40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استارتاپ هوش مصنوعی آرگو در پایان راه؛ فورد، آرگو را نابود کرد!

استارتاپ هوش مصنوعی آرگو در پایان راه؛ فورد، آرگو را نابود کرد!

استارتاپ هوش مصنوعی آرگو، شرکتی وابسته به فورد بود که در زمینه بینایی ماشین و خودروهای خودران پژوهش و فعالیت می‌کرد. آرگو به‌این‌خاطر معروف بود، چراکه از سال ۲۰۱۶ تاکنون، یکی از ده استارتاپ برتر هوش مصنوعی در جهان (از منظر بالارفتن ارزش سود در سهام) بود.

حالا متأسفانه خبر رسیده که استارتاپ هوش مصنوعی آرگو به پایان‌ِ راهِ خود نزدیک‌ می‌شود و به‌زودی خط ‌تولیدِ آن برای همیشه خاموش‌ خواهد شد.

پایان آرگو، شوکی بزرگ برای استارتاپ‌های هوش مصنوعی

وقتی این ‌خبر منتشر شد که استارتاپ هوش مصنوعی آرگو با پشتیبانی شرکت بزرگ فورد، درهای خود را می‌بندد و خط‌ تولید خود را خاموش‌ می‌کند، شوک بزرگی برای همه دست‌اندرکاران استارتاپ‌های هوش مصنوعی بود. این ‌خبر به‌ این‌ دلیل شوک‌آور است، چراکه هیچ‌کس حتی فکر سقوط آرگو را هم نمی‌کرد. دیگر دست‌اندرکاران استارتاپ‌های هوش مصنوعی، هیچ اطلاعی در مورد اینکه دقیقاً چرا این تصمیم گرفته ‌شده، نداشتند. با‌این‌حال، پس‌ از آنکه بیانیه فورد منتشر شد، ما درک بهتری از تفکر این خودروساز پیدا کردیم.

ظاهراً مدیران شرکت فورد بر این‌ باورند که اساساً رسیدن به خودروهای‌ خودران سطح ۴ (یعنی خودروهای تمام هوشمند، بدون‌نیاز به هیچ‌گونه دخالت انسانی) هزینه زیادی دارد و از آنجا که استارتاپ هوش مصنوعی آرگو تمام تلاشش را روی ساخت فناوری‌های این ‌نوع از خودرو گذاشته ‌بود، درنتیجه بودجه زیادی را از دست‌ داده ‌است. تخمین‌ زده ‌می‌شود، مدیران بلندپرواز استارتاپ هوش مصنوعی آرگو، تاکنون «بیش‌ از صد میلیارد» روی خودروهای خودران سطح ۴ سرمایه‌گذاری کرده‌ باشند و این در حالی ‌است که شرکت نتوانسته سود این سرمایه‌گذاری‌ها را برگرداند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران این شرکت گفت: «هنوز هیچ‌کس یک مدل کسب‌وکار سودآور را در مقیاس خودروهای خودران سطح ۴ ندیده ‌است.»

آرگو

با نابودی آرگو، برنامه بعدی فورد برای خودروهای خودران چه‌ خواهد بود؟

داگ فیلد، رئیس «توسعه محصول‌ و فناوری پیشرفته فورد» توضیح ‌داد که «فورد قصد دارد، تلاش‌های خود را بر روی سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲ و سطح ۳ متمرکز کند؛ چراکه در کوتاه‌مدت این فناوری‌ها برای خودروهای خودران سودآورتر و کاربردی‌تر خواهند بود.»

او همچنین اضافه کرد: «تجاری‌سازی خودروهای خودران سطح ۴، در مقیاسی بسیار بیشتر از آنچه قبلاً انتظار داشتیم، طول ‌می‌کشد. فناوری‌های کمک‌راننده سطح ۲ و سطح ۳ مشتری‌های بسیار بیشتری دارند و همین‌ حالا نیز بسیاری از شرکت‌های سازنده خودروهای خودران در فروش از ما جلو افتاده‌اند. متأسفانه استارتاپ هوش مصنوعی آرگو حتی در طولانی‌مدت هم به‌ آن سودآوری نخواهد رسید. البته این بدان معنا نیست که فورد باور داشته‌ باشد، دستیابی به خودروهای خودران سطح ۴ غیرممکن ‌است؛ بیشتر این ‌است که این پروژه در‌حال‌حاضر سودآوری ندارد و بعید به ‌نظر‌می‌ رسد که یک پیشرفت بزرگ در گوشه‌وکنار باشد.

فارلی مدیرعامل فورد، در ادامه افزود: «ما دیگر مثل گذشته انتظار یک‌ لحظه «شگفت‌انگیز» نداریم و می‌خواهیم با منطق اقتصادی از سرمایه‌های فورد نگهداری‌کنیم. همان‌طور که قبلاً هم گزارش کردیم، تصمیم برای پایان‌کارِ استارتاپ هوش مصنوعی آرگو برای ما اصلاً آسان ‌نبود.»

گزارش‌ شده که شرکت فورد «نزدیک ‌به سه میلیارد دلار کاهش ارزش غیرنقدی و پیش ‌از مالیات در سرمایه‌گذاری خود روی استارتاپ هوش مصنوعی آرگو ثبت ‌کرده ‌است، که‌ این منجر به زیان خالص ۸۲۷ میلیون ‌دلار برای سه‌ماهه سومِ سال شده ‌است.» البته این پولِ بسیار زیادی‌ است، ولی کمک‌ می‌کند تا همه‌چیز برای سازندگان خودروهای خودران روشن‌ شود.

جدیدترین مطالب حوزه کسب و کار در هوش مصنوعی را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]