Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

فیلم آموزش علوم داده – داده‌ها در زبان R (درس دوم)

جوش و خروشی که در سال‌های اخیر در حوزه داده‌ها و اطلاعات شاهد آن بودیم، به این زودی فروکش نخواهد کرد و به همین دلیل یادگیری زبان R اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به گزارش شرکت بین‌المللی داده (IDC)، در سال 2025، حجم داده‌هایی که سالانه تولید می‌شوند، به 175 زِتابایت (معادل 175 هزار میلیارد گیگابایت) خواهد رسید. رسیدگی کردن به این حجم از داده‌ و کارکردن با آن برای هیچ شرکتی آسان نخواهد بود. به همین دلیل است که شرکت‌ها در سرتاسر دنیا به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند با داده‌ها کار کنند و مفاهیم کاربردی آن‌ها را استخراج کنند.

علوم داده در زبان R

 

با توجه به محبوبیت فزاینده علوم داده و اهمیتی که روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است، بهترین فرصت برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی میسر است تا با ارتقای سطح اطلاعاتشان، زمینه ورود به بازار بزرگ آینده در حوزه علوم داده را فراهم کنند.

درس اول از مجموعه آموزشی علوم داده که اخیرا منتشر شد، حاوی توضیحاتی کلی درباره علم داده و پاسخی به سوالات یک روز کاری برای دانشمندان علوم داده چگونه است، مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک دانشمند داده کدامند، دانشمند داده کیست و یک دانشمند داده به عنوان یک شغل چه وظایفی دارد، بود.

در درس دوم ویدئوی مربوط به آموزش زبان R را مشاهده خواهید کرد. این زبان برنامه‌نویسی ابزاری قوی برای تحلیل آماری، تجسم داده‌ها و مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده است. این زبان نسبت به سایر نرم‌افزارهای آماری کدمحور، سرعت بالاتری در اجرای برنامه‌های سنگین دارد و از جمله کاربردهای زبان R به‌کارگیری آن در پروژه‌های داده‌کاوی و متن‌کاوی، مخصوصا پروژه‌هایی با حجم عظیم داده است.

آموزش علوم داده در زبان R شامل سه ویدئو است که در این مطلب اولین قسمت از آن را مشاهده خواهید کرد. مباحثی که در این ویدئو به آن پرداخته شده، شامل سرفصل‌های زیر خواهند بود.

  1. زبان R چیست
  2. اهیمت زبان R
  3. شبکه CRAN (شبکه آرشیو جامع R)
  4. نصب R
  5. انواع داده‌ها در R
  6. وارد کردن (Import) داده‌ها به R و خروجی گرفتن(Export)

همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر ویدیوهای مربوط به دروس دیگر را مشاهده کنید:

[button href=”https://hooshio.com/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87/” type=”btn-default” size=”btn-lg”]ویدیوهای آموزش علوم داده[/button]

 

انواع ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.