40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هر آنچه لازم است دربارۀ کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه بدانید

هر آنچه لازم است دربارۀ کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه بدانید

هوش مصنوعی با استفاده از ابزارهای چهارگانه بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و داده‌کاوی در بخش‌‏های مختلف صنعت رسانه ازجمله رادیو و تلویزیون، اخبار، سایت­‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به تولید و نظارت بر محتوای متنی، صوتی و تصویری بپردازد.

هوش مصنوعی در صنعت رسانه تحولات بزرگی را در سال‌های اخیر ایجاد کرده و موجب افزایش بهره‌وری در موارد زیادی ازجمله تولید محتوا، ارتباط با مخاطب و درک مخاطب شده است. این امر باعث توجه بیش‌ازپیش شرکت‌های بزرگ و فعالان حوزه رسانه به هوش مصنوعی و به خدمت گرفتن ابزار و امکانات آن شده که در بازار داغ رقابت امروز برای جذب مخاطب بیشتر، به یک امر حیاتی تبدیل‌ گردیده است. در این مقاله قصد داریم تا کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه و دسته‌های مختلف آن را بررسی کنیم، پس با ما در ادامه همراه باشید…

هوش مصنوعی در رسانه

دسته‌بندی کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه

رسانه یکی از تأثیرپذیرترین صنایع نسبت به تغییرات تکنولوژی است و تأثیر بسیار زیادی بر فرهنگ و ارتباطات اجتماعی جوامع دارد. در این‌جا صنعت رسانه برای بررسی بهتر به چهار دسته به شرح زیر تقسیم‌شده که کارکردهای هوش مصنوعی در آن‌ها موردبررسی قرار می­‌گیرد.

  1. عمومی
  2. تلویزیون و رادیو
  3. اخبار
  4. رسانه‌های اجتماعی

کاربردهای عمومی هوش مصنوعی در رسانه

کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه دامنه گسترده‌ای را شامل می‌شود. برخی از این کاربردها به‌صورت عمومی در تمام دسته‏‌های این صنعت، مشترک هستند که در ادامه به تشریح آن‌ها پرداخته‌شده است.

  • تعامل با مخاطب
  • بهینه‌سازی پیام
  • مدیریت محتوا
  • تولید محتوا
  • درک مخاطب
  • خودکارسازی فعالیت‌ها

در ادامه هر یک از کارکردهای هوش مصنوعی در این دسته شرح داده‌شده است.

بهبود تعامل با مخاطب به کمک هوش مصنوعی

در این بخش سعی بر آن است که تعامل با مخاطب به سطح بالایی برسد تا عرضه‌کنندگان محتوا بتوانند نیازها و احساسات لحظه‌ای مخاطبان را متوجه شوند و با استفاده از این اطلاعات، بهترین ارتباط را با مخاطبان خود برقرار کنند. برای رسانه­‌ها این نکته مهم است که بتوانند مخاطبان خود را در طول زمان حفظ کنند. بدین منظور نیاز به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان حس می‏‌شود. هوش مصنوعی باقابلیت‌هایی که می‌تواند در چت‌بات‌ها فراهم کند، این چالش را در بخش رسانه تا حد قابل قبولی رفع کرده است.

بهینه‌سازی محتوا

در هر محتوای تولیدی، یک پیام از سمت سازندگان و تولیدکنندگان محتوا نهفته است. هوش مصنوعی با دسته‌بندی و طبقه‌بندی داده‌هایی که از روش‌های مختلف از مخاطبان جمع‌آوری می‌کند، این قدرت را به سازندگان محتوا می‌دهد که پیام‌های موردنظر خود را از طریق درک مخاطبان، شخصی­‌سازی نمایند.

مدیریت محتوا

فعالان صنعت رسانه در بخش‌های مختلف با انواع محتوا (متن، صوت، تصویر و ویدئو) روبه‌رو هستند. این محتواها در هر ساعت از شبانه‌روز افزایش‌یافته و سبب سخت‌تر شدن دسته‌بندی و برچسب‌زنی آن‌ها می‌شود. نیاز به نظارت بر این طبقه‌بندی و دسته‌بندی در صنعت رسانه بسیار مهم است؛ لذا نمی‌توان به‌سادگی از کنار مدیریت محتوا در این صنعت گذشت. هوش مصنوعی باعث کاهش حجم کار، جلوگیری از انجام کار تکراری و مدیریت محتوای دقیق و سریع می‌شود.

تولید محتوا

همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه بسیار زیاد است، در این بخش به تولید محتوا پرداخته‌شده است که محتوا می‌تواند متنی، صوتی و یا تصویری باشد و هوش مصنوعی نه‌تنها در مدیریت این محتواها می‌تواند کمک کند بلکه در ساخت و ایجاد این محتواها نیز به‌واسطه قابلیت­‌هایی که دارد، مؤثر خواهد بود. این محتواها می‌توانند در بخش‌­های مختلف حوزه رسانه مانند اخبار، پیش‌­نمایش فیلم و یا تهیه کتاب و مجلات استفاده شوند.

تولید محتوا

درک مخاطب

برای شرکت‌های رسانه‏‌ای که مخاطبان گسترده و متنوعی دارند، بسیار مهم است که بتوانند احساسات و عواطف آن‌ها را درک کنند. مخاطبان رسانه‏ای با توجه به معیارهایی از قبیل سن، جنسیت، فرهنگ، کشور، دین و مذهب، شرایط جغرافیایی، شرایط محیطی و عوامل روان‌شناختی می‌توانند سلایق و نیازهای متفاوتی داشته باشند. شرکت‌های رسانه‌‏ای در دسته‌‏بندی مخاطبان با حجم بسیار بزرگی از اطلاعات مواجه هستند که این امر، طبقه‌بندی و دسته‌بندی آن‌ها را توسط انسان تقریباً غیرممکن می‏‌کند؛ اما هوش مصنوعی با ابزارهای خود و بررسی علاقه‌مندی‌های افراد به کمک دست‌اندرکاران صنعت رسانه می‌‏آید. درک مخاطب به شرکت‌های تولیدکننده محتوا کمک می‏کند که برای آینده کاری خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. نتفیلیکس یکی از سایت‌هایی است که با کمک هوش مصنوعی و با بررسی فیلم‌هایی که افراد قبلاً در این سایت مشاهده کرده‌اند و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات سایر مخاطبان باسلیقه مشابه، فیلم‌هایی را برای بازدید بعدی از سایت، به مخاطب پیشنهاد می‌دهد.

خودکارسازی فعالیت‌ها

در بخش‌هایی از صنعت رسانه برخی فعالیت‌ها مانند پیگیری اخبار و دسته‌بندی آن‌ها و یا زمان‌بندی برنامه‌های تلویزیون و رادیو باید هرروز و به‌صورت مداوم انجام شود. این فعالیت‌ها مهم و غیرقابل‌چشم‌پوشی می‌باشند و از طرفی انجام روزمره و مکرر آن‌ها برای افراد، کسالت‌بار، خسته‌کننده و همراه با خطاست. این فعالیت­‌ها می‌توانند توسط هوش مصنوعی انجام شوند و افراد زمان خود را بر روی کارهایی بااهمیت بالاتر، متمرکز کنند.

کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در دسته رادیو و تلویزیون

سال‌های زیادی است که مردم از رادیو و تلویزیون به‌عنوان یک شبکه اطلاع‌رسانی و سرگرمی استفاده می‌کنند. تغییر تکنولوژی، به‌خصوص حضور هوش مصنوعی در سال­های اخیر، تحولات بسیار عظیمی را در این دسته ایجاد کرده است. ازجمله کارکردهای هوش مصنوعی در دسته تلویزیون و رادیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رادیو و تلویزیون­‌های هوشمند
  • ایفای نقش در رادیو و تلویزیون توسط ربات­‌های هوشمند
  • ارزیابی برنامه­‌ها
  • زمان‌بندی برنامه‌­ها

در ادامه به تشریح موارد بالا پرداخته‌شده است.

رادیو و تلویزیون

رادیو و تلویزیون­‌های هوشمند

هوش مصنوعی می‌تواند رادیو و تلویزیون منازل را به برنامه‌­هایی مانند الکسا، اکودات و گوگل متصل کند و سپس با بهره­گیری از این دستیارها، افراد قادر خواهند بود فعالیت­‌هایی چون تغییر کانال­‌ها و میزان صدا، جلو و عقب زدن برنامه‌ها و یا حتی خاموش و روشن کردن رادیو و تلویزیون را به کمک صدای خود و با بیان درخواست‌شان، از طریق این اپلیکیشن‌­ها انجام دهند.

ایفای نقش در رادیو و تلویزیون توسط ربات­ها

استفاده از ربات­‌های هوشمند در برنامه­‌های رادیویی و تلویزیونی به‌عنوان مجری و بازیگر، دیگر تعجبی ندارد. به کمک فناوری هوش مصنوعی و با به‌کارگیری ابزارهای آن، متخصصان این حوزه در سال­های اخیر موفق به ساخت ربات­‌هایی شدند که می‌توانند به­‌جای انسان­ها در برنامه­‌های رادیویی و تلویزیونی ایفای نقش کنند.

ارزیابی برنامه‌ها

برای مدیران شبکه‌­های مختلف، یکی از عوامل برنامه‌ریزی برای ساخت برنامه‌­های آینده­، بازخورد افراد از برنامه­‌های گذشته و یا در حال پخش است. هر چه این ارزیابی­‌ها در مقیاس بزرگ‌تر و دوره­ه‌ای زمانی بیشتری صورت گیرد، نتیجه به‌دست‌آمده، قابلیت اطمینان بیشتری دارد. سرویس‌­های ابری و فناوری داده­‌کاوی این امکان را ایجاد می‌کند تا با سرعت و دقت زیاد بتوان این ارزیابی­‌ها را انجام داد.

جدول زمان‌بندی برنامه­‌ها

تعداد و نوع شنوندگان و مخاطبان برنامه‌­های رادیویی و تلویزیونی به لحاظ سن، جنسیت، علاقه­‌مندی و نیاز به برنامه‌­های گوناگون در ساعات مختلف شبانه‌­روز بسیار متفاوت است. ازاین‌رو محققین  توانسته‌اند با کمک گرفتن از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه برنامه‌های رادیو و تلویزیون را بر اساس نوع مخاطب و ویژگی‌های هر دسته برنامه‌­ریزی­ کنند و پخش برنامه­‌ها را به صورتی تهیه کنند که افزایش رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.

جدول زمانبندی

کاربردهای هوش مصنوعی در اخبار 

هوش مصنوعی در رسانه‌‏های خبری، شیوه‌های نوینی برای سرعت بخشیدن به کارها و فرآیندها ارائه می‌دهد. فرآیندهای تکراری و خسته‌کننده در این گروه بسیار به چشم می‏خورد. همچنین حجم داده‏ها و اطلاعاتی که باید به‌صورت مداوم در تمام ساعات شبانه‌روز،  به‌روزرسانی شوند، بسیار زیاد است. این پیچیدگی فرآیند و تحلیل اطلاعات در دنیای امروز از کنترل انسان خارج‌شده است؛ لذا هوش مصنوعی سبب ساده‌سازی فرآیندها، بالا بردن دقت و سرعت در انجام کارها و کاهش هزینه‌ها می­گردد. به ‌طور کلی، برخی از کارکردهای هوش مصنوعی در رسانه و در دسته اخبار را می‌توان به شرح ذیل بیان نمود:

  • سرعت بخشیدن به جستجوی اخبار
  • جمع‌آوری و برچسب‌زنی داده‌ها
  • ردیابی اخبار جدید
  • کشف اخبار جعلی
  • تهیه گزارش خبری
  • شخصی‏‌سازی در اطلاع‌رسانی اخبار

در ادامه به تشریح کارکردهای هوش مصنوعی در اخبار پرداخته‌شده است.

اخبار

سرعت بخشیدن به جستجوی اخبار

با حضور رسانه‌های اجتماعی و گسترش سیستم‏‌های اطلاع‌رسانی، حجم داده‌ها و اطلاعات در روز چندین برابر شده است. برای افراد پیدا کردن یک خبر موثق از منبع اطلاعاتی درست گاهی ساعت‌ها زمان می‌برد که این برای دنیای پرمشغله انسان امروزی، اصلاً مطلوب نیست. هوش مصنوعی در این‌جا به کمک انسان می‌آید تا با ابزارهای خود فرآیند جستجوی اخبار را در میان انبوه اطلاعات انجام دهد و سبب صرفه‌جویی در وقت گردد.

چت‏‌بات‏‌هایی در این حوزه نیز وجود دارند که می‌توان از طریق متن، صوت و یا تصویر از آن‌ها خواست تا اخبار موردنظر را جستجو و در اختیار خوانندگان قرار دهند.

جمع‌آوری اطلاعات و برچسب‌زنی داده‌ها

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در گروه اخبار، مربوط به طبقه‌بندی داده‌هاست. هوش مصنوعی توانایی درک متن، صوت، تصویر و ویدئو را دارد و می‌تواند اخبار ورودی جدید را تجزیه‌وتحلیل کند و به آن‌ها برچسب مناسب اختصاص دهد. این توانمندی هوش مصنوعی سبب کاهشِ قابل‌ملاحظه‌ای از فشار کاری خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌شود و با حذف خطاهای انسانی، موجب افزایش دقت در عملکرد می­‌گردد.

ردیابی اخبار جدید

یکی از وظایف مهم خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، پیگیری اخبار جدید در حوزه‌­های مختلفی مانند حوادث، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و هنری است. این فعالیت، بسیار زمان‌بر بوده و انرژی زیادی از افراد می‏‌گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند این کار را انجام داده و وقت آزاد بیشتری را در اختیار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران قرار دهد تا بر روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنند.

کشف اخبار جعلی

نمی‌توان از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه صحبت کرد و به بررسی توانایی این فناوری در کشف اخبار جعلی نپرداخت. اخبار و اطلاعات این روزها از هزاران منبع به دست مخاطب می‌رسد و این بسیار حائز اهمیت است که بتوان صحت خبر را تشخیص داد. کارشناسان هوش مصنوعی در سال‌های اخیر موفق شده‌اند به کمک یک الگوریتم یادگیری ماشین، الگوهای کلمه‌‏ای را دنبال و از این طریق اخبار جعلی و واقعی را از هم متمایز کنند.

اخبار جعلی

تهیه گزارش خبری

فناوری هوش مصنوعی می‌تواند بر مبنای تحلیل داده‌­ها و اطلاعات، گزارش خبری تولید کند. به‌تازگی نرم‌­افزارهایی توسعه داده‌شده که رسانه‌های اجتماعی و ترندهایی که کاربران جستجو می‌کنند، موقعیت جغرافیایی داده‌ها و سایر سیگنال‌های دیجیتالی را پیدا و بررسی می‌کنند تا به‌صورت خودکار و لحظه‌ای به‌روزترین و تازه‌ترین اخبار را تولید کنند. نرم­افزار­های دیگری نیز در سال‌های اخیر تهیه‌شده‌اند که با به‌کارگیری بینایی ماشین و پردازش گفتار می‌توانند در زمان وقوع رویدادهای خاصی مانند مسابقات المپیک، گزارش لحظه‌به‌لحظه، آماده و منتشر کنند.

همچنین در این حوزه ربات‌هایی نیز ساخته‌شده‌اند که می‌توانند با افراد مصاحبه و گزارش خبری آن را تهیه کنند.  

شخصی‌سازی اطلاع‌رسانی اخبار

موضوعات خبری، بسیار متنوع هستند و افراد، علاقه‌مند به پیگیری تمام آن‌ها نیستند. فرض کنید شخصی علاقه‌­مند به اخبار ورزشی است؛ اما در صفحه اول نرم‌‏افزارهای خبری، اخبار اقتصادی نشان داده ‏شود. این موضوع، مطلوب کاربران نیست؛ چراکه افراد ترجیح می‌دهند تا موضوعات موردعلاقه خود را مشاهده و دنبال نمایند. هم‌اکنون نرم‌افزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط کارشناسان تهیه‌شده است که می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی افراد، اخبار و اطلاعات را از منابع خبری موثق در سراسر دنیا گردآوری و در صفحه خبری کاربران قرار دهند.

کاربردهای هوش مصنوعی در سایت­ها و رسانه‌های اجتماعی

امروزه سایت­‌ها و رسانه‌های اجتماعی به یکی از اصلی‌ترین مراجع برای انتشار محتوای اخبار، دیدگاه‌ها و بیان عقاید و اهداف در خصوص رویدادها، سیاست‌ها، خدمات و محصولات تبدیل‌شده‌اند. در سال‌های اخیر، حضور هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی بسیار پررنگ‌تر شده و توانسته مزایای بی‌شماری را برای افراد ازجمله تأثیرگذاری بیشتر و آمارگیری راحت‌تر از اطلاعات رقم بزند. برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در دسته سایت‌­ها و رسانه­‌های اجتماعی به شرح زیر است:

  • شناسایی تصویر در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی
  • ردیابی ویژگی‌های ظاهری و اعمال فیلتر بر روی تصاویر
  • تشخیص محتوای نامناسب
  • دسته‌بندی کاربران و توصیه محتوا به آن‌ها
  • ارائه توصیه‌های شغلی
  • ارسال پست و پیام شخصی‌سازی‌شده
  • چت‌بات‏های گفتگو
  • مدیریت صفحه کاربری

در ادامه، هر یک از کارکردهای هوش مصنوعی در این دسته شرح داده می­شود.

رسانه و شبکه های اجتماعی

شناسایی تصویر در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مملو از عکس‏ها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته‌شده توسط کاربران است. پیدا کردن عکس از فرد، آرم و یا لوگوی خاصی در میان انبوه داده‌ها به‌صورت دستی غیرممکن است. هوش مصنوعی با بهره‌گیری از الگوریتم‌های مختلف و با کمک بینایی ماشین به رسانه‌های اجتماعی کمک می‏کند تا در زمان به اشتراک‌گذاری هر محتوای تصویری و ویدئویی، آن را پردازش و چهره‌ها یا علائم خاص را در آن شناسایی نمایند.

ردیابی ویژگی‌های ظاهری و اعمال فیلتر بر روی تصاویر

در هرلحظه، افراد زیادی از سراسر دنیا تصاویر و ویدئوهایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. همین امر سبب افزایش محبوبیت نرم‌افزارهای عکس‌برداری باقابلیت اعمال فیلترهای گوناگون شده است. به‌عنوان‌مثال، نرم­‌افزار اسنپ چت با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در زمان عکس‌برداری ویژگی‌های ظاهری افراد را درک و متناسب با صورت کاربران فیلترهای خاصی را پیشنهاد می‌دهد. سپس با انتخاب نوع فیلتر توسط کاربران، آن را بر روی تصاویر افراد اعمال می‏کند.

تشخیص محتوای نامناسب

یک چالش بزرگ در سایت­‌ها و رسانه­‌های اجتماعی، محتواهای غیراخلاقی، خشن و همچنین عدم رعایت حق کپی‌رایت است. هوش مصنوعی جهت بهبود تجربه کاربران در این بخش نیز ورود پیداکرده است. این فناوری با کمک گرفتن از قابلیت‌های بینایی ماشین، پردازش گفتار، پردازش زبان طبیعی و داده‌کاوی موفق به کشف محتواهای نامناسب شده است. رسانه­‌هایی که از این قابلیت هوش مصنوعی استفاده می‌کنند می‌توانند محتوای نامناسب را حذف و یا قبل از مشاهده آن به کاربر هشدار دهند.

دسته‌بندی کاربران و توصیه محتوا به آن‌ها

امروزه از سایت‌­ها و رسانه‏‌های اجتماعی، تنها برای گفتگو و به اشتراک‌گذاری تصاویر یا ویدئوهای شخصی استفاده نمی‌­شود؛ بلکه افراد از طریق این رسانه­ها می‌توانند کسب درآمد کنند و کسب‌وکار خود را ارتقا بخشند. در سال‌های اخیر دارندگان سایت‌­ها و رسانه‌­های اجتماعی بزرگ مانند فیس­بوک و نتفیلیکس با استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه و همچنین با کمک گرفتن از یک الگوریتم هوش مصنوعی میان افراد با توجه به جستجوهای گذشته و افراد دنبال کننده، ارتباط برقرار کرده و بر مبنای این ارتباطات، کاربران خود را دسته‌بندی می‏‌کنند. سپس از این دسته‌بندی‌­ها در ارائه محتوا، تبلیغات و پیشنهاد‌های آینده به کاربران استفاده می‏‌نمایند.

ارائه توصیه‌های شغلی

ارتباط بین مشاغل و افراد جویای کار، دغدغه جدیدی نیست. سال‌هاست که در سراسر دنیا، کسب‌وکارها برای پیدا کردن نیروی کار مناسب و یا افراد برای یافتن شغل متناسب با نیاز و شخصیت خود از شرکت‌های کاریابی کمک می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال؛ در این زمینه می‌توان به رسانه اجتماعی لینکدین که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به برقراری رابطه بین افراد، صنعت و کسب‌وکارها پرداخته و به افراد با توجه به اطلاعاتی که ثبت کرده‌اند، توصیه­‌های شغلی مناسب با تحصیلات، سابقه کاری و محل زندگی آن‌ها ارائه می‌دهد.

لینکدین

ارسال پست و پیام شخصی‌سازی‌شده

اگر در زمان ارسال یک پیام بتوان آن را برای هر فرد، شخصی‌سازی کرد، احساس رضایت و تأثیرگذاری پیام تا حد زیادی افزایش می‏‌یابد. انجام این کار به‌صورت دستی، زمان­بر بوده و هزینه بسیار زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها به همراه دارد. هوش مصنوعی با بهره‌گیری از یک الگوریتم یادگیری ماشینی می‌تواند یک پیام را در کمترین زمان برای میلیون‌ها کاربر، شخصی‌سازی و ارسال نماید.

چت‌بات‌های گفتگو

در سال‏‌های اخیر چت‏بات‌ها محبوبیت بسیار زیادی پیداکرده‌اند. چت‌بات‌ها قابلیت گفتگو و پاسخ به سؤالات را دارند؛ لذا برای تمام صنایع می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. در بحث رسانه‏‌های اجتماعی نیز چت‏بات‌هایی طراحی‌شده‌اند که شما مانند یک دوست می­‌توانید با آن‌ها صحبت و درد دل کنید. آن‌ها طراحی‌شده‌اند تا مانند انسان به عواطف و احساسات شما پاسخ دهند. در این چت­‌بات‌­ها می‌توان سن، جنسیت و اسم دلخواهی را برای این دوست مجازی انتخاب کرد و با آن به گفتگو پرداخت. “رپلیکا” یک نمونه از این چت­‌بات­‌هاست.

چت بات

مدیریت صفحه کاربری

شاید یکی از مهم­ترین و تأثیرگذار­ترین کاربردهای هوش مصنوعی در سایت‌­ها و رسانه­‌های اجتماعی، مدیریت آن‌ها باشد. هوش مصنوعی در برنامه­ریزی برای مدیریت محتوا در سایت­ها و رسانه­‌های اجتماعی، یک دستیار قابل‌اعتماد است. افراد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خصوص هر پست و پیام به اشتراک گذاشته‌شده، اطلاعاتی از قبیل تعداد بازدید­ها و ساعات بیشترین بازدید را متوجه می­شوند و بر اساس این اطلاعات، صفحه شخصی یا کاری خود را مدیریت می‌کنند.

برخی از محصولات کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه در دسته‌های مختلف

ردیفنام محصول/ خدمتنام شرکتنوع محصولنوع ارائهدستهکارکرد
۱MesonNetflixنرم‏افزاریAPIعمومیدرک مخاطب
۲JUMP PredictionsJump data driven intelligenceنرم‌افزاریسرویس ابریعمومیدرک مخاطب
۳second spectrumsecond spectrumنرم‌افزاریویندوزیعمومیتعامل با مخاطب
۴Studiowell saidنرم‌افزاریویندوزیعمومیتولید محتوا
۵Xpress MediaGraphiq companyنرم‌افزارAPIعمومیتولید محتوا
۶DeepAudience™ Analysis for TVVault AIنرم‌افزارسرویس ابریرادیو و تلویزیونارزیابی برنامه‌ها
۷AI TVTLCسخت‌افزارگجترادیو و تلویزیونرادیو و تلویزیون‌های هوشمند
ردیفنام محصول/ خدمتنام شرکتنوع محصولنوع ارائهدستهکارکرد
۸Protecting The FutureAI Foundationنرم‌افزاریسرویس ابریاخبارکشف اخبار جعلی
۹News BotNews Botنرم‌افزاریسامانه ابریاخبارسرعت بخشیدن به جستجوی اخبار
۱۰game changergame changerنرم‌افزاریاپلیکیشناخبارشخصی‌سازی در اطلاع‌رسانی اخبار
۱۱Knowledge Mapwashington postنرم‌افزارAPIاخبارشخصی‌سازی در اطلاع‌رسانی اخبار
۱۲replikareplikaنرم‌افزاریاپلیکیشنسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعیچت‌بات‌های گفتگو
۱۳JUMP for Video StreamingJump data driven intelligenceنرم‌افزاریسرویس ابریسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعیدسته‌بندی کاربران و توصیه محتوا به آن‌ها
۱۴linkedinMicrosoft Corporationنرم‌افزاریاپلیکیشنسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعیارائه توصیه‌های شغلی
ردیفنام محصول/ خدمتنام شرکتنوع محصولنوع ارائهدستهکارکرد
۱۵Instagramface bookنرم‌افزاراپلیکیشنسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعیتشخیص محتوای نامناسب
ردیابی ویژگی‌های ظاهری و اعمال فیلتر
دسته‌بندی کاربران و توصیه محتوا به آن‌ها
مدیریت صفحه کاربری

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]