40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 معرفی بهترین چت‌بات‌های هوشمند که به کمک دانشجویان بین‌المللی می‌آیند

معرفی بهترین چت‌بات‌های هوشمند که به کمک دانشجویان بین‌المللی می‌آیند

چت‌بات‌های هوشمند را می‌توان یکی از دستاوردهای بزرگ فناوری هوش منصوعی به حساب آورد. این ربات‌های هوشمند از طریق تعامل با انسان، پایگاه داده‌ خود را تکمیل می‌کنند و رفته‌رفته مکالمات آنها به انسان نزدیک‌تر می‌شود. پس از رونق فناوری هوش مصنوعی، ربات‌های بسیاری شانس خود را امتحان کردند تا جایگاه خود را در میان چت‌بات‌های پرمخاطب به دست بیاورند، اما از میان آنها، تعداد کمی توانستند مورد توجه کاربران قرار بگیرند. بسیاری از چت‌بات‌ها توانایی پاسخ دقیق و درست به سوالات مطرح‌شده را نداشتند و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها حذف شدند اما در این میان، چت‌بات‌هایی بودند که موفق شدند با عملکرد خیره‌کننده خود، میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کنند.

در حال حاضر، بسیاری از وبسایت‌ها ازجمله سایت‌های دانشگاهی، فروشگاهی، مشاوره، خدماتی و… از وجود چت‌بات‌های هوشمند بهره می‌برند تا از این طریق، پاسخگوی سوالات ساده و متداول کاربران باشند. در این مطلب، به بررسی چند مورد از بهترین چت‌بات‌های هوشمند خواهیم پرداخت که می‌توانند برای دانشجویان بین‌المللی، کاربرد فراوانی داشته‌باشند.

International students

یکی از مهم‌ترین استفاده چت‌بات‌ها برای دانشجویان، پورتال‌های دانشگاهی است. کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود هستند، می‌توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه و گفت‌وگو با چت‌بات هوشمند، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و همچنین با قراردادن اطلاعاتی ازجمله هزینه تحصیل، رشته مورد علاقه، سابقه تحصیلی و… در اختیار چت‌بات، برنامه تحصیلی شخصی‌سازی‌شده مبتنی بر نیازهای خود را دریافت کنند. بنا به تحقیق دانشگاه یونکوپینگ، اغلب دانشجویان از راهنمایی‌های چت‌بات استفاده کرده‌اند و از تعامل با این ربات‌ها احساس رضایت دارند.

یکی از دانشجویانی که در این تحقیق شرکت کرده است می‌گوید: «اگر دانشگاه‌ها، چت‌بات‌های هوشمند را در وبسایت خود به کار ببرند، به منبعی قابل اعتماد برای دانشجویان تبدیل می‌شود و به‌جای پرسش از دیگر دانشجویان حاضر در مدرسه، سوالات خود را با چت‌بات درمیان می‌گذاریم.»

 از دیگر قابلیت‌های چت‌بات‌ هوشمند برای دانشجویان، می‌توان به آموزش زبان، نگارش «نامه معرفی» یا cover letter و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره محل دانشگاه جدید خود اشاره کرد. در ادامه، به معرفی سه مورد از بهترین چت‌بات‌هایی خواهیم پرداخت که به دانشجویان بین‌المللی در راه رسیدن به اهداف خود کمک می‌کنند.

ChatGPT-3

مرکز تحقیقاتی Open AI با عرضه نسل سوم مدل زبانی GPT، تحول بزرگی در عرصه چت‌بات‌های هوشمند ایجاد کرد و بسیاری از شرکت‌ها از جمله گوگل را به تکاپو واداشت تا جهت ماندن در میدان رقابت، فعالیت‌های خود را سرعت ببخشند. این ربات با استقبال چشمگیری مواجه شد و در پنج روز ابتدایی عرضه آزمایشی خود، بیش از یک میلیون نفر جهت استفاده از این چت‌بات ثبت‌نام کردند. ChatGPT-3 می‌تواند بسیاری از امور دانشجویی از جمله نوشتن مقالات، کدنویسی و پاسخ به سوالات درسی شما را برعهده بگیرد. البته باید در نظر داشت که این چت‌بات هنوز در مراحل توسعه قرار دارد و ممکن است پاسخ‌های آن درست از آب درنیاید. درنتیجه، حتما پاسخ‌های دریافت‌شده خود را با دقت بررسی کنید.

Replika

ربات Replika می‌تواند به‌خوبی جای دوست مجازی شما را پر کند. پس از یک روز تحصیلی پرکار و خسته‌کننده، می‌توانید به گفت‌وگو با این چت‌بات هوشمند بنشینید و از مشکلات و چالش‌های خود با او صحبت کنید. هرچه بیشتر با Replika گفت‌وگو کنید، دانش او نسبت به شما افزایش یافته و پس از مدتی می‌تواند همانند یک انسان با شما صحبت کند. هرچند که هیچ چیز مانند مکالمه با یک دوست واقعی و هم‌دل نیست، اما در فقدان دوستانتان، این چت‌بات می‌تواند تا حدودی جای آنها را پر کند.

Forksy

اگر زمان تحصیلی و یا کاری محدودی دارید و می‌خواهید که حجم کالری روزانه خود را مدیریت کنید، چت‌بات Forksy می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. این ربات یک رویکرد جدید و سرگرم‌کننده در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به‌وسیله آن، دفترچه خاطرات غذایی خود را ایجاد کنند. این چت‌بات از طریق مکالمه‌ای که با شما دارد، رژیم غذایی‌تان را ردیابی، تجزیه و تحلیل می‌کند و برای رسیدن به یک رژیم غذایی مناسب، بهترین توصیه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا تا به حال از چت‌بات‌های هوشمند استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را از گفت‌وگو با این ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با ما به اشتراک بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]