40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 وارن بافت در ۵ سهام هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است

وارن بافت در ۵ سهام هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است

انتظار می‌رود هوش مصنوعی (AI) تولید ناخالص داخلی جهانی را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵.۷ تریلیون دلار افزایش دهد. شناسایی این پتانسیل بالقوه و خارق‌العاده هوش مصنوعی توسط سرمایه‌گذاران بزرگی همچون وارن بافت موجب شده که تمایل زیادی به خرید سهام‌های هوش مصنوعی نشان دهند، تا جایی که بافت به تازگی اقدام به سرمایه‌گذاری در ۵ سهام هوش مصنوعی کرده است.

به گزارش هوشیو، امسال هیچ نوآوری در وال استریت بیشتر از هوش مصنوعی (AI) مورد توجه سرمایه‌گذاران و متخصصان صنعت مالی قرار نگرفته است.

هوش مصنوعی شامل استفاده از نرم‌افزار و سیستم برای انجام وظایفی است که معمولاً به انسان‌ها محول می‎شود. نکته کلیدی، ادغام یادگیری ماشینی (ML) است که به نرم‌افزار و سیستم‌ها اجازه می‌دهد در طول زمان «یاد بگیرند» و تکامل یابند. بر اساس گزارش PwC، انتظار می‌رود این تحول تا سال ۲۰۳۰ ۱۵.۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند.

پتانسیل نوآورانه و ارقام هنگفت دلاری پشت هوش مصنوعی توجه بسیاری از موفق ترین مدیران پول وال استریت را به خود جلب کرده است و این شامل وارن بافت مدیرعامل میلیاردر برکشایر نیز می‌شود. بافت با تیم سرمایه‎گذاری خود تقریبا نیمی از سبد ۳۶۵ میلیارد دلاری برکشایر در سه سهام هوش مصنوعی سرمایه‎گذاری شده است.

با این حال، قرار گرفتنBerkshire در معرض هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی‌شود. برکشایر هاتاوی، شرکتی که متعلق به وارن بافت است، نه تنها در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند، بلکه دارای یک شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی به نام مدیریت دارایی نیوانگلند (NEAM) است. اگرچه بافت مستقیماً بر سرمایه‌گذاری‌های NEAM نظارت نمی‌کند، دارایی‌های ۶۹۰ میلیون دلاری که توسط NEAM نگهداری می‌شود، هنوز بخشی از دارایی‌های کلی بافت است. بنابراین، این مجموعه مخفی وارن بافت است .

از ۳۰ ژوئن، سبد سرمایه‌گذاری خصوصی وارن بافت که ۶۹۰ میلیون دلار ارزش دارد، شامل سرمایه‌گذاری در پنج سهام هوش مصنوعی می‌شود. این اطلاعات از بایگانی‌های فرم ۱۳F می‌آید، که شامل اسنادی است که مدیران سرمایه‌گذاری عمومی مانند شرکت وارن بافت؛ برکشایر هاتاوی، ملزم به ارائه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) برای افشای دارایی‌های خود هستند.

5 سهام هوش مصنوعی سرمایه گذاری

سهام کلاس A Alphabet؛ GOOGL: ارزش بازار ۴,۱۲۴,۰۶۴ دلار

اولین سهام هوش مصنوعی که در سبد مخفی Oracle of Omaha خواهید یافت(Alphabet (GOOGL 0.83٪) (GOOG 0.73٪ است، شرکت مادر موتور جستجوی اینترنتی Google و پلتفرم پخش YouTube و شرکت‌های تابعه دیگر. مدیریت دارایی نیوانگلند تا پایان ماه ژوئن مالک ۳۰۴۰۰ سهام کلاس A (GOOGL) آلفابت بود که تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ارزش بازار آن ۴.۱ میلیون دلار بود.

Alphabet از هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی استفاده می‎کند. مهم‌تر از همه، این است که این فناوری از طریق Google برای افزایش بیشتر کیفیت نتایج جستجو برای موتور جستجوی اینترنتی پیشرو در جهان استفاده می‌شود. همچنین در YouTube، دومین پلتفرم اجتماعی پربازدید جهان، برای حذف محتوایی که شرایط خدمات آن را نقض می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیزی که ممکن است چندان قابل مشاهده نباشد این است که آلفابت به راه‌حل‌های هوش مصنوعی در Google Cloud، ارائه خدمات زیرساخت ابری این شرکت، تکیه کرده است. راه‌حل‌های ML مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد مدل‌های خود را بسازند که می‌تواند مقادیر زیادی از داده‌های کاربر را تجزیه‌و‌تحلیل کند و پیش‌بینی نماید که چگونه کاربران به تغییرات مختلف (مثلاً معرفی محصولات جدید یا تبلیغات) واکنش نشان می‌دهند.

البته، جذابیت اصلی Alphabet همچنان گوگل این موتور جستجوی پیشرو در جهان است. از آوریل ۲۰۱۵، سهم جستجوی اینترنتی جهانی گوگل به کمتر از ۹۰ درصد نزول نکرده است. این انحصار واقعی در جستجو، آلفابت را به یک منبع درآمد مطمئن و سودآور تبدیل می‌کند.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان: ارزش بازار ۲,۰۸۰,۴۶۷ دلار

دومین سهام هوش مصنوعی که در سبد مخفی وارن بافت پیدا خواهید کرد، شرکت تولید نیمه هادی تایوان ( TSM -0.46٪) است که بیشتر به عنوان “TSMC” شناخته می‌شود. مدیریت دارایی نیوانگلند تا پایان سه‌ماهه دوم ۲۲۳۲۵ سهم TSMC را در اختیار داشت.

TSMC به عنوان ستون فقرات زنجیره تامین جنبش هوش مصنوعی عمل می‌کند. این شرکت، پیشرو در تولید تراشه در جهان است و در حال حاضر مسئولیت اصلی تولید واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) مورد استفاده در مراکز داده با کارایی بالا را بر عهده دارد. بازیگران برجسته در بازار AI-GPU، از جمله Nvidia ( NVDA -1.45٪ ) و Advanced Micro Devices ، برای تولید به TSMC وابسته هستند.

جالب اینجاست که انویدیا که زمانی در مجموعه مخفی بافت قرار داشت، فروش پردازنده‌های گرافیکی A100 و H100 خود را به دلیل ظرفیت ناکافی تراشه در TSMC به حداکثر رسانده است. TSMC در حال دو برابر کردن ظرفیت CoWoS خود است که امیدواریم عدم تعادل عرضه و تقاضای AI-GPU را که Nvidia با آن درگیر است، کاهش دهد.

اپل: ارزش بازار ۲,۳۸۴,۱۶۵ دلار

سومین سهام هوش مصنوعی که در سبد محرمانه ۶۹۰ میلیون دلاری وارن بافت پیدا می‌کنید، سهام فناوری اپل است و این جای تعجب نیست. زیرا اپل جایگاه قابل‌توجهی در سبد مدیریتی برکشایر هاتاوی دارد. تا ۳۰ ژوئن، NEAM  12584 سهام اپل را در اختیار داشت.

اگرچه هوش مصنوعی در چند ماه گذشته به یک روند غیرقابل فراموشی تبدیل شده، اما بیش از یک دهه است که در محصولات فیزیکی اپل گنجانده شده است. معرفی دستیار دیجیتال مبتنی بر صوت سیری توسط اپل در سال ۲۰۱۱، و توسعه مداوم هوش مصنوعی از طریق ویژگی‌هایی مانند تصحیح خودکار نشان می‌دهد که چگونه اپل در استفاده از محصولات خود انقلابی ایجاد کرده است.

هدست واقعیت افزوده/واقعیت مجازی Vision Pro این شرکت که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود، نمونه‌ای برجسته‌تر از نوآوری و ادغام هوش مصنوعی در محصولات اپل است.  Vision Pro دارای ویژگی‌هایی مانند ردیابی چشم و ردیابی حرکت دست و سایر موارد است.

اما همانطور که بارها اشاره شده، جذابیت اپل برنامه بازگشت سرمایه و ثبات جریان نقدی آن است. اپل از زمان ارائه برنامه بازخرید سهام در سال ۲۰۱۳، بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار سهام عادی خود را مجددا خریداری کرده و بیش از ۱۱۳ میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی در دوره ۱۲ ماهه بعدی ایجاد کرده است.

سهام هوش مصنوعی

نیمه هادی های NXP: ارزش بازار ۹,۳۷۴,۷۱۴ دلار

چهارمین سهام هوش مصنوعی که وارن بافت روی آن سرمایه‌گذاری کرده NXP Semiconductors (NXPI -0.47٪) است. تا پایان ژوئن، NEAM دارای ۴۴۶۵۰ سهم NXP بود که ارزش آن تا ۱ سپتامبر نزدیک به ۹.۴ میلیون دلار رسید.

پیوند NXP با هوش مصنوعی را می‌توان در درجه اول به پردازنده‌ها و میکروکنترلرهای مختلف مورد استفاده در خودروهای نسل بعدی ردیابی کرد. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، NXP خانواده پردازنده‌های برنامه‌های کاربردی i.MX 95 خود را معرفی کرد، که نقش مهمی در تضمین ویژگی‌های ایمنی حیاتی خودروهای آینده دارند.

NXP Semiconductors کاربردهای پردازشی فراتر از صنعت خودرو نیز دارد. راه‌حل‌های ML و یادگیری عمیق آن توسط برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا (IoT) و در بخش صنعتی استفاده می‌شود. این می‌تواند چیزی به سادگی ایمن کردن اتصال WiFi خانگی یا تضمین امنیت شبکه‌های صنعتی باشد.

بسیاری از سهام هوش مصنوعی ارزش بالایی دارند، به این معنی که قیمت آنها در مقایسه با درآمدشان گران است. با این حال، NXP Semiconductors متمایز است زیرا به سهامداران خود نسبت قیمت به درآمد (P/E) کمتری معادل ۱۴ ارائه می‎دهد که این امر نشان می‌دهد سهام آن نسبتاً ارزان‌تر است.

Broadcom: ارزش بازار ۱۳,۰۷۴,۷۱۲ دلار

پنجمین و آخرین سهام هوش مصنوعی متعلق به سبد مخفی ۶۹۰ میلیون دلاری وارن بافت، متخصص راه‌حل‌های نیمه هادی برادکام (AVGO 0.06٪) است .

تا ژوئن، سبد سهام بافت دارای ۱۴۹۸۵ سهم Broadcom بود که ارزش آن تقریباً ۱۳ میلیون دلار ارزیابی می‌شد. این سرمایه‌گذاری قوی‌ترین حمایت NEAM از هوش مصنوعی است.

احتمالاً هیجان‌انگیزترین راه‌حل‌ هوش مصنوعی که تا به امروز توسط Broadcom رونمایی شده ، تراشه Jericho3-AI آن است. این تراشه شبکه که توسط Broadcom در ماه آوریل معرفی شد، می‌تواند اتصال را به ۳۲۰۰۰ پردازنده گرافیکی پرقدرت در مراکز داده با شتاب هوش مصنوعی افزایش دهد. به طور خلاصه، Jericho3-AI  واسطه‌ای است که وظیفه دارد استفاده از شبکه را به حداکثر برساند و عملاً پتانسیل تراکم ترافیک را از بین ببرد.

با این حال، تصمیم تیم سرمایه‌گذاری NEAM برای سرمایه‌گذاری در Broadcom اساساً توسط Jericho3-AI هدایت نمی‌شود، بلکه احتمالاً با چشم‌انداز انقلاب ۵G در حال انجام است. Broadcom درصد قابل‌توجهی از فروش خود را از تامین تراشه‎‌های بی سیم و راه‌حل‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند نسل بعدی به دست می‌آورد. از آنجایی که زیرساخت بی‌سیم برای پشتیبانی از سرعت دانلود سریع‌تر ۵G در حال ارتقا است، چرخه جایگزینی دستگاه‌ها را آغاز کرده که انتظار می‌رود چندین سال ادامه داشته باشد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]