40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 چت بات های هوش مصنوعی و افزایش میزان فروش ملک در سال ۲۰۲۱

چت بات های هوش مصنوعی و افزایش میزان فروش ملک در سال ۲۰۲۱

شاید محبوب‌ترین کارگزار املاک «فیل دانفی» شخصیت سریال کمدی «خانواده مدرن» باشد. از قضا فیل دانفی شیفته قدرت فناوری و هوش مصنوعی است و از شنیدن این خبر که در سال ۲۰۲۱ چت بات های هوش مصنوعی به مشاوران املاک کمک خواهند کرد مکالمات و فروش خود را افزایش دهند خوشحال خواهد شد.

بیزنس وایر پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار چت بات های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۳ تا ۵.۶ میلیارد دلار رشد خواهد کرد.

رونق صنعت املاک و مستغلات در گرو تحولی اساسی در نحوه انجام معاملاتِ این صنعت است. پیش از همه‌گیری کرونا، خرید املاک به صورت حضوری انجام می‌شد. خریداران تمایل داشتند پیش از انتخاب نهایی و خرید با دلال‌ها ملاقات حضوری داشته باشند و چندین مکان را بازدید کنند. فرآیندی که بسیار وقت‌گیر و پر‌هزینه بود و منجر می‌شد خریدار و کارگزار املاک هر دو به یک اندازه زمان و منابع گران‌بهای خود را صرف پیدا کردن خانه ایده‌آل کنند.

امّا اوضاع در حال تغییر است.

همه‌گیری کرونا و جمعیت جدید خریداران تعامل صنعت املاک و مستغلات با خریداران را دچار تحول کرده است.

امروزه خریداران املاک و مستغلات تا حد ممکن از بحث و گفت‌وگو و تعامل انسانی دوری می‌کنند. عادت‌های افراد هزاره سوم و نسل اینترنت باعث به وجود آمدن این شرایط شده است. این افراد تقریباً نیمی (۴۴%) از جمعیت خریداران املاک و مستغلات ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند.

خریداران مسکن

 

شناخت بازار مسکن مستلزم داشتن دانشی ژرف  پیرامون مشارکت کنندگان این بازار است. شرکت زیلو هر سال برای شناخت بهتر این گروه جمعیتی و استخراج نگرش و رفتارهای آنها از بیش از ده هزار مشارکت کننده در این بازار _صاحبان ملک، فروشندگان، خریداران  و مستاجران نظرسنجی برگزار می‌کند. بخشی از این اطلاعات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این اطلاعات درباره خریداران مسکن سال ۲۰۱۹ است. منظور از خریدار مسکن افرادی هستند که در طول سال خانه‌ای خریداری نموده و صاحب خانه شده‌اند.
اینفوگرافیک روند خرید مسکن
منبع: گزارش شرکت زیلو درباره روند خرید مسکن در سال ۲۰۱۹

 

امروزه چت بات های هوش مصنوعی ارائه کننده خدمات مشتری، نقش مهمی در رفع نیازهای مشتریان در بازار پر رقابت املاک و مستغلات دارند. یک چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی که در وب سایت کارگزاری املاک پیاده‌سازی شده است می‌تواند به صورت آنلاین به سوال‌های احتمالی مشتریان پاسخ دهد، به آنها کمک کند ملک مورد نظر خود را پیدا کنند، و مشکلاتی را که هنگام جست‌وجو با آنها مواجه می‌شوند بر طرف کند. بهترین چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند باعث افزایش کارایی کارگزاری املاک و مستغلات و کوتاه‌تر شدن زمان معامله شوند و به کارگزاری املاک در بستن معاملات بیشتر و افزایش فروش کمک ‌کنند.

اگر در بخش املاک و مستغلات فعالیت می‌کنید، شرکت‌های ارائه دهنده چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند به افزایش درآمد شما کمک کنند.

با کمک چت بات های هوش مصنوعی می‌توانید سرنخِ فروش بیشتری جمع کنید و در نتیجه فروش بالاتری داشته باشید

از بزرگ‌ترین چالش‌های یک کارگزار مسکن پاسخگویی به تماس‌های مشتریان احتمالی است. بین زمان‌بندی جلسات با مشتری و بازدید ملک، تماس‌های بی‌شماری بی پاسخ می‌مانند.

هر تماس بی‌پاسخ به منزله یک موقعیت فروش از دست رفته است.

سایت «آموزشی مشاوران املاک و مستغلات»، و یکی از منابع اصلی کارگزاران مسکن، راهکاری پیشنهاد می‌کند تا در عرض پنج دقیقه به همه سوالات مشتریان خود پاسخ دهید. در غیر این صورت شانس شما برای داشتن مشتری جدید به شدت کاهش می‌یابد. همچنین به نظر می رسد، ۷۸ درصد از خریداران احتمالی مسکن با اولین کارگزاری که به پرسش آنها پاسخ می‌دهد قرار داد می‌بندند.

برای پشتیبانی از مشتریان و ارائه خدمات مناسب و به موقع به آنها مشاوران املاک دو راهکار پیش رو دارند:

یا باید با استخدام نیروی تیم خدمات مشتری خود را توسعه دهند یا از چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنند.

چت‌بات هوش مصنوعی نه خسته می‌شود و نه از کار زیاد فرسوده می‌گردد؛ فرسودگی از موارد شایع بین کارکنان بخش خدمات مشتری است. زمانی که سر میزکار خود نیستید این چت‌بات می‌تواند سوالات متداول را پاسخ دهد، اطلاعات تماسِ مشتریان را دریافت کند، و به مشتریان بیشتری خدمات ارائه دهد. طبق گزارش شرکت فناوری اطلاعات فورستر اگر وب‌سایتی سرویس گفتگوی زنده (Live chat)  ارائه کند، به احتمال زیاد ۶۳% مشتریان دوباره به این وب سایت مراجعه خواهند کرد. بنابراین اگر به دنبال افزایش سرنخ فروش و فروش‌های آتی بیشتری برای کارگزاری املاک خود هستید و می‌خواهید حتی یک مشتری احتمالی را هم از دست ندهید، تجهیز نمودن کارگزاری به هوش مصنوعی امری کاملاً ضروری است و چت‌باتِ خدمات مشتری که به هوش مصنوعی مجهز شده است به طور قطع ابزاری مناسب برای شما خواهد بود.

چت بات های هوش مصنوعی بازدید افراد از وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهند. این عامل با افزایش میزان فروش کارگزاری مسکن ارتباط دارد

وب سایت‌ها یا یک موقعیت فروش احتمالی را به خرید تبدیل می‌کنند یا در آن شکست می‌خورند. می‌توانید با انتخاب یک چت‌بات هوش مصنوعی مناسب از شرکتی‌ معتبر، احتمال فروش را افزایش دهید. طبق گزارش وب افکس ۸۹% افراد در صورت عدم رضایت از خدمات آنلاین یک کارگزاری املاک از شرکت رقیب خرید می‌کنند و ۳۸% آنها اگر وب‌‌سایت جذاب نباشد، ترجیح می‌دهند دیگر از خدمات آن وب سایت استفاده نکنند.

زمانی که یک خریدار یا مستاجر احتمالی از وب سایت شما بازدید می‌کند، می‌خواهد مطمئن شود شرکت شما برای معامله مناسب است. هرچه وب‌گردی در وب سایت شرکتِ شما برای مشتریان راحت‌تر باشد یا هر چه تعداد سوالاتی که پاسخ می‌دهید بیشتر باشد، احتمال اینکه این افراد به مشتریان بالقوه تبدیل شوند بیشتر است.

چت بات های هوش مصنوعی می‌توانند در این زمینه کارساز باشند.

چت کردن در مقایسه با برقراری تماس به انرژی کمتری نیاز دارد به همین دلیل بیشتر مشتریان از برقراری تماس اجتناب می‌کنند. در واقع، نتایج پژهشی که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم (یا ۶۵% ) مشتریان به شرکتی روی می‌آورند که کانال ارتباطی آن به جای تماس پیام رسان باشد. مشتریان به آسانی می‌توانند از طریق چت‌بات‌ها با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. این فناوری تجربه آنلاین فوق‌العاده‌ای برای مشتریان شما به ارمغان می‌آورد.

می‌توان چت‌بات هوش مصنوعی را برای هدایت سرنخ‌های فروش و افزایش فروش شخصی‌سازی کرد

دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشید که چت‌بات‌های ارائه کننده خدمات مشتری، مصنوعی و رباتیک است.

چت بات های هوش مصنوعی خدمات رسان به کارگزاران املاک، قابلیت شخصی‌سازی دارند. هدف از شخصی‌سازی چت‌بات‌ها این است که خریداران بالقوه از خدمات شما استفاده کنند و شما برای آنها ارزش افزوده ایجاد کنید و در مقابل فرصت‌های فروش شما افزایش پیدا کند.

بهترین چت بات های هوش مصنوعی بر اساس الگوی رفتاری مشتریان املاک و مستغلات آموزش می‌بینند. هدف این آموزش شخصی‌سازی و هوشمند کردن مکالمه‌ها است.

فناوری چت‌بات هوش مصنوعی ارائه کننده خدمات مشتری می‌تواند نیازهای منحصر به فرد هر یک از مشتریان را بررسی کند. با کمک الگوریتم‌های قدرتمند، چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند مشتریان مناسب را پیدا کنند. برای مثال، فرض کنید یک خریدار یا مستاجر بالقوه ملکی با معماری تاریخی می‌خواهد. در چنین شرایطی چت‌بات هوش مصنوعی می‌تواند با پرسیدن سوالات هوشمندانه از خریدار اطلاعاتی بدست آورد و ملکی با این چنین معماری به او پیشنهاد دهد.

بهترین چت‌بات هوش مصنوعی می‌تواند با مطرح نمودن سوالات درست و دقیق، خریدار احتمالی را به سمت بستن قرار داد و انجام معامله سوق دهد.

پاسخ سریع به سوالات به منظور تحقق فروش

انسان در پاسخگویی به سوالات تبحر دارد. با این حال نمی‌تواند به سرعت یک چت‌بات هوش مصنوعی وب را برای یافتن پاسخ جست‌وجو کند.

اگر مشتری به دنبال ملک خاصی باشد، چت‌بات هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های فراوانی را غربال کند و موارد مناسبی را به مشتری پیشنهاد دهد. اغلب، این امر به دلیل استفاده از فیلترهای مناسب در جستجوی وب امکان پذیر است، قابلیتی که چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند با حداکثر سرعت ممکن انجام دهد.

چت‌بات‌هایی که به دیتاست کارگزاری شما متصل هستند، می‌توانند به سرعت املاکی متناسب با نیاز مشتریان شما استخراج کنند.

علاوه بر این، بهترین چت بات های هوش مصنوعی می‌توانند از طریق ایمیل یا پیام کوتاه با مشتریان در ارتباط باشند، جزئیات بیشتری در اختیار آنها قرار دهند و زمان بازدید املاک را به آنها یادآوری کنند.

تحول دیجیتالی در بازار املاک و مستغلات

تحول دیجیتالی پیوسته در حال نوسازی شیوه‌های خرید، فروش و عرضه محصولات و خدمات ما است.

ورود هوش مصنوعی در بازار املاک و مستغلات این پتانسیل را دارد که به صاحبان مشاغل کمک کند در بین گروه‌های جمعیتی که همواره در حال تغییر هستند فروش بیشتری داشته باشند.

با ادامه تاثیر فناوری بر تعامل بین مشتریان و بنگاه‌های املاک و مستغلات، انتظار می‌رود که چت‌بات‌های خدمات مشتری به فناوری‌ای استاندارد در این بخش تبدیل شوند.

کاربردهای احتمالی چت‌باتها

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]