40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 وال استریت: سهام شگفت‌انگیزی در هوش مصنوعی در حال رشد ۱۸۰ درصدی است

وال استریت: سهام شگفت‌انگیزی در هوش مصنوعی در حال رشد ۱۸۰ درصدی است

سرمایه‌گذارانی که امیدشان به سهام متخصص پلتفرم داده مبتنی بر ابرSnowflake (SNOW -2.10%) است، اخیراً روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشته‌اند و دلیل عمده آن، واکنش وال استریت به نتایج سه‌ماهه اول مالی ۲۰۲۴ شرکت بود که منتشر شده است.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که Snowflake با کاهش تقریباً تمام سودهای ماهانه خود در یک روز، خیال سرمایه‌گذارانش را مبنی بر کاهش سرعت رشد شرکت، راحت کرد. درست بعد از این قضیه، سهام Snowflake به طرز چشمگیری بهبود یافت، به طوری که افزایش بیش از ۲۰ درصدی پیدا کرد. تحلیلگران بر این باورند که سهام Snowflake سود بیشتری خواهد کرد.

برخی شاید تصور کنند که مگر می‌شود با توجه به مشکلات اقتصادی سه‌ماهه اخیر، سهام Snowflake رشد کند! اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این سهام نسبت به سطوح فعلی، افزایش ۱۸۰ درصدی پیدا خواهد کرد، چراکه نگاهی دقیق‌تر به ما می‌گوید که فناوری هوش مصنوعی پشت این ماجراست که قادر است رشد Snowflake را افزایش دهد.

رشد 180 درصدی سهام هوش مصنوعی

هوش مصنوعی، عامل اصلی رشد Snowflake

به گفته مدیران Snowflake هوش مصنوعی می‌تواند بر تجارتشان تأثیر مثبت بگذارد، چراکه این شرکت، زمان زیادی را صرف گفت‌وگوهای تلفنی کنفرانس درآمد در ماه گذشته کرده است. فرانک اسلوتمن، مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفته است که مدل‌های هوش مصنوعی مولد که برنامه‌های کاربردی محبوبی مانند ChatGPT بر اساس آن‌ها ساخته شده‌اند، از طریق حجم عظیمی از داده‌های استخراج‌شده از اینترنت، آموزش داده می‌شوند.

احتمال می‌رود هوش مصنوعی مولد، فرصتی طلایی برای رشد این شرکت باشد و دلیل آن این است که Snowflake به مشتریان این امکان را می‌دهد، تا حجم عظیمی از داده‌ها را در یک پلتفرم فعال ابری ادغام کنند و بتوانند از آن طریق، برنامه‌هایی کاربردی بسازند. از طرفی، Snowflake معتقد است که شرکت‌ها این امکان را خواهند داشت که مدل‌های هوش مصنوعی مولد سفارشی‌ را با مجموعه داده‌های خود ایجاد کنند و این درست زمانی است که شرکت در اوج قرار دارد و دنیای روبه‌رشدی از داده‌های عمومی و خصوصی را مدیریت می‌کند.

خبر خوب این است که در حال حاضر، تقاضای مرتبط با هوش مصنوعی پلتفرم داده ابری Snowflake رشد خوبی داشته است. به گفته مدیرعامل این شرکت، موارد استفاده از علم داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در Snowflake هر روز در حال افزایش است. وی همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که پلتفرم دیگر این شرکت به نام Streamlit 1500 برنامه مبتنی بر مدل زبان بزرگ (LLM) از جمله آزمایشگاه GPT Open AI را ساخته است که به کاربران اجازه می‌دهد دستیارهای هوش مصنوعی سفارشی ایجاد کنند یا به دستیاران هوش مصنوعی از پیش آموزش‌دیده دسترسی داشته باشند. در حقیقت، پلتفرم داده Snowflake باید شاهد افزایش کاربردهای مرتبط با هوش مصنوعی باشد، چراکه انتظار می‌رود بازار هوش مصنوعی در دهه آینده ده برابر رشد کند و درآمد سالانه ۱۱۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۳۲ ایجاد نماید. گذشته از آن، این شرکت در حال حاضر در کل بازار قابل دستیابی برای یک محصول (TAM) قرار دارد و به احتمال قوی در سال ۲۰۲۶ به ۲۴۸ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. اینجاست که تأثیری که هوش مصنوعی خواهد گذاشت باعث می‌گردد فرصت‌های چشمگیری برای این شرکت ایجاد شود. البته سرمایه‌گذاران باید این را در نظر بگیرند که Snowflake در ۱۲ ماه اخیر، ۲.۳ میلیارد دلار درآمد داشته و این رقمی است که در مقایسه با کل بازار قابل دستیابی برای آن، ناچیز است.

سهام شگفت‌انگیزی در هوش مصنوعی (2)

آیا Snowflake قادر به ارائه سودهای فوق‌العاده‌ای است که وال استریت انتظار دارد؟

این شرکت انتظار دارد همچنان که رشد قابل احترامی در گذشته داشته، در سال جاری نیز درآمد محصولش ۳۴ درصد افزایش یابد و به ۲.۶ میلیارد دلار برسد و این یعنی درآمد کلی‌اش به ۲.۷۶ میلیارد دلار خواهد رسید. پیش‌بینی تحلیلگران نیز حاکی از آن است که در دو سال مالی آینده، همچنان Snowflake رشد داشته باشد.

این یک امر کاملاً طبیعی است که ببینیم فناوری هوش مصنوعی برای رشد سریع‌تر به Snowflake کمک می‌کند و حتی در سال مالی ۲۰۲۶ به درآمد ۵ میلیارد دلاری دست پیدا کند. حتی اگر بگوییم پیش‌بینی شده است که این شرکت در پایان سال مالی ۲۰۲۹ درآمدی معادل ۱۰ میلیارد دلار خواهد داشت، سخنی به گزافه نگفته‌ایم. در حقیقت، اگر Snowflake موفق شود چنین پیش‌بینی‌هایی را جامه عمل بپوشاند، طی ۶ سال ارزش بازارش به ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. در واقع، این افزایش ۱۶۰ درصدی نسبت به سطح فعلی شرکت است و چندان فاصله‌ای با رشد فوق‌العاده مورد انتظار وال استریت از Snowflake ندارد.

بنابراین، بعید نیست که سرمایه‌گذارانی که به دنبال سهام‌های در حال رشدند، Snowflake را زیر نظر بگیرند، زیرا می‌دانند که تقاضای زیادی برای پلتفرم ابری آن در بحبوحه‌ای که هوش مصنوعی رونق گرفته است، وجود دارد و این موضوع می‌تواند در بلندمدت به رشد سهام این شرکت بیفزاید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]