40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پشتیبانی از زبان‌ فارسی و تصاویر در به‌روز‌رسانی جدید Google’s Bard

پشتیبانی از زبان‌ فارسی و تصاویر در به‌روز‌رسانی جدید Google’s Bard

گوگل چت‎‌بات هوش مصنوعی خود با نام Bard را با قابلیت‌های جدید به‌منظور افزایش بهره‌وری تجاری و خلاقانه به‌روز‌رسانی کرده است. براین‌ اساس، بارد اکنون بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا از جمله فارسی را پشتیبانی می‌کند و در سراسر اروپا در دسترس قرار دارد.

به گزارش هوشیو، گوگل قابلیت‌های چت‎بات هوش مصنوعی Bard خود را گسترش داده، تا آن را برای استفاده‌های تجاری و خلاقانه‌تر از جمله پشتیبانی از بیش از ۴۰ زبان دنیا کاربردی‌تر سازد، زیرا تلاش می‌کند تا از بازار جهانی که ChatGPT آن را در اختیار گرفته، سهم بازار خود را پس بگیرد.

این چت‎بات اکنون در سراسر اروپا در دسترس است. از جمله زبان‌های جدیدی که بارد در به‌روز‌رسانی جدید خود از آنها پشتیبانی می‌کند عبارت‌اند از فارسی، عربی، چینی (هر دو نمونه ساده و سنتی)، آلمانی، هندی و اسپانیایی. پیش از این، بارد تنها از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کرد.

Google's Bard

سایر قابلیت‌های بارد در به‌روز‌رسانی‌ها

  • پشتیبانی از تصاویر: پیش از این Bard همچون ChatGPT، به کاربران این امکان را می‌داد تا یک اعلان متنی برای تولید خروجی متن وارد نمایند، اما اکنون براساس این به‌روز‌رسانی جدید کاربران می‌توانند تصاویر را در کنار متن به عنوان درخواست آپلود نمایند. براین اساس، Bard می‌تواند اطلاعاتی در مورد تصاویر و همچنین ایده‌هایی برای زیرنویس‌ها ایجاد نماید. کاربران می‌توانند فایل‌های jpeg ،PNG و Webp را آپلود کنند و اما برای انجام این‌کار باید با شرایط و ضوابط بارد موافقت نمایند. در حال حاضر، کاربران تنها می‌توانند اطلاعات و شرح تصاویر را به زبان انگلیسی دریافت کنند.
  • گوش دادن به پاسخ‌ها: یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده، قابلیت تبدیل متن به گفتار است. یک دکمه میکروفون در قسمت بالای سمت راست این ابزار وجود دارد که کاربران با کلیک کردن بر روی آن می‌توانند به پاسخ‌هایی که توسط بارد تولید می‌شود، گوش دهند. این قابلیت ۴۰ زبان مختلف دنیا را پوشش می‌دهد.
  • سبک‌های نوشتن: بارد اکنون بر اساس به‌روز‌رسانی جدید خود پنج نوع سبک نوشتاری را ارائه می‌دهد؛ ساده، بلند، کوتاه، حرفه‌ای یا غیر رسمی که البته در حال حاضر این ویژگی تنها به زبان انگلیسی پشتیبانی می‌شود.
  • پین کردن چت‌ها: کاربران اکنون می‌توانند مکالمات خود را پین کنند، نام آنها را تغییر دهند و چندین مکالمه را به طور همزمان انجام دهند. این قابلیت در بیش از ۴۰ زبان در حال حاضر موجود است.
  • اشتراک‌گذاری: چت‌های Bard اکنون می‌توانند از طریق پیوندها به اشتراک گذاشته شوند، با پشتیبانی از بیش از ۴۰ زبان دنیا.
  • انتقال کد: کد پایتون تولید‎شده توسط Bard اکنون می‌تواند به پلت‌فرم توسعه نرم‌افزار Replit و همچنین Google Colab منتقل شود. این قابلیت از بیش از ۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند و آن را به ابزاری همه‌کاره برای برنامه‌نویسان تبدیل می‌کند.
زبان فارسی در بارد

بارد در حال اوج گرفتن است

از زمان راه‌اندازی این سرویس مکالمه‌ای هوش مصنوعی در ماه مارس،Google مرتباً Bard را به‌روزرسانی کرده است. اخیراً آنها مدل زبان اصلی LaMDA را با مدل جدیدی به نام PalM جایگزین کرده‌اند که قابلیت‌های Bard را بهبود بخشیده است. علاوه بر این، گوگل یک ویژگی جدید به Bard اضافه کرده است که به این ابزار اجازه می‌دهد کد تولید نماید.

در تلاشی برای پیشی گرفتن از ChatGPT، بارد بصری‌تر شده و کاربران می‌توانند تصاویر مرتبط را به عنوان بخشی از خروجی‌ تولید شده ببینند. در صورت درخواست، بارد تصاویر را در پاسخ‌ها نمایش داده و توضیح می‌دهد که تصاویر چه چیزی را نشان می‌دهند و همچنین پیوندی به منبع تصویر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند حداکثر سه نسخه مختلف از پاسخ‌های تولید‌شده توسط Bard را مشاهده کنند یا در صورت نارضایتی از نتایج اولیه، خروجی‌های جدیدی تولید نمایند.

مطمئناً ChatGPT همچنان بر بازار چت‌بات‌های هوش مصنوعی تسلط دارد. اما به گفته Similarweb، اخیراً علاقه مردم نسبت به این چت‌بات کاهش یافته است. در همین حال، بازدید از Bard در حال افزایش است، اگرچه علیرغم این محبوبیت روزافزون، بارد همچنان یک رقیب دور برای ChatGPT به شمار می‌رود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]