پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین های بازاریابی توسط گروه رسانه ای what if

استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین های بازاریابی توسط گروه رسانه ای what if

زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروزه به‌کارگیری خودکارسازی و هوش مصنوعی برای کمپین های بازاریابی جایگاه ویژه‌ای در بین بازاریابان پیدا کرده است. این مساله تا حدودی به دلیل توانایی خودکارسازی در برقراری ارتباط بهتر با مشتری است. طبق نظرسنجی اخیر شرکت هاب اسپات، کمپین‌های خودکار مبتنی بر ایمیل در زمره سه تاکتیک برتر بازاریابان برای بهبود عملکرد خود هستند. در سال ۲۰۱۷ Salesforce گزارش داد که ۶۷٪ از فروشندگان بزرگ از یک پلتفرم خودکارسازی بازاریابی استفاده کرده‌اند.

برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد این حوزه، شرکت بازاریابی What If Media Group الگوریتم هوشمند پاسخ دهنده خودکار (ARIA) را راه‌اندازی کرد. این سرویس از سیستم‌ها و تکنیک‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا پاسخ به کمپین‌های فروش بهبود یابد. این شرکت می‌گوید با تجزیه و تحلیل رفتار مصرف‌کننده در تلاش است تا پیشنهادهای مرتبط‌تری را در زمان مناسب برای بهبود اعتماد و نتایج به مردم ارائه می‌کنند. آن‌ها این کار را در محیطی که افراد بیشترین تعامل را در آنجا دارند انجام می‌دهند.

جاش گیلون بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی گروه What If Media Group می‌گوید: ما پلتفرم خود را به منظور استفاده از جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی برای کمپین‌های بازاریابی مدل پرداخت مبتنی بر عملکرد ساخته ایم. هدف دیگر ایجاد بالاترین سطح بازگشت سرمایه برای مشتریان با ارزش است.

به گفته گیلون دو سال از راه اندازی ARIA می‌گذرد و در این پلتفرم از روش‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از جمله مدل‌سازی lookalike، خوشه‌بندی محتوا، مدل‌سازی، پالایش گروهی و موتور پیشنهاد دهنده استفاده شده است. این امر مصرف کنندگان را ترغیب می‌کند تا برای دریافت خبرنامه‌های ایمیلی یا پیام‌های متنی ثبت نام کنند، درخواست‌های شغلی یا وام را ارسال کنند، فروش آنلاین یا آفلاین انجام دهند و موارد دیگر.

مدل‌سازی Lookalike افرادی را که مانند یک مخاطب بالقوه به نظر می‌رسند و رفتار می‌کنند، شناسایی می‌کند، در حالی که خوشه‌بندی محتوا به طور خودکار روابط بین گروهی از محتواهای مرتبط به یکدیگر را مشخص می‌کند. از سوی دیگر پالایش مشترک، بر اساس واکنش کاربران مشابه مواردی را که ممکن است یک کاربر دوست داشته باشد فیلتر می‌کند در نتیجه به برجسته کردن مواردی که مورد توجه کاربر قرار می‌گیرند کمک می‌کند.

هوش مصنوعی برای کمپین های بازاریابی

ست گوتلیب رئیس گروه What If Media Group، میگوید: ARIA مدلی است که سعی در پیش‌بینی تبلیغ مناسب برای ارسال به فرد مناسب در زمان مناسب و از طریق کانال مناسب دارد. اگر بخواهیم یک مثال ورزشی بزنیم شما تیم NBA با یک مجموعه مهارت مشابه ایجاد نمی‌کنید، در عوض، شما تیمی می‌سازید که مهارت‌های هم را تکمیل می‌کنند تا تأثیر و کارایی را به حداکثر برساند. گوتلیب در ادامه می‌گوید ما با ARIA همین کار را انجام می‌دهیم – هر مدل یک برگ برنده دارد که باعث پیروزی و موفقیت آن می‌شود. این کار بر عهده تیم علوم داده و الگوریتم‌ها است که به طور کارآمد آن را عملی کنند.

به طور ویژه، ARIA از یک مدل هوش مصنوعی بهره می‌برد که می‌تواند نمایه کاربر جهانی ایجاد کند تا از طریق کانال‌ها درک درستی از مخاطبان به وجود آید. گوتلیب ادامه می‌دهد که ترکیب مخزن بزرگی از داده‌های دست اول، بینش مخاطب، و همچنین کانال‌های رسانه‌ای متعلق به ما که بسیار فراتر از وب هستند، ماموریت ما تبدیل شدن به بستری ارزشمند برای بازاریابانی است که به دنبال سودآوری و کسب مشتریان جدید در مقیاس گسترده هستند.

فورستر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های خرید ابزارهای هوش مصنوعی برای کمپین های بازاریابی طی چند سال آینده به شدت رشد خواهد کرد و از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۵.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ می‌رسد. تخمین زده می‌شود که ۵۵٪ از تصمیم گیرندگان بازاریابی قصد دارند بر روی فناوری‌های نوین حوزه بازاریابی از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند. یک پنجم پاسخ دهندگان انتظار دارند این افزایش سرمایه ۱۰ درصد یا بیشتر باشد.

رقبای بسیاری در این بخش حضور دارند. Pyze در ژوئیه ۲۰۱۹ برای ابزار تجزیه و تحلیل و بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی ۴.۶ میلیون دلار سرمایه سرمایه جذب کرد و Clari، که اخیراً ۶۰ میلیون دلار برای توسعه بیشتر هوش مصنوعی در بحث فروش هزینه کرد. همچنین می‌توان از TapClicks نام برد که در آگوست ۲۰۱۹ مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. شرکت Boomtrain; Albert Technologies; 6Sense; Appier; Highspot; Panorami، SendinBlue از دیگر شرکت‌های این حوزه هستند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]