40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پنج دستاورد برتر هوش مصنوعی در CES برای کسب‌وکار سازمانی

پنج دستاورد برتر هوش مصنوعی در CES برای کسب‌وکار سازمانی

از آنجایی که صاحب و برگزارکننده‌ CES انجمن فناوری مصرف‌کننده Consumer Technology Association است، طبیعی است که تمرکز اصلی این رویداد بر فناوری‌هایی باشد که در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند؛ اما این بدین معنی نیست که کسب‌وکارها و کارآفرینان، به‌ویژه آنهایی که در حوزه‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فعالیت دارند، دست ‌خالی برمی‌گردند.

این نکته در نمایشگاه امسال پررنگ‌تر از همیشه بود و به جرئت می‌توان گفت هیچ فناوری دیگری در حال حاضر محبوبیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را ندارد. از میان ابعاد مختلف خود این فناوری‌ها نیز آن‌چه نقل مباحث این روزهاست، هوش مصنوعی مولد است که در سیستم‌هایی همچون DALL-E و ChatGPT ظهور یافته است.

در این نوشتار به پنج دستاوردی اشاره می‌کنیم که از نظر متخصصان و فروشندگان، بزرگ‌ترین دستاوردهای CES امسال در حوزه‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بوده‌اند:

پنج دستاورد برتر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی لبه – اور دانون Orr Danon ، مدیرعامل هایلو Hailo

با توجه به پختگی و عملکرد سخت‌افزارهای هوش مصنوعی لبه و البته به لطف پیشرفت‌های بینایی کامپیوتری، CES امسال نه‌تنها شاهد محصولات مصرفی نوآورانه‌ مجهز به هوش مصنوعی بود، بلکه محصولات تجاری را نیز شامل می‌شد که با تکیه بر هوش مصنوعی، برای خودکارسازی، گسترش مقیاس و ارتقای فرایندهای کاری در زوایای مختلف بازار به کار می‌روند.

رویداد امسال CES مصادیق متعددی از تحول هوش مصنوعی به نمایش گذاشت و اثرگذاری این فناوری بر کسب‌وکارها را به‌خوبی نشان داد. از جمله‌ این محصولات می‌توان به ربات‌های خودکاری اشاره کرد که برای اجرای مسائل گوناگون ساخته شده بودند و یا ماشین‌های کشاورزی که با تکیه بر هوش مصنوعی اثربخش‌تر و پایدارتر شده بودند. نرم‌افزارهای حرکتی پیشرفته و دستگاه‌های خانگی هوشمند نیز از دیگر محصولات CES بودند که قدرت هوش مصنوعی را به نمایش گذاشتند.

با وجود این، هنوز صنایع بسیاری هستند که در لبه‌ تحول ناشی از هوش مصنوعی قدم برمی‌دارند. هوش مصنوعی لبه قادر است تا به صورت کامل تصورمان از دنیای اطراف را تغییر دهد، چون دستگاه‌هایی همچون دوربین‌های هوشمند، خودروهای خودران، ربات‌های خودکار، ابزارهای پیشرفته مدیریت ترافیک، ساخت‌وساز هوشمند و غیره را میسر می‌سازد که هوش مصنوعی در بطن همگی‌شان قرار دارد. هوش مصنوعی لبه این قدرت را دارد، تا همه‌ چیز را تغییر دهد و با کاربردهای مختلف، جهان را به جایی هوشمندتر و ایمن‌تر تبدیل کند.

 CES برای کسب‌وکار سازمانی

سرنخی برای بازاریاب‌ها – نیل اسمیت Neil Smith ، مدیرعامل تریپل‌لیفت TripleLift

رویداد امسال CES به وضوح نشان داد که هوش مصنوعی در اوج خود به سر می‌برد. این نکته نه‌تنها به نقش این فناوری در محصولات هیجان‌انگیز مصرفی اشاره داشت، بلکه در کاربردش در زندگی روزمره و عملیات‌های کاری بازاریاب‌ها نیز به چشم می‌خورد. این ابزارها با سرعتی چشمگیر جایگاه خود را به عنوان ابزارهای قدرتمند و ضروری تثبیت می‌کنند که طراحان تبلیغ باید با آغوش باز بپذیرند.

همین حالا هم شمار قابل‌توجهی ابزار وجود دارند که در همه‌ ابعاد کار، از ساده‌سازی فرایند شخصی‌سازی گرفته تا تحلیل پیش‌بین ترندهای بازار، به کار می‌روند، تا مطمئن شوند بازار، شرایط لازم برای حفظ حریم شخصی مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کند. نمایشگاه امسال به وضوح شلوغ‌تر از سال‌های گذشته بود و به متخصصان فرصت داد، تا بر ابزارهایی تمرکز کنند که اثربخشی، کارآمدی و شفافیت بیشتری به شرکت‌ها بخشیده و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد فرصت‌های بیشتری برای خیال‌پردازی داشته باشند، تا بدین ترتیب، هم به اعتبار و آوازه‌ خود کمک کنند و هم با مشتریان بهتر ارتباط برقرار کنند.

هوش مصنوعی، مدیریت داده و اینترنت اشیاء – ایمی دارواکر Amey Dharwadker ، سرپرست فنی تیم یادگیری ماشینی فیسبوک

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کسب‌وکارها از CES امسال به بحث مدیریت داده در عرصه‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برمی‌گردد. با افزایش حجم داده‌هایی که کسب‌وکارها تولید و گردآوری می‌کنند، سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگری باید در حوزه‌ مدیریت و محافظت از داده‌ها، سیاست‌ها و رویه‌هایی شفاف در پیش بگیرند. کاهش خطر افشا یا سوءاستفاده غیرعمدی از داده‌های شخصی حساس مستلزم سیاست‌های مستحکم امنیت و حریم خصوصی است که تضمین کنند این داده‌ها با رعایت اصول اخلاقی و با مسئولیت‌پذیری کامل مدیریت می‌شوند و از قوانین مربوطه پیروی می‌کنند.

ترند دیگری که در CES مشخص شد، همگرایی چشمگیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با سایر فناوری‌های نوظهور، همچون اینترنت اشیاء است. این همگرایی می‌تواند طیف جدیدی از کاربردها و فرصت‌های کاری جدید را پیش روی سازمان‌ها باز کند، تا از آن‌ها بهره‌مند شوند. کسب‌وکارهایی که قادر به استفاده‌ اثربخش از این فناوری‌ها هستند، در موقعیتی قرار خواهند گرفت که جریان نوآوری را به پیش برانند و مزیتی رقابتی در بازار به دست آورند.

هوش مصنوعی در CES

هوش مصنوعی مکالمه‌ای – آندری پاپانچا Andrei Papancea ، مدیرعامل و بنیان‌گذار NLX

فناوری‌هایی که در CES به نمایش گذاشته شدند، باورمان در مورد آینده‌ هوش مصنوعی مکالمه‌ای را تقویت کردند. این فناوری در سال ۲۰۲۳ نقشی برجسته‌تر در بخش خدمات مشتری بر عهده خواهد گرفت. در ادامه‌ این جریان، تمرکزها بر انواع مکالمات (چندحالتی، چت یا صوتی) افزایش خواهد یافت.

مکالمه‌ چندحالتی دستاورد بزرگی محسوب می‌شود چون گزینه‌ بسیار خوبی برای ارتقای خدمات مشتریان پیش روی شرکت‌ها قرار می‌دهد. با کمک این فناوری، طی عملیاتی نسبتاً ساده، یک عامل به صورت صوتی راهنمایی و کمک لازم را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. به بیان دیگر، به لطف این فناوری، مشتریان بدون اینکه در صف طولانی انتظار معطل شوند، به خواسته‌ خود می‌رسند.

در حال حاضر، تجربه‌ چندحالتی روی بیش از نیمی از مشتریان بالقوه اجرا خواهد شد. ۹۰ درصد از مشتریان از دو یا چندین کانال استفاده می‌کنند که اغلب اوقات ارتباط صوتی است که سپس به واتساپ، وب‌چت یا اس‌ام‌اس تبدیل می‌شود.

حضور فراگیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی – دیوید فینکلشتاین، مدیرعامل BDEX

یکی از وجوه اشتراک CES امسال با رویدادهای گذشته تمرکزش بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بود. سردمداران دنیای فناوری عرصه‌ای پیدا کردند، تا همه چیز را از کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات و بازاریابی تا خودروهای خودران و پهپادها و غیره، به نمایش بگذارند. علاوه بر این‌ها، مصادیقی از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی نیز به چشم می‌خورد که برای کاربرد در حوزه‌های بهداشت‌ودرمان، فناوری مصرف‌کننده، تعدیل محتوای دیجیتال و صنایع دیگر ساخته شده بودند.

با اینکه کاربردها و نرم‌افزارهای تکراری در حوزه‌های قدیمی هم در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، تحولات هوش مصنوعی را باید به عنوان شاخصی در نظر گرفت که نشان‌گر سمت‌وسوی آینده‌ این صنعت است. هوش مصنوعی در راهکارهای خودکارسازی و شبیه‌سازی انسان‌ها به کار خواهد رفت، تا تجربه‌ کاربری بهتری برای انسان‌ها فراهم آورد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]