40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 وبینار «خواندن دیجیتال؛ پیوندهای اجتماعی و پیامدهای فرهنگی» برگزار می‌شود

وبینار «خواندن دیجیتال؛ پیوندهای اجتماعی و پیامدهای فرهنگی» برگزار می‌شود

با حضور استاد دانشکده آموزش و علوم اطلاعات دانشگاه UCLA:

وبینار فراملی «خواندن دیجیتال؛ پیوندهای اجتماعی و پیامدهای فرهنگی» برگزار می‌شود.

امروز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه وبیناری فراملی تحت عنوان «خواندن دیجیتال؛ پیوندهای اجتماعی و پیامدهای فرهنگی»، با حضور ماریان ولف استاد دانشکده آموزش و علوم اطلاعات و مدیر مرکز نارسایی‌های خواندن دانشگاه UCLA برگزار می ‌شود. این وبینار پنجمین جلسه از سلسله وبینارهای است که تحت عنوان «خواندن دیجیتال و ادبیات الکترونیک» تاکنون برگزار گردیده است.

وبینار خواندن دیجیتال

به گزارش هوشیو به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پنجمین جلسه از این سلسله وبینارها به دبیری هما یزدانی کارشناس پژوهش نهاد راس ساعت ۱۳ امروز برگزار خواهد شد.

تاکنون ۴ جلسه از این وبینارها در تابستان ۱۴۰۱ با همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده و هدف از برگزاری آنها شناخت ابعاد مختلف ادراکی، شناختی، احساسی و ارتباطاتی پدیده و نسبتاً جدید ادبیات الکترونیک با در نظر گرفتن انواع اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان گردیده است.

سخنرانان حاضر در این نشست آنلاین عبارت‌اند از: ماریان ولف (Maryanne Wolf)، استاد دانشکده آموزش و علوم اطلاعات دانشگاه UCLA که متخصص نارساخوانی و سوادآموزی در این دانشگاه نیز هست. سیامک محبوب دارنده دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی از دانشگاه خوارزمی و استادیار گروه علوم داده و هوش مصنوعی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، که به‌عنوان سخنرانان این نشست خواهند بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند رأس ساعت ۱۳ امروز و از طریق اپلیکیشن اسکای به آدرس skyroom.online/ch/researchpl/webinar مراجعه کرده یا از طریق راه‌های ارتباطی دیگری نظیر صفحه آپارات نهاد به نشانی www.aparat.com/iranpl، صفحه اینستاگرام نهاد @iranlibraries و پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد www.iranpl.ir به‌صورت مستقیم و زنده، شاهد برگزاری این نشست باشند.

گفتنی است: سایر عناوینی که در این سلسله وبینارها تاکنون برگزار شده عبارت‌اند از: «ادبیات الکترونیک؛ مَجاز یا واقعیت؟»، خواندن دیجیتال و فرایندهای شناختی؛ تمرکز، حافظه و یادگیری»، «خواندن دیجیتال و فرایندهای شناختی؛ بدن، ابزار و محیط»، «خواندن در رسانه دیجیتال از منظر تعامل انسان و رایانه».

شایان ذکر است: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها از زبان هما یزدانی دبیر این جلسات، بررسی تأثیر دیجیتالی‌شدن رفتار خواندن و ابزارهای در دسترس برای خوانش بر جنبه‌های گوناگون فرهنگی و شناختی زندگی افراد است. وی بر این باور است که ادبیات الکترونیک ژانر جدیدی در ادبیات به شمار می‌رود که خلق آثار ادبی در آن متکی بر استفاده از ابزارهای دیجیتالی خواهد بود. براین‌اساس، می‌توان آثاری را که پیش‌تر از اینها نیز نگارش یافته بودند، با کمک و به‌کارگیری ابزارهای الکترونیک مطالعه کرد.

در بررسی چالش‌های پیرامون الکترونیکی‌شدن منابع، کاترین هیلز (Katherine Hayles) منتقد ادبی برجسته آمریکایی و سخنران نخستین وبینار «خواندن دیجیتال و ادبیات الکترونیک»، پاشنه آشیل ادبیات الکترونیک را این دانست که، خیلی زود قدیمی و از دسترس خارج می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]