40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی نسخه‌های ناخوانای پزشکی را می‌خواند!

هوش مصنوعی نسخه‌های ناخوانای پزشکی را می‌خواند!

عدم توانایی خواندن نسخه‌های پزشکی برای همه ما تجربه آشنایی است و گاهی ممکن است برای کسانی که قصد دریافت مجدد داروی خود را دارند، به یک معضل تبدیل شود. بعید است که پزشکان قصد داشته باشند که با دست‌خط خواناتری نسخه‌های خود را نگارش کنند؛ درنتیجه، شرکت «گوگل» دست به کار شده و با اضافه‌کردن قابلیت تشخیص نسخه پزشکی به سرویس گوگل لنز، به مراجعین پزشکان کمک می‌کند که نسخه‌های خود را بخوانند و داروهای موجود در آن را شناسایی کنند.سرویس نسخه خوانی توسط هوش مصنوعی کمک می کند تا کاربران بتوانند نسخه های ناخوانا خود را بخوانند.

پلتفرم گوگل لنز، با استفاده از کتابخانه فوق‌العاده گسترده خود، قادر است که متون تایپی، دست‌نوشته‌ها، تصاویر و… را آنالیز کند و اطلاعات کاملی درباره محتوای دریافت‌شده در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال، هنگامی که در یک فروشگاه مشغول خرید محصولات هستید، می‌توانید با استفاده از سرویس گوگل لنز، یک تصویر از کالای مورد نظر خود ثبت کنید تا پس از چند ثانیه، تمامی اطلاعات تکمیلی از جمله شرکت سازنده، قیمت، ویژگی‌ها، نظر کاربران و… را در اختیار شما قرار بگیرد. این ابزار رمزگشایی از تصاویر، روزبه‌روز در حال توسعه است و طیف بیشتری از اطلاعات را در برمی‌گیرد.

نسخه خوانی با عکس آنلاین

در تازه‌ترین آپدیت این پلتفرم، قابلیت رمزگشایی از تصویر نسخه پزشکی به این برنامه افزوده شده و کاربران می‌توانند با بارگذاری تصویر نسخه خود، وظیفه پردازش آن و شناسایی داروها را به گوگل لنز بسپارند. گوگل لنز پس از شناسایی فهرست داروهای موجود در نسخه، عوارض جانبی، داروخانه‌های موجود برای تهیه دارو، موارد استفاده و اطلاعات تکمیلی دیگر را به نمایش می‌گذارد. شاید شناسایی یک دست‌خط جدید، آن‌چنان دستاورد بزرگی برای گوگل به نظر نرسد، چراکه این سرویس پیش از این هم قادر بود که دست‌خط‌های نسبتاً پیچیده‌ای را شناسایی کند؛ اما اهمیت این قابلیت آنجا مشخص می‌شود که دست‌خط پزشکان در بعضی مواقع، بسیار ناخوانا و آشفته است و تشخیص آن برای اغلب افراد کار دشواری است و علاوه‌بر آن، در صورت اشتباه و عدم تشخیص درست دارو توسط این برنامه، ممکن است که جان بیماران به خطر بیفتد. درنتیجه، گوگل لنز باید از دقت فراوانی برخوردار باشد و جای هیچ‌گونه اشتباهی ندارد. با این حال، این قابلیت گوگل لنز هنوز در دست توسعه قرار دارد و به‌صورت آزمایشی در هند به اجرا درآمده است. مانیش گوپتا، مدیر تحقیقات گوگل هند، گفته است که: «نتایج اولیه فعالیت، دلگرم‌کننده است، اما هنوز کار زیادی پیش رو داریم تا این سیستم، آماده عرضه به‌صورت جهانی شود.» درنتیجه، جدول زمانی مشخصی برای انتشار این به‌روزرسانی وجود ندارد و باید منتظر ماند و دید که فرایند توسعه این ویژگی، چه زمانی تکمیل خواهد شد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]