40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آذری جهرمی خبر داد: پیشگیری از وقوع جرائم فضای مجازی با راه‌حل‌های هوش مصنوعی

آذری جهرمی خبر داد: پیشگیری از وقوع جرائم فضای مجازی با راه‌حل‌های هوش مصنوعی

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پویش ملی ارتقای آگاهی حقوقی جامعه، درباره استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌عنوان راه‌حلی برای پیشگیری از وقوع جرائم و ثبت شکایات در دستگاه قضایی توضیح داد.

به گزارش هوشیو به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزیر ارتباطات می‌گوید اولین‌بار است که درزمینهٔ موضوعات قضایی با چنین موردی رو‌به‌رو شده و به همین دلیل کارگروهی برای بررسی مسئله یافتن راه‌حل برای پیشگیری از وقوع جرائم و ثبت شکایات، تشکیل داده است. به گفته وی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت ۶ ماه مشغول مطالعه راهکارهای گوناگون برای رسیدگی به بسترهای فسادخیز و ایجاد مسئله برای مردم و همچنین پرونده در تشکیلات قضایی بوده است.

جهرمی می‌گوید: «بعضی از موارد مانند اخبار دروغ که پایه و اساس ندارند، مربوط به سیستم فنی و بین‌المللی بود و باتوجه به دستورات اجرایی رژیم آمریکا که همکاری شرکت‌های فناوری اطلاعات با دولت ایران را محدود کرده بود، این شرکت‌ها قابل دسترسی نبودند. یکی از زیرساخت‌ها این بود که از بستر تبلیغات داخلی به‌جای پلتفرم‌هایی که قوانین کشورمان را رعایت نمی‌کنند، برای تبلیغات استفاده شود. درنتیجه تبلیغات هوشمند بر بستر فضای مجازی و متناسب با ذائقه کاربر ایرانی و همچنین برای جلوگیری از رخداد قضایی ایجاد شد.»

وزیر ارتباطات همچنین مدعی شده که دولت امکانات کافی برای استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی به‌منظور یافتن مخاطب دقیق و همچنین کم‌اثر کردن فضایی که در آن فریب و دروغ وجود دارد را در اختیار آژانس‌های تبلیغاتی قرار داده است.

پیشگیری از وقوع جرائم

آذری جهرمی معتقد است در فضای مجازی کاربر با انبوهی از اطلاعات مواجه می‎‌شود و برای شناخت‌ آن‌ها نیاز به آگاهی بخشیدن به کاربران محسوس است. به همین دلیل در راستای مسدودسازی و مقابله و درگیر شدن با فضای مجازی، راهکار آگاه‌سازی مخاطب در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین می‌گوید: «این موارد را به دستگاه قضایی منعکس کردیم و نتیجه آن تفاهم‌نامه میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بود که اپراتورهای تلفن همراه کشور ۳ مجری این تفاهم‌نامه هستند.»

آذری جهرمی در انتها افزود: «امضای این تفاهم‌نامه سه‌جانبه بسترهای آگاهی از جرم از قبیل افزایش آگاهی کاربران، افزایش دانش قضات و آموزش حقوقی به اپراتورها را ایجاد کرده و نتایج در بازه مورد انتظار سنجیده می‌شوند. انتظار ما این است که متناسب با سند شبکه ملی اطلاعات که باید سالانه ۳۰% میزان جرائم را کاهش دهد، امضای این تفاهم‌نامه هم تعداد جرائم را کاهش و باعث پیشگیری از وقوع جرائم شود و مردم بتوانند با اطمینان از فضای مجازی استفاده کنند.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]