40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 چگونگی تغییر تجارت توسط هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

چگونگی تغییر تجارت توسط هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

پرسش «چگونه هوش مصنوعی در حالی که رقابت در بازار دیجیتال را حفظ می‌کند، قادر است تجارت را در سال ۲۰۲۳ متحول کند؟» بسیار قامبل‌تأمل است.

حقیقت آن است که هوش مصنوعی کسب‌وکار را در عصر حاضر تغییر می‌دهد، تا از داده‌های به‌روز برای به دست آوردن اطلاعات جدید استفاده کند؛ مواردی همچون شناسایی فرصت‌های بازار، سازگاری با نیروی کار در حال تغییر و بهینه‌سازی فرایندها. هر کسب‌وکاری در سال ۲۰۲۳ سعی نموده است، تا از هوش مصنوعی برای سهولت کار کارکنان و نتیجه‌گیری مؤثر و کارآمد بر اثر مدیریت زمان، استفاده کند.

سیستم‌های هوش مصنوعی معمولاً برای پیش‌بینی نتایج آینده به کمک تجزیه و تحلیل داده‌های آموزشی فراوانی که برچسب‌گذاری شده‌اند، استفاده می‌شوند، تا الگوها را شناسایی کنند. امروزه یادگیری ماشینی، راهکاری کلیدی برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی به حساب می‌آید. از طرفی، هوش مصنوعی علمی محسوب می‌شود که به عنوان جایگزینی مناسب برای هوش و نبوغ انسان در نظر گرفته شده است. می‌توان اظهار داشت که روند هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳، این است که به بهبود و خودکارسازی فرایندها و فضاهای کاری در تجارت سرعت ببخشد. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های مختلفی در فناوری کسب‌وکار وجود داشته است که البته هیچکدام از آن‌ها به اندازه هوش مصنوعی تغییر ایجاد نکرده است. برخی از این تغییرات عبارت‌اند از:

۱- استفاده از دستیاران مجازی

استفاده از هوش مصنوعی دستیار مجازی، تجربه شخصی‌تری را برای مشتریان شما فراهم می‌کند. همچنین قادر است نحوه کار شرکت شما را تغییر دهد. از طرفی، ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به عنوان دستیار شخصی، ایمیل‌ها و تقویم شما را مدیریت کنند و حتی توصیه‌هایی را برای ساده‌سازی فرایند، ارائه نمایند. دستیاران هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده‌اند، تا به سؤالات مشتریانی که به صورت آنلاین تماس می‌گیرند، پاسخ دهند.

تغییر تجارت توسط هوش مصنوعی

۲- ساده‌سازی فروش و بازاریابی

بازاریابان و تیم‌های فروش می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری آگاهانه استفاده کنند. در واقع، ابزارهای پشتیبانی مشتری به کمک هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند، تا روابطی قوی با مشتری ایجاد نمایند. به عبارت دیگر، ابزارهای هوش مصنوعی قادرند به کسب‌وکارها در ایجاد مشتریان وفادار کمک کنند. همچنین تیم‌های فروش از این فناوری برای درک بهتر مشتریان خود و ارائه راه‌حل‌های مناسب استفاده می‌کنند. برای مثال، شرکت‌های تجارت الکترونیک از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، تا با پرسیدن چند سؤال از مشتریان، محصولات خود را سفارشی کنند. این کار، شانس موفقیت را افزایش می‌دهد.

۳- افزایش امنیت داده‌ها

هوش مصنوعی قادر است داده‌های زیادی را ایجاد کند، تا از طریق آن‌ها راهکارهای کلیدی را برای معرفی بهتر برندها، پیش‌بینی بازار، بهینه‌سازی قیمت‌گذاری، تبلیغات و در نتیجه مورد هدف قرار دادن مشتریان اصلی خود کشف نماید. در حقیقت، هوش مصنوعی بیشتر برای حفاظت از اطلاعات خصوصی و حساس و ایجاد امنیت استفاده می‌شود. این فناوری می‌تواند تهدیدهای امنیتی را شناسایی کرده، آن‌ها را به سرعت حل کند و اطمینان حاصل نماید که این اطلاعات، محرمانه هستند.

۴- اتوماسیون فرایند

با بهره‌گیری بیشتر از هوش مصنوعی، صاحبان صنعت، ظهور عصر جدید اتوماسیون را پیش‌بینی خواهند کرد. حقیقت آن است که اتوماسیون در چند دهه اخیر، خود را به وسیله تکنولوژی به‌روز کرده است، چنانکه ابزارهای اتوماسیون مختلفی ابداع و توسعه داده شده‌اند، تا به فرایندهای کسب‌وکار کمک نمایند. ربات‌های صنعتی یکی از محصولات آن است که در حال حاضر در کنار انسان‌ها مشغول به فعالیت‌اند.

تجارت توسط هوش مصنوعی

۵- تجربه شخصی مشتری

نکته دیگر این است که هوش مصنوعی در کسب‌وکارها تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد. مشتریان انتظارات بالایی از محصولات و خدماتی که خریداری می‌کنند، دارند و همیشه به دنبال خدمات و ابزارهای جدید و نوآورانه هستند، زیرا دسترسی به بسیاری از خدمات دیجیتال افزایش‌ پیدا کرده است. هوش مصنوعی می‌تواند به‌سرعت الگوها را به صورت روزانه شناسایی کند و میلیون‌ها تراکنش را برای ارائه خدمات شخصی به هر مشتری تحلیل نماید.

۶- صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه

سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند وظایف تکراری را بهینه‌سازی نمایند. در واقع، این فناوری برای آگاه کردن مشتریان یا کارمندان از تأخیر برنامه‌های خود استفاده می‌شود. در واقع، سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به اتوماسیون کمک می‌کنند، تا تمام جنبه‌های فرایند کسب‌وکار افراد به‌خوبی انجام گیرند. از آن رو که پردازش ماشین به وسیله هوش مصنوعی سریع‌تر و کارآمدتر است، به همین منظور این فناوری با حفظ زمان، بهره‌وری و کارایی عملیاتی را افزایش می‌دهد.

۷- گرفتن تصمیم هوشمندانه

هوش مصنوعی در حال تغییر روش تصمیم‌گیری کسب‌وکارهاست. این فناوری به کسب‌وکارها امکان می‌دهد، تا بینش کافی به دست آورند و تصمیم‌های بهتری بگیرند. در واقع، کسب‌وکارها می‌توانند داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل نموده و با تلفیق سیستم‌های اطلاعاتی خود با هوش مصنوعی، بینش مفیدی را برای اتخاذ بهترین تصمیمات خود به دست آورند. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند پیش‌بینی کنند که مشتریان چه می‌خواهند و کدام محصولات در بازار، تقاضای بالایی دارند.

۸- کنترل کیفیت

تضمین و کنترل کیفیت برای تمامی کسب‌وکارها حیاتی است. برای مثال، در تجارت الکترونیکی برای فروشنده بسیار مهم است که محصولات را در انبارها پیش از تحویل کنترل کند. در حقیقت، کسب‌وکارهایی که قادرند ماهرانه اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا نمایند، تصمیم‌گیری‌های بهتری خواهند داشت و شاهد افزایش کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهند بود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]