40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سوبارو جهت بهبود سیستم کمک راننده خودکار خود از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

سوبارو جهت بهبود سیستم کمک راننده خودکار خود از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

کمپانی خودروسازی سوبارو بیش از ۱۵ سال است که از سیستم کمک‌راننده پیشرفته (Advanced driver-assistance systems) خود تحت عنوان EyeSight استفاده می‌کند. این کمپانی توجه ویژه‌ای به ایمنی خودروهایش دارد و همیشه سعی می‌کند با استفاده از فناوری‌های روز، ایمنی خودروهای تولیدی خود را افزایش دهد. حال این کمپانی قصد دارد سیستم EyeSight خود را تا سال ۲۰۲۵ به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز کند.

اکثر تصادف‌های رانندگی به‌علت خطای انسانی و عدم توجه رانندگان رخ می‌دهد. یکی از راه‌حل‌هایی که شرکت‌های خودروسازی جهت کاهش حوادث رانندگی ارائه می‌کنند، سیستم کمک‌راننده پیشرفته (ADAS) است که با استفاده از حسگرهای متعدد در اطراف خودرو، در تعامل با محیط اطراف به راننده کمک می‌کند. این سیستم نقش اساسی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد و با پیشرفت کمک‌راننده‌های خودکار، درصد ایمنی ماشینها هم افزایش می‌یابد. اجزاء سیستم ADAS شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، کنترل کشش، هشدار برخورد از جلو و نظارت بر نقاط کور است.

هوش مصنوعی سوبارو

کمپانی‌های خودروسازی متنوعی از سیستم ADAS جهت بهبود ایمنی خودروی خود استفاده کرده‌اند و علی‌رغم میل گروه‌های ایمن‌سازی خودرو که عقیده دارند نام این سیستم ایمنی باید به‌صورت واحد به کار برده شود، شرکت‌های تولیدی تمایل دارند ADAS را شخصی‌سازی کنند و با نام تجاری اختصاصی خود در ماشین‌ها به کار ببرند. سوبارو نیز از این قاعده مستثنی نیست و سیستم کمک‌راننده خود را تحت عنوان EyeSight در خودروها به کار می‌برد. این کمپانی ژاپنی، تست ایمنی خودروهای خود را از سال ۱۹۶۰ آغاز کرد و طی ۶ دهه گذشته، اولویت خود را در بهبود سیستم ایمنی خودروهای تولیدی قرار داده است؛ هدفی که با بکاربردن سیستم EyeSight در سال ۲۰۰۸، در راستای دست‌یابی به آن گام برداشت.

از سال ۲۰۰۸ که اولین نسخه EyeSight در خودروهای سوبارو به کار رفت، این کمپانی به‌صورت مداوم سیستم کمک‌راننده خود را بهبود بخشیده و در نسخه‌های جدیدتر، ایمنی آن را تا حد قابل‌توجهی افزایش داده است. حالا اما به نظر می‌رسد که تغییرات آتی EyeSight بیش از یک آپدیت ساده است و قرار است این سیستم تا سال ۲۰۲۵ تحول عظیمی را به چشم ببیند. این شرکت قصد دارد که با استفاده فناوری هوش مصنوعی و بینایی ماشین، دوربین‌های دوگانه‌ای را در خودروهای خود تعبیه کند تا ماشین بتواند درک عمیقی از محیط اطراف خود داشته باشند و تمامی المان‌های محیطی از جمله خودروها، جاده و معابر، درختان و بافت طبیعی، عابرین پیاده و … را شناسایی کند و براین‌اساس، ایمنی راننده را تامین کند.

خودروهای مبتنی بر EyeSight سوبارو از سال ۲۰۰۸ فروش خود را در ژاپن آغاز کرد اما تا سال ۲۰۱۳ وارد بازار آمریکا نشد. پس از ورود به بازار ایالات متحده، سوبارو فروش روز‌افزونی را تجربه کرد و موفق شد بیش از ۵ میلیون خودرو به فروش برساند. این تعداد از خودروهای فروخته‌شده، نشان‌دهنده موفقیت سیستم EyeSight در جلب‌توجه بازار و افزایش فروش است و باید منتظر ماند و دید که آیا بکارگیری هوش مصنوعی در مدل‌های آینده سوبارو، می‌تواند موفقیت مشابهی را رقم بزند یا خیر.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]