40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی؛ یک پلتفرم محاسبات کوانتومی جدید برای مشاغل کوچک

هوش مصنوعی؛ یک پلتفرم محاسبات کوانتومی جدید برای مشاغل کوچک

ده‌ها سال است شرکت‌های چندملیتی برای اینکه عملیات تجاری‌شان پیشرفت قابل‌توجهی کند و در بازارهای جهانی بتوانند رقابت کنند، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی فناوری هوش مصنوعی داشته‌اند.

حقیقت آن است که ادغام Chatbot و ChatGPT با سایر فناوری‌های نوظهوری همچون Big Data، Cloud Computing و Analytics، فرصتی عالی برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک فراهم خواهد کرد، تا عملیات کسب‌وکار خود را گسترش دهند، مشاغل بیشتری در جوامع محلی خود ایجاد کنند و به تولید ناخالص ملی کمک نمایند.

تعریف جامعه علمی از فناوری هوش مصنوعی «شبیه‌سازی هوش انسانی در ماشین‌ها»ست. با این تعریف، در حقیقت هوش مصنوعی مولد جایگزین می‌شود و به جای اینکه سیستم‌های کامپیوتری، کارهای روتین و متوالی را انجام دهند، این فناوری از یادگیری عمیق برای تقلید از فرایندهای اطلاعاتی مغز انسان مانند استدلال، تصمیم‌گیری، ادراک بصری، تشخیص گفتار و ترجمه زبان‌ها برای تکمیل کارهای پیچیده استفاده می‌کند. همچنین در حین جمع‌آوری اطلاعات، سعی می‌کند از تجربه خود برای بهبود خروجی‌های آینده بیاموزد. در واقع، صاحبان مشاغل کوچک با پذیرش هوش مصنوعی در کسب‌وکار خود، قادرند برای دستیابی به رشد ارگانیک، اثربخشی و کارایی را در عملیات تجاری خود افزایش دهند.

نقش کسب‌وکارهای کوچک در پیشرفت اقتصادی

اگر بگوییم کسب‌وکارهای کوچک محلی، نقش مهمی در حفظ اقتصاد یک کشور دارند، سخنی بیراهه نگفته‌ایم. در واقع، پس از همه‌گیری کووید-۱۹، کسب‌وکارهای کوچک با ایجاد مشاغل بیشتر به عنوان منبع اصلی نوآوری تجاری، اقتصاد را بهبود بخشیدند.

در حال حاضر، پلتفرم جدید محاسبات جهانی، برنامه‌نویسان و مدیران سیستم را قادر ساخته است، هوش مصنوعی را با فناوری‌های نوظهوری همچون Big Data، Analytics، machine learning، Mobile technology، Deep learning، Social Enterprise، Cloud Sourcing و Cloud Computing ادغام کنند، تا محاسبات کوانتومی جدیدی را ارائه دهند. به عبارت دیگر، محیطی برای مشاغل کوچک با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه! برای مثال، ابزارهای هوش مصنوعی ادغام‌شده با تجزیه و تحلیل وب می‌توانند داده‌هایی را در مورد ترافیک وب‌سایت و تعامل مشتری با محصولات و خدمات جدید در اختیار صاحبان مشاغل کوچک قرار دهند.

در همین حال، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند فناوری هوش مصنوعی منبع‌باز را برای کمک به بهبود تجربه مشتری خود به کار گیرند. در واقع، این دستیاران مجازی ChatGPT هستند که قادرند هر هفته در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از مشتریان خود پشتیبانی کنند. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند برای بهبود رضایت و تجربه مشتری، حجم بالایی از داده‌های ارزشمند او را جمع‌آوری کند. علاوه بر آن، شرکت‌های کوچک می‌توانند برای بهبود عملیات تجاری‌شان به منظور کاهش هزینه‌ها با ارائه طیف وسیعی از اتوماسیون وظایف، از هوش مصنوعی استفاده کنند.

پلتفرم محاسبات کوانتومی با هوش مصنوعی

از این رو، ابزارهای هوش مصنوعی به صاحبان فروشگاه‌های محلی کوچک این امکان را می‌دهد، تا برای ایجاد یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان و یافتن راهکارهای جدیدی به منظور دستیابی به بازارهای خاص، اقدام کنند. علاوه بر این، مشاغل کوچک قادرند برای دستیابی به بازارهای جهانی جدید برای افزایش فروش و درآمد، از هوش مصنوعی استفاده کنند. در واقع، بررسی قابلیت‌های چندزبانه ChatGPT فرصتی را برای برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان در کشورهای مختلف با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک موجود ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، ابزارهای هوش مصنوعی منبع‌باز به صاحبان مشاغل کوچک این اجازه را می‌دهد، تا داده‌های مشتری را برای بهبود عملیات تجاری، جمع‌آوری کنند. حتی با تجزیه و تحلیل بازخوردها و ترجیحات مشتری، کسب‌وکارها می‌توانند برای افزایش تجربه مشتری، تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند. در واقع، کسب‌وکارهای کوچک قادرند ابزارهای هوش مصنوعی منبع‌باز را در سیستم‌های موجود خود ادغام کنند، تا داده‌ها را مدیریت کنند.

بازاریابی و هوش مصنوعی در مشاغل کوچک

با توجه به بازاریابی، مدیران کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری به منظور درک الگوهای جدید در رفتار آن‌ها از قدرت ابزارهای هوش مصنوعی منبع‌باز استفاده نمایند. این فرایند می‌تواند به صاحبان مشاغل کوچک، کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر داده‌های بهینه و نیز محصولاتی را برای افزایش درآمد حاصل از رشد فروش ارائه دهد. همچنین استفاده از هوش مصنوعی در قالب دستیارهای شخصی مجازی به کاربران کمک می‌کند، تا برنامه‌های خود را مدیریت کنند و کارهای معمول تجاری را انجام دهند.

ایجاد امنیت هوش مصنوعی در مشاغل کوچک

حقیقت آن است که با توجه به تمام فرصت‌هایی که هوش مصنوعی در اختیار صنایع مختلف می‌گذارد، نباید نگرانی‌های هوش مصنوعی را دست‌کم بگیریم، زیرا هکرها نیز می‌توانند از قدرت خود هوش مصنوعی برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری و جمع‌آوری داده‌های حساس استفاده کنند.

هرچند سال‌هاست ظهور فناوری‌های نوظهور، موجب تشویش عمومی شده است، اما بهتر است در مورد آینده هوش مصنوعی منبع‌باز در خصوص مدیریت کسب‌وکار برای دستیابی به مزیت رقابتی خوش‌بین بود. از آن رو که جامعه جهانی، از جمله مؤسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و نهادهای تجاری، همچنان از فناوری هوش مصنوعی با آغوش باز استقبال می‌کنند، لذا همچنان استفاده مؤثر از هوش مصنوعی برای دستیابی به نوآوری و رشد اقتصادی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]