40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تولید ۹۰ درصد محتواهای آنلاین با هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵

تولید ۹۰ درصد محتواهای آنلاین با هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵

هوش مصنوعی‌های مولد مانند سیستم ChatGPT شرکت OpenAI این قابلیت را دارند، تا رویه‌ تولید محتوای آنلاین را به کلی متحول سازند.

نینا شیک، سخنگو و سرپرست تیم هوش مصنوعی Yahoo Finance Live، در این باره توضیح می‌دهد: «به نظر من تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۹۰ درصد از محتوای آنلاین به دست هوش مصنوعی تولید خواهد شد. نقش پررنگ هوش مصنوعی در تولید بخش عمده‌ محتوای دیجیتالی به‌زودی آغاز خواهد شد. همین حالا هم شاهد کاربردهای ChatGPT هستیم. این اول ماجراست و هنوز پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای فراوان دیگری هم در راه هستند.»

محبوبیت بی‌سابقه‌ DALL-E و ChatGPT که هر دو محصولات شرکت OpenAI هستند، هوش مصنوعی و کاربردهای گسترده‌اش را در کانون توجهات قرار داده است.

شیک ادامه می‌دهد: «ChatGPT به طرز عجیبی توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است. با این حال، سرعت پیشرفت فناوری به قدری است که چند ماه دیگر، همین سیستم هم صرفاً یک ابزار معمولی در نظر گرفته می‌شود که جای خود را به سیستم‌های مولد دیگر می‌دهد.»

قبل از اینکه بیشتر در مورد این سیستم‌ها صحبت کنیم، لازم است با مفهوم سیستم‌های هوش مصنوعی مولد آشنا شویم.

محتواهای آنلاین هوشمند

طبق توضیحات شیک، هوش مصنوعی مولد مسئول خلق چیزهایی است که تا به حال تصور می‌شد تنها به دست انسان‌ها تولید می‌شوند. هوش مصنوعی مولد قادر به تولید انواع رسانه (صوتی، تصویری، ویدئویی و…) است. هر پلتفرم دیجیتالی می‌تواند از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کند.

برآوردها حاکی از این هستند که هوش مصنوعی‌های مولد در انحصار شرکت OpenAI نخواهند ماند و در سال جاری، شرکت‌های هوش مصنوعی دیگری هم وارد این عرصه خواهند شد.

با وجود این، جای تعجب نیست که سیستم‌های هوش مصنوعی مولد را همچنان پدیده‌ای نوآورانه بدانیم؛ به‌ویژه از آنجایی که این سیستم‌ها در قالب کنونی طی ۲۴ تا ۶ ماه گذشته بدین شکل رواج یافته‌اند.

شیک برآورد می‌کند که عرصه‌ هوش مصنوعی مولد در سال جاری رقابتی‌تر شود و شرکت‌هایی همچون آلفابت، مایکروسافت و اپل هم محصولات چشمگیری عرضه کنند.

در حال حاضر، شایعاتی به گوش می‌رسد که با ظهور ChatGPT، ماهیت موتور جست‌وجوی گوگل به خطر می‌افتد. شیک معتقد است: «احتمال اینکه گوگل با ارائه‌ محصولی جدید به رقابت با OpenAI بپردازد، بیشتر از این است که تسلیم شده و عرصه را ترک کند. این احتمالات به‌ویژه با توجه به سرمایه‌گذاری مایکروسافت در ChatGPT یا ادغام این سیستم در پلتفرم بینگ قوت می‌یابند. با این حال، جای هیچ شکی نیست که گوگل با تکیه بر دیتابیس وسیعی که دارد، هوش مصنوعی‌های مولد خودش را ارائه خواهد داد.»

مایکروسافت یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است و صحبت‌هایی از افزایش این سرمایه تا مبلغ ۱۰ میلیارد دلار نیز به گوش می‌رسد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]