40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی به کمک مدیریت ریسک در بیمه می‌آید

هوش مصنوعی به کمک مدیریت ریسک در بیمه می‌آید

روابط عمومی بیمه ملت، از به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کاهش ریسک بیمه‌های خود خبر داد.

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی به اشکال گوناگون در صنعت بیمه به کار گرفته شده است. هوش مصنوعی قادر به بهبود بخشیدن کیفیت اجرای بخش بزرگی از فرایندهای کار بیمه است. شرکت‌های بیمه در بخش‌های گوناگون کسب ‌و کار و خدماتشان می‌توانند از این فناوری سود بجویند. امروزه هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند قیمت‌گذاری، رسیدگی به خسارات و شناسایی تخلفات به یاری شرکت‌های بیمه آمده است.

بنر بورس، بانک و بیمه
مشاوره با شرکت هوش

در بخش قیمت‌گذاری، هوش مصنوعی قادر به ایجاد تحول بزرگی در صنعت بیمه است. بدین معنی که شرکت‌های بیمه می‌توانند با تکیه بر هوش مصنوعی به صورتی رقابتی‌تر در گذاشتن قیمت روی خدمات خود به اتخاذ سیاست و روش کلی بپردازند و برخی خدمات خود را برای مشتریان شخصی‌سازی کنند؛ برای نمونه شرکت‌های بیمه‌ی واحدهای مسکونی می‌توانند از هوش مصنوعی برای به دست آوردن اطلاعات درباره موقعیت جغرافیایی، وضعیت تأهل و احتمال درخواست خسارت از سوی اشخاص بهره ببرند.

در بخش رسیدگی به خسارات، هوش مصنوعی می‌تواند با خودکارسازیِ برخی فرایندهای زمان‌بر در مورد رسیدگی به خسارات تا حد زیادی به کارآمدتر شدن فعالیت‌های شرکت‌های بیمه یاری برساند. چنین کاری تنها با امکانات فناوری هوش مصنوعی مقدور می‌شود. به یاری هوش مصنوعی زمان مورد نیاز برای پردازش و رسیدگی به خسارات از چند روز به چند ساعت یا حتی چند دقیقه کاهش پیدا می‌کند. بیمه‌کنندگان در مورد خسارات نیز می‌توانند قراردادهایی شخصی‌سازی‌شده‌تر را برای مشتریان خود طراحی کنند.

در بخش شناسایی تخلفات نیز شرکت‌های بیمه از هوش مصنوعی می‌توانند بهره‌های بسیار بگیرند. در واقع استفاده از هوش مصنوعی راهی بسیار مؤثر برای شناسایی تخلفات و پیشگیری از ریسک به حساب می‌آید. بهره‌گیری از هوش مصنوعی به شرکت‌های بیمه امکان شناسایی ناهنجاری‌ها در داده‌های رسیدگی به خسارات را می‌دهد. شرکت‌های بیمه بدین وسیله قادر به تشخیص اطلاعات نادرست در سریع‌ترین زمان ممکن خواهند شد.

در حال حاضر نیز بیمه ملت با هدف مدیریت ریسک بیمه‌های خودرو، به استفاده از روش‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی روی آورده است. بدین منظور سرویسی در سیستم صدور نمایندگان به وجود آمده که پس از ارائه اطلاعات و مشخصات به سیستم، با بررسی داده‌های مربوط به بیمه‌گزار و ویژگی‌های خودرو، پیامی در مورد سطح ریسک بیمه‌نامه در حال صدور برای واحدهای صادرکننده به نمایش درمی‌آید.

پیامی که توسط سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای واحدهای صادرکننده بیمه‌نامه نمایش داده می‌شود در حقیقت سطح ریسک بیمه‌گزار را برای آنان مشخص می‌کند. این تعیین میزان ریسک، با افزایش آگاهی نمایندگان در زمینه مدیریت ریسک و ضریب خسارت پرتفوی خود، به آنان کمک می‌کند که درصد ریسک را تا حد ممکن کاهش دهند و بتوانند بر این اساس به جذب بیمه‌نامه‌هایی با ریسک پایین بپردازند.

گفتنی است اقداماتی که بیمه ملت در حوزه کاهش ریسک با استفاده از هوش مصنوعی به انجام رسانده است، پیش از این در قالب مقاله‌ای در «بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه» که در آذرماه سال ۱۴۰۰ برگزار گردید نیز به فعالان صنعت معرفی شده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]