40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دانشگاه پلی‌تکنیک پاریس برگزار می‌کند: آموزش رایگان هوش مصنوعی و اطلاعات الگوریتمی

دانشگاه پلی‌تکنیک پاریس برگزار می‌کند: آموزش رایگان هوش مصنوعی و اطلاعات الگوریتمی

اگر به مفاهیم هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) علاقه‌مند هستید و یا قصد دارید اطلاعات خود در این حوزه را بیش از پیش افزایش دهید و بازتعریف جامعی از علم یادگیری به کمک الگوریتم‌ها داشته باشید، دوره‌ آموزشی رایگان هوش مصنوعی و اطلاعات الگوریتمی انجمن “IMTx” دانشگاه پلی‌تکنیک پاریس می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند.

انستیتوی “Mines-Télécom” یکی از معتبرترین مؤسسات دانشگاهی کشور فرانسه است که از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۹۶ تا به امروز دوره‌های جامعی را در زمینه‌های تلکام، مهندسی و فناوری‌های دیجیتال برگزار نموده است. این بار، دوره جامع هوش مصنوعی این مؤسسه، با همکاری مجموعه edX از تاریخ ۱۸ آگوست (۲۵ مرداد) به مدت ۵ هفته به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند با شرکت در این دوره، مفاهیمی همچون بازتعریف احتمالات و تصادف در علم ریاضی به وسیله‌ تئوری اطلاعات الگوریتمی، چگونگی کاربرد استقرا، قیاس، تبیین و اثبات در هوش مصنوعی، چگونگی درک هوش مصنوعی از زیبایی‌شناختی و بسیاری از مفاهیم دیگر را فرا بگیرید.

شرکت‌کنندگان دوره رایگان هو‌‌‌‌‌ش مصنوعی و اطلاعات الگوریتمی نیازمند دانش در زمینه‌های هوش مصنوعی، ریاضی و برنامه‌نویسی از جمله پایتون هستند و هرچند تخصص پیشرفته در این علوم مورد نیاز نیست، اما داشتن اطلاعات پایه در این زمینه‌ها را می‌توان از پیش‌نیازهای این دوره برشمرد.

نظریه اطلاعات الگوریتمی چیست؟

نیم قرن پیش سه دانشمند ریاضیدان فعال در زمینه علوم کامپیوتر، تحقیقاتی را پیرامون معنی دقیق علم اطلاعات انجام دادند و پی بردند که اساساً تنها کامپیوترها توان پردازش و تفسیر اطلاعات را دارند و این مفهوم بدون وجود کامپیوترها کاربردی نخواهد داشت. از همان زمان نظریه اطلاعات الگوریتمی (Algorithmic informatio theory) متولد شد و تا به امروز نظر بسیاری از دانشمندان و مهندسان حوزه هوش مصنوعی را به خود جلب کرده است.

اطلاعات الگوریتمی پس از حذف تمام اطلاعات غیرضروری و مازاد شکل می‌گیرد؛ چراکه اطلاعات غیرضروری نمی‌توانند خروجی مفیدی را در اختیار ما قرار دهند و در روند بهبود فرایند پردازش اطلاعات تاثیرگذار نیستند. در نتیجه، یکی از مهم‌ترین اقدامات فعالان حوزه هوش مصنوعی، جداسازی اطلاعات الگوریتمی از اطلاعات مازاد است.

هوش مصنوعی و اطلاعات الگوریتمی

در دوره هوش مصنو‌‌‌‌عی و اطلاعات الگوریتمی چه چیزهایی خواهید آموخت؟

در این دوره موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

  • نحوه اندازه‌گیری اطلاعات از طریق فشرده‌سازی
  • بررسی احتمالات و تصادف به کمک هوش مصنوعی
  • بررسی کاربرد یادگیری مصنوعی در فشرده‌سازی
  • بررسی محدودیت‌های هوش مصنوعی به وسیله اطلاعات الگوریتمی
  • نحوه استفاده از وب برای بررسی شباهت‌های معنایی
  • نحوه تشخیص زبان از طریق فشرده‌سازی

مدرس دوره رایگان هوش مصنوعی و اطلا‌‌‌‌‌عات الگوریتمی چه کسی است؟

این دوره توسط پرفوسور Jean-Louis Dessalles تدریس می‌شود. وی مدرس ارشد دانشگاه تلکام پاریس است و در زمینه‌های هوش مصنوعی، مدل‌سازی شناختی، اطلاعات الگوریتمی، بررسی ساختار و عملکرد تکاملی زبان به کمک یادگیری مصنوعی فعالیت داشته است.

نکته مهم درباره دوره آموزش رایگان هوش مصنوعی و اطلاعات الگوریتمی

این دوره به دلیل بخشی از تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را جهت ثبت‌نام تعدادی از کشورها در نظر گرفته است و ایران نیز شامل این محدودیت‌هاست؛ در نتیجه کاربران ایرانی جهت ثبت‌نام و مشارکت در دوره رایگان هوش مصنوعی و اطلا‌‌‌‌عات الگوریتمی نیازمند تغییر IP به وسیله برنامه‌های گذر از تحریم هستند. در نتیجه کاربران ایرانی جهت ثبت‌نام و شرکت در جلسات این دوره می‌باید از تغییر IP خود اطمینان حاصل کنند.

ثبت‌نام

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]