‌شود هوش مصنوعی بکار رفته در لیموناد با افزایش سرعت و کارایی و حذف فرآیندهای تکراری و اضافی موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها شده است.

عدم نیاز به حضور فیزیکی و یا تماس تلفنی، ارائه قیمت‌های بسیار مناسب و استرداد وجوه بیمه باقیمانده، از مهمترین مزیت‌های لیموناد است که آن را به “اوبر” صنعت بیمه مشهور کرده است.

در حقیقت هدف اصلی از خلق این راهکارها توسط لیموناد تمرکز بر نسلی است که به خرید صرف یک محصول در جهت رفع نیازهای خود متمرکز نیست و مسئولیت‌های اجتماعی برندها تاثیر بسیار زیادی در رفتار خرید آنها دارد.

مدل کسب و کار لیموناد بر سه پایه اصلی استوار است:

۱- فناوری هوش مصنوعی:

مایا، ربات هوش مصنوعی لیموناد است که با تکنولوژی یادگیری ماشین توسعه داده شده و به طرز شگفت‌آوری پاسخگویی به مشتریان در ارائه بیمه‌نامه‌ها و رسیدگی به مطالبات در صنعت بیمه را سرعت بخشیده است .
برای مثال در سال ۲۰۱۹ یکی از مشتریان درخواست مطالبه خود را به دلیل سرقت کُت‌اش، در لیموناد ثبت کرد. ربات هوشمند لیموناد، مایا، بلافاصله پس از چند سوال از مشتری، ثبت گزارش و تایید و پرداخت مطالبه تنها در ۳ ثانیه رکورد جهانی پرداخت مطالبات را از آن خود کرد.

همچنین لیموناد توانسته است با استفاده از ۱۸ الگوریتم تشخیص تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی تا حد بسیار زیادی، درخواست مطالبات جعلی را شناسایی می نماید.

۲- اقتصاد رفتاری:

اقتصاد رفتاری یکی از اساس اولیه تحقیقات لیموناد به منظور ارائه ایده‌ای در جهت کاهش تقلب و تعارضات در پرداخت مطالبات بوده است. استرداد وجه مشتریان لیموناد، ایده‌ای است که منجر به حذف انگیزه تقلب و مستندسازی برای دریافت مطالبات دروغین می‌شود.

تفکرات مبتنی بر اقتصاد رفتاری در لیموناد در فرآیند اولیه خرید بیمه نیز مشاهده می‌شود. معمولا در شرکت‌های سنتی بیمه در انتهای قرارداد، به منظور اطمینان از صحت ادعای مشتریان از آن‌ها امضا گرفته می‌شود در حالی که در تعهد دیجیتالی لیموناد ، در همان ابتدا مشتریان باید بصورت زنده و از طریق ویدیو به صداقت در ادعاهای خود متعهد شوند. این روش تعهد دیجیتالی که نشات گرفته از اقتصاد رفتاری است بسیار مفید بوده و در جلوگیری از نقض تعهدات و اعلام ادعاهای غیرواقعی مشتریان تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌نماید.

۳- اهمیت به مسئولیت های اجتماعی:

لیموناد ماموریت خود را “تبدیل بیمه از یک فرآیند مزاحم و اجباری در زندگی به یک کالای اجتماعی برای مردم” اعلام کرده است. این شرکت تنها شرکت بیمه‌ای است که در سال ۲۰۱۹ موفق به اخذ گواهینامه B – corp شده است که به معنای داشتن بالاترین سطح استاندارد عملکرد در امور اجتماعی و محیط زیستی، شفافیت عمومی و پاسخگویی قانونی است.

هنگام ثبت نام در لیموناد، مشتریان نام موسسات خیریه‌ای که تمایل دارند به آن کمک کنند را اعلام می‌کنند. در پایان سال تمامی مبالغ حق بیمه‌های مطالبه نشده مشتریان به این موسسات خیریه پرداخت می‌شود.

بنابر ادعای سایت لیموناد در سال ۲۰۱۹، از محل باقیمانده پول‌های مطالبه نشده مشتریان، در خرید سیستم آب برای روستایی در آفریقا، تامین غذای ده هزار نیازمند و ساخت خانه در آمریکای مرکزی کمک شده است. با این کار پول‌هایی که در سیستم‌های سنتی بیمه بطور نامشخص جریان داشته است، شفاف سازی شده و صرف امور و منافع اجتماعی می‌شود.

سرعت رشد لیموناد

وبسایت لیموناد در ۳۹ ساعت اول راه اندازی در سال ۲۰۱۹ ، حدود ۳۹ هزار نفر بازدید کننده داشت و خرید ۱۶۰ نفر از آن‌ها نهایی شد بطوری که که مبلغ کل پرداختی آنها به ازای حق بیمه ناخالص حدود ۱۶ هزار دلار بوده است.

لیمونادی‌ها در دومین سال فعالیت خود توانستند با ارائه بیمه‌نامه‌های مالک و مستاجر، به درآمد۴۵ میلیون دلاری و ۲۰ هزار مشتری دست یابند. نکته جالب این است که ۷۵% مشتریان آن ها زیر ۳۵ سال بوده و برای اولین بار بود که بیمه می‌شدند.

رشد لیموناد

در شکل زیر روند رشد فروش قراردادهای لیموناد را مشاهده می‌کنید:

این استارتاپ هوش مصنوعی در صنعت بیمه در حال حاضر در ۵۰ ایالت امریکا و کشور آلمان در ارائه خدمات به مشتریان است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]