40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری چگونه است؟

وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری چگونه است؟

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در اشاره به وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری مدعی شده در دو سال اخیر شدت حملات به کشور افزایش داشته و میزان و پیچیدگی این حملات به ایران به نسبت باقی کشورها بی نظیر است.

به گزارش هوشیو و به نقل از خبرگزاری ایسنا، فیروزآبادی در نشست مطبوعاتی با مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه‌های رسمی کشور در خصوص اهمیت فضای مجازی و نحوه پرداختن آن در رسانه‌های کشور، با تشکر از همراهی و صبوری مردم در مواجهه با حملات سایبری به کشور بر همگرایی ملی برای مقابله با نفوذ دشمنان تاکید کرد.

فیروزآبادی گفت: «قبلا در دیدارهای بین‌المللی و مذاکرات رسمی مباحث مطرح‌شده در خصوص میزان کثرت ادوات جنگی بود. اما در سال‌های اخیر در دیدارهای رسمی حتی بین روسای جمهور آمریکا، چین، اروپا و روسیه محور اصلی مذاکرات درباره فضای سایبری و عدم تعارض به زیرساخت‌های کشورهاست. تا جایی که در آخرین مذاکرات صورت گرفته لیستی برای حفاظت از نقاط مورد توافق تهیه شده است.»وضعیت ایران

جنگ بر سر حکمرانی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین یکی از محورهای درگیری چین و آمریکا را سلطه بر حکمرانی فضای مجازی در جهان دانست و افزود: فضای مجازی و تکنولوژی‌های مربوط به آن همچون ۵G و هوش مصنوعی از مباحث مورد اختلاف در جهان است. در حال حاضر اروپا به دنبال ایجاد قوانینی برای کنترل شرکت‌های بزرگ این حوزه که به آکفام شهرت داشته و آمریکایی هستند، بوده و مباحث حریم خصوصی، حفاظت از مرزهای سایبری و دارایی ملی در این حوزه بسیار مطرح است.»

وی درخصوص وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری هم گفت: «در سال‌های گذشته به خصوص در ۲ سال اخیر شدت حملات به کشور بسیار زیاده شده است. در واقع میزان حملات و پیچیدگی آن به ایران به نسبت باقی کشورها بی‌نظیر است و اولین حمله وسیع و پیچیده سایبری که کشور متحمل شد همان استاکس نت بود که ۱۰ سال پیش در کشور صورت گرفت.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]