40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیش‌بینی ۲۰۲۳ گلوبال دیتا: زمستان پرچالش در انتظار متاورس!

پیش‌بینی ۲۰۲۳ گلوبال دیتا: زمستان پرچالش در انتظار متاورس!

متاورس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و در سناریوهای شبیه‌سازی‌شده در زمان واقعی با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند. این فناوری در درازمدت می‌تواند انقلابی در نحوه اجتماعی شدن انسان‌ها، شیوه‌های مختلف کسب‌وکار و نیز استفاده افراد از رسانه‌ها ایجاد کند.

شرکت پیشرو داده و تجزیه و تحلیل «گلوبال دیتا» در آخرین گزارش موضوعی خود در خصوص فناوری، رسانه و پیش‌بینی‌های مخابراتی برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده است که به‌زودی علاقه مصرف‌کنندگان متاورس، کاهش خواهد یافت و در عوض آن‌ها به منظور ایجاد نوآوری در متاورس چینی، به توسعه‌دهندگان این فناوری فشار خواهند آورد.

گلوبال دیتا

چه اتفاقاتی در سال ۲۰۲۳ در انتظار دنیای فناوری است؟

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲، ویلیام تایسون، تحلیلگر تیم هوش موضوعی در گلوبال دیتا، پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۳ این اتفاقات در پیش است:

۱- متاورس در سال ۲۰۲۳ نمی‌تواند از پس هیاهوها برآید!

متاورس در سال ۲۰۲۳ در حالی زمستان را پشت سر خواهد گذاشت که پذیرش گسترده متاورس در سال آینده رو به افول خواهد رفت! دلیل این اتفاق نیز بالغ نشدن فناوری‌های فعالی مانند واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI) و از تب‌و‌تاب افتادن استفاده از فناوری متاورس در میان مصرف‌کنندگان دانسته شده است!

تایسون در این باره می‌گوید: «دلیل اینکه نمی‌توان یک برنامه‌ریزی درستی برای متاورس داشت، این است که آینده آن نامشخص است. البته پتانسیل بلندمدت خارق‌العاده آن به طور گسترده شناخته شده، به همین دلیل است که Big Tech علی‌رغم عدم بازگشت سرمایه کوتاه‌مدت، همچنان به تمرکز میلیاردها دلار، برای حضور خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد این فناوری دوره سردی را تجربه کند که البته این اتفاق، فرصتی را برای توسعه فناوری‌های زیربنایی فراهم خواهد کرد.»

۲- سرمایه‌گذاری‌های متاورس چین از غرب پیشی خواهد گرفت!

با وجود مقررات سختگیرانه در سال ۲۰۲۳، چین به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های متاورس زیربنایی ادامه خواهد داد. با این حال، شرکت‌های چینی باید از برنامه‌ریزی‌های دولت در مورد قوانین متاورس پیروی کنند.

تایسون در ادامه این مبحث می‌گوید: «برنامه‌ریزی مرکزی در چین به توسعه متاورس کمک می‌کند، زیرا شرکت‌های این کشور قصد دارند توانایی‌های غرب را تضعیف کنند. شرکت‌های چینی در تلاش برای نوآوری از سیاست‌های ترجیحی و یارانه بهره‌مند خواهند شد. البته شاید هم آنچنان به واقعیت نزدیک نباشد، اما توجیه آن برای دولت‌های غربی در شرایط جوی اقتصاد کلان کنونی دشوار است.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]