پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 آموزش تلفظ و شناسایی نام ها به دستیار صوتی گوگل

آموزش تلفظ و شناسایی نام ها به دستیار صوتی گوگل

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت گوگل اعلام کرد دستیار صوتی گوگل را ارتقاء داده است و به موجب تغییرات جدید، این دستیارِ مجهز به هوش مصنوعی دیگر نام افراد را اشتباه تلفظ نخواهد کرد، به ویژه اسامی غیر متداول. این دستیار صوتی همچنین بافت مکالمه را بهتر از قبل می‌فهمد.

اکنون کاربران می‌توانند به دستیار گوگل آموزش دهند که با گوش دادن به تلفظ آن‌ها، نام مخاطبین او را تشخیص دهد و آن‌ها را شمرده تلفظ  کند. شرکت گوگل اطمینان داد که دستیار صوتی صدای ضبط شده کاربران را نگهداری نخواهد کرد. این قابلیت در حال حاضر به زبان انگلیسی قابل استفاده است امّا گوگل قصد دارد «به زودی» آن را به زبان‌های دیگر نیز گسترش دهد.

شرکت گوگل در ادامه توضیح داد که مدل‌های یادگیریِ زبان طبیعیِ دستیار صوتی خود را بازسازی نموده است و مرجع‌یابی reference resolution آن را با استفاده از مدل یادگیری ماشین BERT ارتقاء داده است بنابراین دستیار صوتی می‌تواند به جای اینکه کلمات را یکی یکی و به ترتیب پردازش کند، ارتباط آن‌ها با یکدیگر را در سطح جمله تشخیص دهد.

دستیار صوتی گوگل

شرکت گوگل در وبلاگ خود اعلام کرد که در پی این تغییرات دستیار صوتی می‌تواند تقریباً 100% بافت را به درستی بفهمد و به آن پاسخ دهد. این قابلیت ابتدا در ایالات متحده، بر روی زنگ هشدار و تایمرِ بلندگوی‌های هوشمند گوگل و به زبان انگلیسی اعمال خواهد شد. گوگل قصد  دارد تا این قابلیت را به موارد دیگر بیافزاید و گوشی و نمایشگرهای هوشمند را نیز به این ویژگی مجهز کند.

در این وبلاگ آمده است که «تایمرهای دستیار ابزارهای پرکاربردی هستند … ممکن است هنگام تنظیم کردن زمان تایمر مِن مِن کنید یا جمله را ناتمام رها کنید تا اشتباه خود را اصلاح کنید یا ممکن است برای کنسل کردن دستور دقیقاً همان عبارتی را که برای فعال کردن تایمر استفاده کرده بودید به کار نبرید. درست مانند هر مکالمه دیگری، بافت مهم و تاثیر گذار است و زمانی که از دستیار کمک می‌خواهید لازم است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا متوجه منظور شما شود».

عکس دستیار صوتی گوگل

شرکت گوگل همچنین از هوش‌مصنوعی در انجام بخشی از یک پژوهش بهره جست تا ببیند آیا این فناوری می‌تواند در تشخیص و درمان بیماری‌های پوستی به کادر درمان، مثلاً به پرستاران، کمک کند.

[irp posts=”23956″]

در این پژوهش 40  پرستار و پزشک بیش از 1000 عکس از وضعیت پوست بیماران را که هویت صاحبان آن‌ها نامشخص بود تفسیر کردند. عکسها برگرفته از سامانه خدماتی تشخیص بیماری‌های پوستی از راه دور بودند. آن‌ها بیماری پوستی را شناسایی و برای درمان آن ن توصیه‌هایی ارائه دادند. برای نیمی از موارد، کادر درمان به ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشتند. نتایج این پژوهش در ژورنال JAMA Network Open منتشر شده است.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که استفاد از ابزار هوش مصنوعی توانایی کادر درمان را در تشخیص بیماری پوستی افزایش داده است و این افراد همان بیماری را تشخیص دادند که متخصص پوست تشخیص داده بود. گوگل درباره این پژوهش اینطور اظهار نظر کرد «به طور نسبی، احتمال تشخیص درست بیش از 20% افزایش داشته است با این حال میزان بهبودی افراد مختلف متفاوت بود».

فناوری دیگری از شرکت گوگل، سامانه اندروید هشدار زلزله، که در ماه آگوست رونمایی شده بود اکنون در زلاندنو و یونان به بهره‌برداری رسیده است. در زمان عرضه، هشدار زلزله گوگل تنها برای کاربران اندرویدِ کالفرنیا قابل استفاده بود، امّا این غول فناوری قصد داشت آن را در دیگر نقاط ایالات متحده و سایر کشورها نیز عرضه کند.

عملکرد سیستم مبتنی بر شتاب سنجی‌هایی است که در گوشی‌های هوشمند تعبیه شده‌اند و امواج زمین‌لرزه را شناسایی می‌کنند. اگر گوشی زمین لزره را شناسایی کند، سیگنالی  به همراه مختصات محل لرزه برای سرور تشخیص زلزله گوگل ارسال می‌کند. سپس سرور اطلاعات دریافتی چندین گوشی را با هم ترکیب می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا زمین لرزه در حال وقوع است یا خیر. در پایان اگر سیستم تشخیص دهد زلزله در حال وقوع است، سیستم به طور خودکار به دستگاه‌های اندروید پیام هشدار ارسال می‌کند تا مردم پناه بگیرند یا خود را به جای امن برسانند.

این غول فناوری، با پیش‌بینی این تعدادِ سفرهای بین‌المللی افزایش خواهد یافت، قابلیت «جست‌وجو» را به روز رسانی کرده است. این شرکت قابلیتی عرضه نموده است که ازطریق آن زمانی که کاربران در جست‌جوی اطلاعاتی درباره سفر مانند پیدا کردن پرواز، هتل، یا موارد مشابه هستند اطلاعاتی در مورد محدودیت‌ها و توصیه‌های مرتبط با کوید 19 در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این اطلاعات ممکن است شامل مواردی از قبیل اینکه آیا مسافران پس از رسیدن به مقصد قرنطینه می‌شوند یا باید نتیجه تست یا سوابقی مبنی بر اینکه سالم هستند ارائه کنند، ‌شود. طبق توضیحات گوگل، کاربران می‌توانند زمان اعمال محدودیت‌ها، برداشته شدن یا کاهش آن‌ها  را نیز دریافت کنند.

گوگل قابلیت جست‌وجو را متناسب با اطلاعات کشورها به روز رسانی کرده است. این به روز رسانی در ایالات متحده متناسب با اطلاعات هر ایالت‌ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در به روز رسانی جدید در مورد جست‌وجوی اطلاعت سفر، گوگل این قابلیت را به Map اضافه نموده است تا در سفرهای جاده‌ای پیشنهادهایی برای محل‌های توقف ارائه کند. علاوه بر این به روز رسانی جدید این امکان را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با استفاده از Explore بر اساس فیلترهای مورد علاقه خود، مانند امکانات فضای باز، ساحل، یا پیست اسکی، مقصد مناسب را پیدا کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]